Wegvallend bereik mobiel netwerk, kan er iets worden verbeterd?

• 30 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 709 keer bekeken

Regelmatig zie ik op mijn thuisadres wegvallend bereik. Dus een rood kruisje bij de balkjes. Ik gebruik GSM/WCDMA omdat dit het hoogst haalbare is op mijn telefoon. Mijn telefoon is in de reparatie (nog onderweg, bijna terug) en gebruik zolang een dual sim telefoon. Zijn er wellicht problemen de laatste tijd?

8 reacties

Ik heb hetzelfde probleem bij mij thuis in de woning. Pas sinds een half jaar. Bijna geen bereik... Erg vervelend. Heb al een bericht gestuurd aan Telfort maar nog geen reactie...
Badge +1
Goedemorgen Friesian! En justflorian welkom op ons forum! Ik begrijp dat het erg vervelend is als je geen goed mobiel bereik hebt en al helemaal als dat is bij je thuis!

Kunnen jullie mij misschien vertellen of ook anderen het zo ervaren wanneer ze bij jullie op bezoek zijn? En zo ja, van welke providers dat zij gebruik maken?

Ik hoor graag van jullie!
Hoi Leon.

De voorbije tijd viel de verbinding weg tijdens een gesprek bij mijn zus zij gebruikt Simpel, laatste tijd is dat verbetert.
Anderen hadden wel goed bereik, welk netwerk geen idee. Was van thuishulp/zorg. En ja, ook zij net als mijn zus, bij mij thuis !
En om een extra indruk te krijgen, ik heb in een dual sim telefoon zowel telfort prepaid en t-mobile. Tellfort 2G T-Mobile gsm/wcdma. T-mobile 3 balkjes...... Telfort varieert, 3 bakjes of minder tot het kruisje. Verschilt per dag en qua tijdstip.
Badge +1
Hi Friesian, bedankt voor de aanvulling! Het lijkt er dus op dat ook anderen dit ervaren op jouw adres. Zou je voor mij drie tot vijf tijdstippen kunnen noteren van wanneer je een rood kruis ervaart? Als je daar ook andere Telfort (of KPN) nummers bij kunt zetten dan zou het helemaal mooi zijn. Hoe meer verschillende info hoe beter. Die informatie ontvang ik dan graag, i.c.m. je postcode en huisnummer, in een privébericht. Na ontvangst kan ik een onderzoek laten starten.

@justflorian, voor jou geldt hetzelfde. Als ook bij jou anderen wegvallende verbindingen ervaren ontvang ik ook van jou graag voorbeelden en je NAW-gegevens.
Hoi,

Ik ervaar de laatste 3 weken hetzelfde probleem. Voorheen had ik in hetzelfde huis steeds goed bereik maar deze valt nu regelmatig weg of is heel zwak. Ik zie bijvoorbeeld ook niet dat ik een gemiste oproep heb maar ontvang later wel een sms van de voicemail. Van mijn huisgenoten hoor ik geen klachten over slechtbereik, Zij hebben verschillende providers, geen telfort. Ik vraag mij dus ook af waar aan het ligt.
Badge +1
Hoi Susanne, welkom op ons forum! Het altijd erg lastig als je geen goed ontvangst hebt en zeker als je dat bij je thuis zo ervaart. Begrijp ik het goed dat het eigenlijk alleen bij je thuis zo is en wanneer je dus op pad bent hier weinig tot geen last van hebt? Kun je voor mij ondertussen een aantal tijdstippen noteren? En vraag alsjeblieft bij welke providers de huisgenoten zitten. Heeft er bijvoorbeeld misschien wel KPN?

Ik hoor graag van je!
@Leon - Telfort
Ik heb je een peebeetjuh gestuurd.:)
Badge +1
Hi Friesian, bedankt voor je berichtje met de voorbeelden. Zoals besproken kijken we het de komende tijd nog heel even aan gezien de lichte verbetering. Zo nodig meld ik het alsnog bij mijn collega's van netwerkbeheer. 🙂

Reageer