beantwoord

Wanneer gaat opzegging maandelijks opzegbaar abonnement in?

• 6 augustus 2018
  • 19 reacties
  • 591 keer bekeken

Hoe werkt het maandelijks opzeggen in de praktijk? Ik zou alleen extra betalen als ik dan geen 30 dagen opzeg termijn heb, dit komt nergens echt duidelijk naar voren. Zeker met nummerbehoud waar minimaal of maximaal 60 dagen voor staat.

Graag opheldering. Liefst aanpassen in de start topic. En op de pagina's over het opzeggen.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 augustus 2018, 14:44

Als je het abonnement aanvraagt, dan kun je deze de eerste maand niet aanpassen. Je kunt deze dus ook niet na 2 dagen alweer uitzetten. Dit kan pas als het een maand actief is geweest.

Na 1 maand kan je op elke willekeurige datum beëindigingen, vervolgens gaat de opzegging meteen in.
Bekijk reactie

19 reacties

Galdor68,

Ik neem aan dat je refereert aan dit topic?

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/maandabonnement-76972/index1.html#post638460

Ja, daar wil ik ook wel opheldering over.
Dat is inderdaad het topic waar mijn vraag op gebaseerd is.
Reputatie 8
Badge +12
Bij maandelijks opzegbare contracten:
◦Kunnen de bundels de eerste maand alleen omhoog worden bijgesteld.
◦Kun je na de eerste maand je abonnement omhoog en omlaag bijstellen of opzeggen.
◦1 maand opzegtermijn.
◦Maandelijkse toestelbundel niet mogelijk. Toestel in één keer betalen wel.

Maakt dit het duidelijker?
@Bart - Telfort dit is inderdaad duidelijker als ik je antwoorden hier en in het topic waar Mandy naar linkt goed lees en begrijp zou je bijvoorbeeld op dag 2 na aanvang kunnen opzeggen waardoor je maximaal 32 dagen vastzit?
Dan heb ik nog een aanvullende vraag over dat maandelijks opzegbaar.

Stel ik neem maandelijks opzegbaar en dat laat ik 6 maanden doorlopen.

Hoe zit het dan met:

-Kun je na de eerste maand je abonnement omhoog en omlaag bijstellen of opzeggen.

Begint dit dan ook elke keer opnieuw?
Of kan je dan wel maandelijks omhoog of omlaag bijstellen?
Als ik het goed lees en dat is met oudere abonnemensts vormen ook zo kan je dus in eerste instantie alleen omhoog bij stellen.
Dus als voorbeeld je begint met 1GB het minimum aan data dan kan je wel naar 5 of 10 opwaarderen gedurende de eerste maand.

De laatste keuze blijft dan gewoon doorlopen. Ben je van 1 naar 10 gegaan kan je dus vanaf maand 2 terug naar 5 of zelfs weer 1 maar waarschijnlijk niet naar 0. Je kan nu ook zover ik goed op de hoogte ben nooit een lagere bundel kiezen dan waar je mee bent begonnen.

Dus een goede vraag stel je begint met 5GB kan je dan in maand 2 terug naar 1GB als ik goed op de hoogte ben kan dat met 1 jaar of 2jaars abonnementen niet, dus nooit lager dan waar je mee begint.

Na de eerste maand kan je inderdaad gewoon opzeggen maar vanaf de opzeg datum 30 dagen erbij tellen.
Reputatie 8
Badge +12
Als je het abonnement aanvraagt, dan kun je deze de eerste maand niet aanpassen. Je kunt deze dus ook niet na 2 dagen alweer uitzetten. Dit kan pas als het een maand actief is geweest.
Na 1 maand kan je op elke willekeurige datum beëindigingen, vervolgens gaat de opzegging meteen in.
Hallo Bart,

Dus als ik het goed begrijp, zoals jij het schrijft, kan je een maandabonnement,
niet in dezelfde maand stopzetten?
Dan is het toch niet maandelijks opzegbaar?
Je zit er dan toch minimaal 2 maanden aan vast?
Reputatie 8
Badge +12
Je kan het de eerste maand dat je het aanvraagt niet opzeggen inderdaad. Dit kan pas als de eerste maand is afgelopen. Daarna is deze op dagbasis op te zeggen.
Dus voor de duidelijkheid.
Stel, ik zeg mijn maandelijkse opzegbate abonnement, direct na een maand op,
hoelang blijft dat abonnement dan nog doorlopen?
Gaat de opzegging dan per direct in of duurt dat nog een maand?
Bij de laatste zal dan inderdaad betekenen dat je er twee maanden aan vast zit.
In de eerste maand is het dan niet maandelijks opzegbaar.
Dit omdat je dan nog een maand moet betalen.
Je kan het de eerste maand dat je het aanvraagt niet opzeggen inderdaad. Dit kan pas als de eerste maand is afgelopen. Daarna is deze op dagbasis op te zeggen.
Maar dan zonder nummerbehoud als je wilt overstappen.

Eerder schreef je:
Bij maandelijks opzegbare contracten:
Daarna schrijf je:
Als je het abonnement aanvraagt, dan kun je deze de eerste maand niet aanpassen
Dat lijkt me in tegenspraak met elkaar

◦Kun je na de eerste maand je abonnement omhoog en omlaag bijstellen of opzeggen.
◦1 maand opzegtermijn.
Dat op dagbasis opzeggen is dan +30 dagen ofwel 1 maand.

Het wordt eerder onduidelijker dan duidelijker heel eerlijk gezegd.
Precies, het wordt er inderdaad niet duidelijker op.
Zijn dit dan de addertjes van maandelijks opzegbaar?
Ik weet niet hoe ik dit anders moet interrumperen.
Reputatie 8
Badge +12
Het wordt inderdaad wat onduidelijker. Dat is niet de bedoeling. Ik ga even navraag doen. Ik kom er bij jullie op terug.
Alvast bedankt voor het navragen Bart!
Zie je reactie graag tegemoet.
Hallo Bart,

Het is al even geleden dat je navraag ging doen voor maandelijks opzegbaar.
Is hier al nieuws te melden?

Ik was overigens nog iets aan het zoeken en toen kwam ik dit nog tegen.

Dus even voor de duidelijkheid.Ja, ik heb een langlopend abonnement maar daar is later het combivoordeel aan toegevoegd.Dus 2x MB en belminuten.
Dat combivoordeel is nu dus veranderd in alleen dubbele data.
Blijft voor mij het oude combivoordeel, dus 2x MB en belminuten?Dit hoop ik dus van wel!
Huidige combivoordeel blijft voor klanten, zoals jou, behouden. Je blijft dus gewoon de minuten én data verdubbeld krijgen, zoals je al gewend was. Voor nieuwe of verlengende klanten gaat dit niet meer op. Die hebben daarvoor als alternatief onbeperkt bellen voor €1,-. Hiermee kan je zorgeloos bellen, zonder nog rekening te hoeven houden met hoeveel belminuten je hebt.

Ik heb hier nog een hiaat gevonden, hier wordt beschreven dat ik de dubbele belminuten ging behouden.
Dit is dus niet het geval geweest.
Daarvoor in de plaats heb ik standaard 400 belminuten extra gekregen,
deze zijn in mijn contract opgenomen.
Reputatie 8
Badge +12
Helaas nog niet. Ik ga er nogmaals even weer achteraan. Net als jij ben ik ook wel benieuwd hoe dat zit.

Ik zie inderdaad de reactie van Wieger. Je zou inderdaad het behouden zoals je gewend was. Alleen dit is dus omgezet naar 400 extra minuten. De klanten die eerder de verdubbeling van minuten hadden krijgen nu de 400 extra minuten als vervanging van de dubbele minuten. De overige klanten ontvangen alleen de dubbele data. Ik vermoed dat het toen nog niet helemaal duidelijk was.
Hartelijk bedankt voor je reactie Bart,

Alvast bedankt voor het informeren wat betreft maandelijks opzegbaar.

Wat betreft de informatievoorziening betreft de dubbele belminuten en data had beter gekund.
Dit wijt ik biet aan Wieger overigens.

Hierbij plaats ik echter wel een kanttekening.
De informatievoorzieningen vanuit Telfort moet stukken beter.
Dit niet alleen voor ons klanten maar zeker ook voor jullie als o.a. moderators.
Reputatie 8
Badge +12
Ik heb zo niet meer scherp voor de geest hoe dat gecommuniceerd is. Ik zal de feedback meenemen. Bedankt.
Reputatie 8
Badge +12
Ik zou nog even terugkomen op de maandelijkse opzegbare abonnementen. Ik heb een antwoord:
Na 1 maand kan je op elke willekeurige datum beëindigingen, vervolgens gaat de opzegging meteen in. Dus het is echt maandelijks opzegbaar. De eerste maand alleen niet.

Reageer