beantwoord

wel of niet direct activeren van Simkaart

• 19 juli 2017
  • 3 reacties
  • 297 keer bekeken

Abbo met toestel loopt af in augustus. Heb nu verlengd met sim-only.
In mail staat:
U ontvangt van ons een nieuwe simkaart. Deze kaart is minder storingsgevoelig en is beter geschikt voor het 4G netwerk dan uw huidige 3G of 4G simkaart. Ook is het mogelijk om met deze nieuwe simkaart betalingen te doen via uw mobiele telefoon. Wij raden u aan om uw nieuwe simkaart direct te activeren en te gebruiken ook al is uw nieuwe abonnement nog niet ingegaan.
Dit activeren heeft geen gevolgen voor uw huidige mobiele nummer. U kunt u nieuwe simkaart na ontvangst gemakkelijk activeren via Telfort Activeren.

Ik denk dat zonder probleem te kunnen doen als vaste klant van Telfort.
Nee dus.
Ben ik, omdat ik nu sim-only wil, een nieuwe klant geworden? en het verhaal hierboven klopt niet?
Op de site staat dat je de simkaart pas kan activeren als abbo ingaat.
Voor de zekerheid zal ik dus wachten met activeren, omdat ik niet zonder communicatie wil geraken.

Verwarrend
icon

Beste antwoord door jimny 19 juli 2017, 04:47

Lees de link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-activeren-7.htm
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Lees de link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-activeren-7.htm
Reputatie 8
Badge +16
Hallo big grandma, welkom op het forum! Je kunt de simkaart gewoon activeren. :)
Voor meer informatie zie de link die jimny heeft gedeeld.
De site had gelijk. Vandaag is de verlenging/nieuwe sim-only ingegaan en kon ik probleemloos de simkaart activeren.
Voor het eind van oude periode was er foutmelding bij invullen van simkaartnummer.
Geprobeerd bij Phonehouse of zij simkaart om konden omzetten (daar kun je namelijk wel Telfort verlengen enz., maar dat kon niet omdat ik online had verlengd. Ik had geen trek in klantenservice te bellen.
Klantenservice mailen is namelijk ook niet mogelijk voor zover ik heb gevonden.
Het is nu geregeld, maar het blijft irritant dat je een maand voor je het kunt activeren een simkaart krijgt opgestuurd en verkeerde informatie krijgt, nl. dat je direct kunt omschakelen.

Reageer