Wat vinden jullie van ons nieuwe abonnement?

• 1 april 2012
  • 189 reacties
  • 49981 keer bekeken

Badge +2
We hebben zojuist ons nieuwe abonnement aangekondigd. Vanaf 16 april a.s. introduceert Telfort het 0,- basisabonnement: alleen betalen voor wat u nodig heeft en bij elk gesprek gratis bellen na 10 minuten.

Kijk voor meer informatie op telfort.nl/nieuw en ons blog!

We zijn erg benieuwd wat jullie van ons nieuwe abonnement vinden, laat het hieronder weten.

Hugo

189 reacties

We zijn erg benieuwd wat jullie van ons nieuwe abonnement vinden, laat het hieronder weten.
Er valt nog weinig over te zeggen, ik zie nog nergens prijzen / bundels staan :)
Ik heb wel een vraag over de volgende zin:
Op het moment dat je huidige contract bij ons afloopt, krijg je het Telfort Basis-abonnement.
Hoe gaat dat precies in zijn werk? Krijg ik dan een basis-abonnement met gelijke specificaties?

Of het 0 euro abonnement. En wat gebeurt er als ik dan die maand ga internetten? Krijg ik dan een hele hoge rekening omdat het niet in een van de bundels zit? of wordt ik gewaarschuwd als mijn huidige abonnement afloopt?

Ik weet dat ik in het verleden nooit gewaarschuwd ben en dat heeft nogal eens voor verassingen gezorgd.
Badge +2
@robertb,

Welkom op het Telfort forum!

Prijzen en bundels staan op ons blog, ik heb een link toegevoegd in mijn startpost :)

Hugo
Klinkt interessant.. Vooral het loskoppelen van alle componenten is voor mij een uitkomst.
Het gratis bellen na 10 minuten had ik liever verrekend gezien in een lager beltarief met afrekening per seconde. Fair-use policies ben ik niet weg van, zo is mobiel internet ook als heilige graal geintroduceerd, maar toen iedereen er gebruik van ging maken kwamen er ineens datalimieten..
Een echte vooruitgang zou wat mij betreft een flat-fee constructie zijn zoals de triple-play (Vast bellen+TV+Internet) abbo's voor thuis.
Een vast bedrag met daarin onbeperkt bellen en internetten.
Dit kan voor vaste aansluitingen voor €37,50 per maand incl. een duur modem en 50 TV kanalen, 25Mbit internet, dus waarom voor mobiel niet iets soortgelijks?
(of nog mooier opnemen in het vaste abbo, thuis of mobiel bellen of internetten.. alles onder 1 paraplu..)
Badge
@Lauw,

Welkom op het forum http://forum.telfort.nl/images/smilies/biggrin.png

Het limiet is vastgesteld op 3.000 minuten per maand naar Nederlandse mobiele en vaste nummers.

Laïla
@Laïla, bedankt voor je reactie.
3000 minuten = 50 uur http://forum.telfort.nl/images/smilies/eek.png en dat is ongeveer 1,5 uur kwebbelen per dag, kun je heel wat in bespreken lijkt mij http://forum.telfort.nl/images/smilies/biggrin.png
Had daar de helft van gemaakt en de rest van de belminuten verrekend in een lager standaardtarief (want 300min voor €7,- kost het overal daar is niks speciaals aan) dan had ik meteen gehapt. Nu is het abonnement ondanks de heldere uitleg uiteindelijk nog geen uitschieter.. (maar wel een om rekening mee te houden 🙂 )
Reputatie 1
Op zich leuk maar de vraag is even wat jullie doen voor de vaste klanten.

Zelf ben ik al meer dan 12 jaar klant van Telfort.

Ik mag nu weer verlengen.

Ga ik kijken wat voor aanbieding er nu ligt en de nieuwe abbonementen dan is voor mij nu een grote vraag wat te doen.

Aanbieding nu (neem alleen even internet bundel).
Betaal nu 10 euro p/m Fair Use policy. Verbruik zo 200-270 Mb per maand.

Huidige mogelijkheid is 200 Mb or 1000 Mb (daarin zijn de nieuwe abonnement een verbetering).

Kijk ik naar de kosten.: Nu ben ik 120 per jaar kwijt.
Ik weet niet of voor de vaste klanten dezelfde tarieven worden gehanteerd maar mocht dat zijn dan zou ik veel meer kwijt zijn.

Per 12 maanden:

Huidig: 120 p/j (geloof dat eerst 6 maanden voor 7.50 was) omdat ik voor 2 jaar gekozen had dus gewoon afgelopen jaar gerekend.
Huidige aanbieding:(1 gig) 6 maanden x 7,95= 47.70, en 6 maanden x13.95 = 89.70, totaal: 137.40
Nieuwe abbo (1 gig) = 12x 14 =168

In de huidige aanbieding heb ik voor €14 p/m 1.5 gig.

Dus tja... in dubio, prijzen zijn dus hoger geworden, als er voor vaste klanten geen korting is zoals no (op 50% van contact) dan is voor mij nu lastig op te beslissen wat te doen.

Kan natuurlijk voor de 500 mb kiezen, ben dan 144 euro kwijt p/j.

De belminuten zijn in de nieuwe abbonnement 0,95 cent goedkoper dan in de aanbieding die ik heb (7,95 tegen 7 euro )

ben blij met de meer mogelijkheden, niet blij met de (huidige) prijzen als deze ook voor verlenging geldt.
In het persbericht zie ik alleen 2-jarige abonnementen staan. Betekent dat er vanaf 16 april geen 1-jarige abonnementen meer zijn?
Badge
@Luuc,

Welkom op het forum! De eventuele kortingen zijn niet bekend. Als uw gemiddelde vebruik 200 tot 270 MB per maand is, dan redt u het wel met 500 MB. Wilt u uw gemiddelde MB-verbruik weten? Stuur een sms met MBcheck naar 1515.

@JannekeJ

Nee, dat is niet het geval. Na 16 april kunt u nog steeds kiezen voor een 1-jarig contract.

Laïla
Ten eerste, is de aanvullende toestelservice alleen beschikbaar voor toestellen die bij Telfort worden gekocht of geleased?

Daarnaast, waarom wordt de grootste databundel slechts 1000 MB? Nu is dat nog 1,5 GB. Dat kost nu bij sim only € 13,95. Straks kost 1,5 GB €36,50 (1,5 GB = 1536 MB, 1000 MB kost 14 euro plus 3 x €7,50, er is 3 keer 250 MB nodig om tot minimaal 1536 MB te komen). Zelfs als je die 36 MB boven de 1500 MB laat zitten kost het €29,=. Dat is een prijs verhoging van meer dan 100 procent! Als je rekent met hoeveel 1,5 GB precies is zelfs een prijsverhoging van meer dan 160%! Als je veel belt zijn er wel opties, maar als je veel surft dan zijn de opties beperkt en duur.
Reputatie 1
@Chocobo... dat bedoel ik maar.

@laila, MBcheck werkt niet. Krijg niks terug.

Maar goed, hoe moet ik nu kiezen dan. Want.. ik kan met de huidige aanbieding kiezen tussen 200 of 1000 Gig.

200 is te weinig, 1000 te veel.

Maar 1000 is nog steeds de goedkoopste optie. zelfs goedkoper als ik 500 Mb zal nemen in de nieuwe vorm.

Dit is alleen omdat jullie blijkbaar nog niet bekend willen maken wat de korting is voor huidige klanten.
Wanneer is dit wel bekend dan?

Kan ik kiezen welke vorm ik dan neem?
Ik zie dat op laatste scherm van de huidige aanbieding komt te staan:

Bestelling afronden

Handig om te weten
U verlengt met behoud van nummer
Acties geldig tot einde van deze maand

Dit betekend dus dat er een overlap is?
(nu niet snel dan dit verwijderen van de site he.. 🙂 )
Badge
Op zich een goed begin. Nu betaal ik 5,90 euro, met de nieuwe opzet betaal ik 6 euro, maar krijg dan meer belminuten en sms berichten. Nu alleen nog een betere internet optie. Zelf zou ik genoeg hebben aan een 128 kbit verbinding, jammer dat je nu alleen kunt kiezen uit het aantal mb's.
Badge
@Luuc,

Ik begrijp dat het een moeilijke keuze is, u kunt tot 16 april nog verlengen met de huidige aanbieding in Mijn Telfort. De eventuele kortingen zijn bekend vanaf 16 april.

Laïla
Hey,

Gelden deze nieuwe abonnementen straks ook voor de zakelijke klant of blijft het huidige zakelijk aanbod hetzelfde?

Groet
Badge
@Ruud12,

Bij zakelijk bieden wij nu twee abonnementen aan:

• Telfort ZZP-abonnement (een aansluiting)
  • Telfort zakelijk OpMaat (meerdere aansluitingen).

Per 16 april geldt het nieuwe abonnement ook voor het Telfort ZZP-abonnement. Telfort zakelijk OpMaat blijft gewoon bestaan.

Laïla
Waarom is 5MB internet zo verschrikkelijk veel duurder dan 250MB? Of waarom krijg je belachelijk weinig MB voor die €5? Dat is €1.00 / MB terwijl 1 stap hoger (250MB) €0.036 / MB is. Dat is bijna 139 keer goedkoper.

Ik gebruik vrijwel geen mobiel internet. Voor €5 per maand had ik mobiel internet wel willen overwegen maar als je dan maar 5MB krijgt, dan wacht ik wel tot ik thuis ben.

Robert
Een opvallende wijziging vind ik wel dat je belminuten en mb's die je over hebt, niet meegenomen worden naar de volgende maand. Telfort geeft hierop aan dat Telfort mee beweegt met de rest van de sim only-markt waar dit een gangbare werkwijze is. Laat ik nu net geen sim only abonnement hebben dus dan is deze verandering wat vreemd.
Een opvallende wijziging vind ik wel dat je belminuten en mb's die je over hebt, niet meegenomen worden naar de volgende maand.

Dat is al langer zo. Mijn abbonnement van 1,5 jaar geleden neemt nog wel overgebleven belminuten mee naar de volgende maand. Maar die van mijn vriendin van 9 maanden geleden is dat al niet meer zo.

Vroeger gingen SMSjes naar het buitenland ook uit de bundel maar dat is sinds een jaar of 3 ook niet meer zo. En dan denk je dat de kosten van je abbonnement vast zijn gedurende de contractperiode, dan krijg je na een jaar ineens "inflatiecorrectie" wat er vroeger ook niet was.

Het wordt allemaal minder...
Badge
@robert2099,

De 5 MB-bundel is geschikt voor klanten die weinig gebruikmaken van mobiel internet, maar af en toe toch de behoefte hebben om internet te gebruiken. Zonder bundel kunt u namelijk niet internetten. Als u e-mails verstuurt zonder bijlage (alleen tekst), Whatsapp-bericht verstuurt/ontvangt en internetpagina's bezoekt via de mobiele pagina verbruikt u niet zoveel MB's.

Laïla
Hey,

Is het met het nieuwe abonnement ook mogelijk om alleen een data abonnement af te sluiten of moet je hier minuten bij hebben?

Groet

De 5 MB-bundel is geschikt voor klanten die weinig gebruikmaken van mobiel internet, maar af en toe toch de behoefte hebben om internet te gebruiken. Zonder bundel kunt u namelijk niet internetten.

Dat begrijp ik, maar wat ik niet begrijp is dat het prijsverschil per MB zo groot is. Bied dan 100MB aan voor €5 of 20 MB voor €1. Dat ligt meer in het prijsverloop van de overige bundels.

Dat je niet kunt internetter zonder bundel vind ik wel goed. Nu moet ik oppassen dat mijn telefoon niet perongeluk online gaat voor €1,50 / MB
Het nieuwe abonnement lijkt wel een leuke uitkomst. Waar ik niet blij mee ben is het "toestellease" verhaal. Je bent nu gewoon eigenaar van het toestel en doe er mee wat je wilt. Wil je je toestel verkopen of iets doe je dat. Met toestellease is dat dus gewoon niet mogelijk... Ze noemen het lease maar is in principe gewoon huren... Ik zou het niet willen...
Badge
@Ruud12,

U bent niet verplicht om een belbundel te nemen. Zonder bundel betaalt u 20 cent per gebruikte minuut of sms. U mag zelf kiezen met welke bundels u het Basisabonnement uitbreidt.

Laïla
Wat gebeurt er met de toestellen, die na de leaseperiode niet gekocht worden? Worden die als tweedehands toestellen verder verkocht???
Badge
@Annah,

Er is een grote internationale markt waar de toestellen en toestelonderdelen worden verhandeld. Op deze manier worden de toestellen en onderdelen maximaal hergebruikt. Door deze recycling dragen we bij aan een beter milieu.

Laïla
Als ik zo even snel kijk wordt ik er nog niet echt vrolijk van, ik mag in mei verlengen en ben druk op zoek naar wat ik moet doen. Het liefste wil ik nu een iphone maar vanwege de hoge kosten kan ik me nog bedenken! Ik hoef niet zonodig bij telfort te blijven want de voordelen van verlengen zijn er ook al niet meer. Als ik snel bereken wat ik nu kwijt zou zijn met het nieuwe abonnement, dan kost alles bij elkaar (telefoon in twee jaar afbetalen 24 euro, 300 minutenbundel 7 euro, 250 MB 9 euro) per maand alsnog 40 euro! Het toestel is dan nog niet eens van jou daar zal je waarschijnlijk na twee jaar dan nog zo'n 90 euro voor moeten neertellen as je hem wilt kopen. Al met al lijkt het leuk maar is het volgens mij echt niet voordeliger.

Reageer