Wat vinden jullie van ons nieuwe abonnement?

• 1 april 2012
  • 189 reacties
  • 49951 keer bekeken

Toon het eerste bericht

189 reacties

Toestel lease is vaag en prijzig...

Dus stel nou dat je iphone nieuw bij Telfort 650,- kost.. dan betaal je aan het einde dus nog eens 97,50 om het toestel te mogen houden.

Uiteindelijk heb je dus bijna 750,- voor je iPhone bestaald!

ja, maar de marktwaarde tweedehands is na 2jaar ongeveer 150 à 200 euro. leasen zal nooit de goedkoopste optie zijn, zeker als je ook nog de verzekeringen meerekent. als je dit te duur vind, kun je zelf ook een dergelijke plan opzetten voor jezelf, familie of vrienden, tengunste van je eigen spaarrekening.

http://forum.telfort.nl/images/smilies/cool.png
Als ondertussen jaren klant bij Telfort ga ik denk ik verder kijken als ik de nieuwe abo vormen bekijk en bereken met dat vreemde en voor de consument niet aantrekkelijke lease gebeuren.
Ik heb nu nog een abo 150 + sms bundeltje met onbeperkt internet voor 28 euro, graag zou ik dit verlengen incl een nieuw toestel(bv HTC one-x) en wat extra maandlasten vind ik op zich niet erg, maar als ik ik ga vergelijken dan gaan mijn kosten, gebaseerd op internet gebruik met 15 tot 20 euro omhoog.
En aan het eind van de rit moet ik het toestel weer inleveren.
Omdat KPN gewoon zijn macht misbruikt door deze vorm van abonnementen aanbied via: KPN, Telfort en Hi worden de opties nihil als het gaat om op het vertrouwde mobiele netwerk van KPN te blijven, gezien de huidige abo vorm met lease.
Volgende maand mag ik "verlengen", en ben dan ook nieuwsgierig welk alternatief er geboden gaat worden omdat mijn huidige abo vorm niet meer bestaat.
Heeft iemand een soortgelijk abo gehad? en welk voorstel is er geboden gezien de huidige abo vorm.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Kansloze constructies. Vaste klanten interesseert ze helemaal nix bij Telfort. Je merkt de KPN invloed steeds sterker. Ze gokken waarschijnlijk op de steeds groter wordende grijze massa die weinig of niets met telecom heeft en dus niet in de gaten heeft dat ze worden genaaid. Na weg bij KPN, nu ook maar weg bij Telfort. Kansloos.
Ik heb een nieuw abonnement, waarvan de ingangsdatum in de toekomst ligt. Mijn verbazing is groot nu ik geld terugkrijg. Mijn abo zou 1 augustus a.s. starten dus verwacht je ook dat de facturatie vanaf die datum zou starten. Ook de einddatum 01-08-2014 (2jr contract) vind ik in Mijn Telfort niet tegen.Kosten vanaf de aansluitdatum t/m ingangsdatum ABO zou gefactureerd worden tegen prepaidtarief. Maar ik kom er niets van tegen in Mijn Telfort. Ik snap er niets meer van.
Ik heb ook mobiel internet van Telfort,maar ik heb er erg veel problemen mee.Soms valt de verbinding zo maar weg of ik kan helemaal niet internetten.Heb al van alles uitgeprobeerd met toestelinstellingen en de telefoon al een paar keer gereset,maar het probleem is nog steeds niet verholpen.Heb hierover al diverse mailtjes naar Telfort verzonden en soms wordt daar helemaal niet op gerageerd(schandalig vindt ik dat).Mijn contract loopt per juni 2013 af en zit er nu sterk aan te denken om over testappen naar een andere provider als Telfort mij niet serieus gaat nemen.Betaal wel voor een dienst en het werkt voor geen meter.
Reputatie 1
Raar! Wat heb je precies voor problemen en wat voor toestel heb je en welke omgeving woon je.
Wees wat duidelijker,
Misschien ligt het aan je toestel.
Normaal is het KPN netwerk erg goed dus nogmaals wees wat duidelijker.
Telfort is niet meer de goedkoopste. kijk maar eens op www.youfone.nl  (en volgens bellen.com ook de goedkoopste). daar zou ik 8 euro per maand goedkoper uitzijn en heb ik onbeperkt internet en via KPN netwerk. alleen weet niet hoe goed de service daar zijn. Hoop dat telfort ook binnenkort onbeperkt internet aanbiedt want wat is nu 500 mb of 1 gig in deze tijd?

Wat me meeste stoort is dat bestaande klanten totaal geen extra voordeel hebben dan als nieuwe klanten zich aanmelden en dat oude klanten veel kwijtraken en ook nog meer moeten betalen zodat abbo verlengen voor bestaande klanten vaak geen voordeel meer opleverd en veel klanten elk moment kunnen opstappen bij telfort.

Groeten!
Badge +2
Interessante conclusie.
Veel aanbieders bieden verlengende klanten slechtere aanbiedingen.
Telfort biedt soms specifieke extra acties voor verlengende klanten (alleen te zien via MijnTelfort), maar biedt daarnaast haar diensten en producten voor een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Als je bij Tros of Radar kijkt (herinner me even niet welke vd 2) hebben ze een speciaal topic gewijt aan Youfone omdat die kosten in rekening brengt voor diensten die je niet gebruikt, maar zelfs bij klachten hierover hier niks mee doet. Ze halen je daar binnen met een lokkertje en brengen onterecht kosten in rekening.
Liever een goede provider die niet de allergoedkoopste, maar zeker een voordelige aanbieder is.
Reputatie 1
Wat ik wel jammer vind is dat ik niet goet de rekening /of belminuten in de gaten kan houden.
Ik bedoel, ik bel 40 min en nog eens 15 min en 3 enz  
Mijn logboek van bel min geeft dan 58 min. aan terwijl ik maar 23 min gebeld heb.
Ik weet niet hoe ik dat kan vangen
Badge +2
Dat heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat Telfort afrekent per minuut. Dat betekent dat als jij naar iemand belt en je krijgt 1 seconde de voicemail er ook 1 minuut vanaf is. Je kan wat je over hebt ook in de gaten houden via Mijn Telfort.
Reputatie 1
Matthijs1986,
U heeft helemaal gelijk op Mijn Telfort kan ik het zien.
Sja, het is even wennen maar goed te doen.
Bedankt 
Ik ben al zo'n 7 jaar klant van Telfort en heb nooit problemen gehad met Telfort. 

Maaaaaaarrr....tegenwoordig moet je wel gek zijn als je een lease abo neemt. Je kan beter een los toestel kopen en een sim only nemen; je bent dan na afloop goedkoper uit. 

Ik vind het ook zo jammer dat je resterende belminuten en GBs niet mee kan nemen naar de volgende maand....dat wordt dus alles proberen op te maken. 

Wat wel een voordeel is van Telfort is dat je relatief gezien meer vrijheid hebt in het samenstellen van je abo en zo je eigen combi kan maken van belminuten/sms bundel/internet. 

Ik denk wel dat Telfort minder nieuwe klanten zal aantrekken zo lang er andere providers bestaan die niet dit lease systeem hebben. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun huidige abo gaan opzeggen en overstappen naar een andere provider, want dat is zo'n gedoe weer...en dan ben je weer afhankelijk van een BKR registratie en al dat gedoe er omheen.....
Reputatie 1
Ik snap het niet helemaal !
U kunt toch gewoon Sim-Only nemen zonder Lease.
Reputatie 8
Badge +15
@Smile_82
De grote Nederlandse providers werken al meer dan een jaar niet meer BKR registraties. Goedkeuring gaat nu onder andere via Preventel.

Elk systeem heeft zijn voor en nadelen en onlangs is me uitgelegd wat nu het voordeel van leasen is:
- Binnen 24 uur een monteur aan de deur (helaas gaat het hier nog wel eens mis mee lees ik op forums).
- Je krijgt gelijk een vervangend toestel als je toestel naar de reparatie moet. Je zit dus nooit zonder telefoon.
Nadeel is dat het toestel nooit van jezelf zal zijn gedurende je contractduur. Als het contract is afgelopen heb je de mogelijkheid om het toestel te kopen of terug te sturen. Is je toestel behoorlijk beschadigd, kwijt of gestolen dan heb je wel een probleem.

Persoonlijk heb ik ook liever een toestel wat al vanaf het begin van mij is. :)

Wat ik een groot voordeel van de nieuwe sim only's vind is dat je niet kunt internetten als je geen internetbundel hebt. Vind ik echt service en beschermd mensen voor internetkosten waar ze anders geen flauw benul van hebben.

Reageer