beantwoord

Wegvallend bereik met SIM-kaart

• 22 november 2019
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen en in gebruik. Nu valt met regelmaat het bereik weg ( toestel: iPhone 😵. Er staat nog net niet: geen service, alleen het bereik is helemaal verdwenen en zoekt naar bereik. Is het mogelijk dat er een foutje in de simkaart zit? En zou ik gewoon een nieuwe aan moeten vragen om het te proberen?

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 november 2019, 12:42

Hoi @yorickkelder, geen bereik hebben is altijd vervelend. We zijn zo gewend om altijd verbonden te zijn dat je dat snel merkt. Of het de SIM-kaart is durf ik op basis hiervan nog niet te zeggen. Heb je dit op een specifieke locatie, of op meer plekken? Ik ben ook benieuwd of het ook speelt als je deze SIM in een ander toestel plaatst en vice versa, gaat het dan mee met de SIM-kaart of blijft het bij het toestel? Ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @yorickkelder, geen bereik hebben is altijd vervelend. We zijn zo gewend om altijd verbonden te zijn dat je dat snel merkt. Of het de SIM-kaart is durf ik op basis hiervan nog niet te zeggen. Heb je dit op een specifieke locatie, of op meer plekken? Ik ben ook benieuwd of het ook speelt als je deze SIM in een ander toestel plaatst en vice versa, gaat het dan mee met de SIM-kaart of blijft het bij het toestel? Ik hoor het graag van je.

Op het moment veel als ik thuis ben (komt ook voor op andere locaties), alleen nooit last van gehad met mijn vorige toestel en vorige simkaart (iPhone 6s). 6s is niet meer aanwezig en oude simkaart ook niet, beiden zijn te gelijk  vervangen. 

Reputatie 8
Badge +11

Is het mogelijk om even een toestel te lenen van iemand om het te testen? Als het ook met een andere SIM-kaart in jouw toestel speelt heeft het bijvoorbeeld geen meerwaarde op de SIM-kaart te vervangen, het is dan ook zonde om daar op te wachten. Zo'n test helpt ons om te kijken waar we ons op moeten richten. Ik hoop dat het toch lukt om een andere telefoon te vinden.

Reageer