beantwoord

Waarschuwing: SGS2 valt spontaan uit met ICS Update (KPN)

  • 26 april 2012
  • 51 reacties
  • 17276 keer bekeken

Er is een groot probleem met de KPN versie. Het internet begint er al vol mee te staan en ik ben daar ook één van.
Na de update loopt je telefoon random ongemerkt vast, je krijgt hem dan alleen nog maar aan de gang door de batterij eruit te halen of de power knop 10 sec ingedrukt te houden.
Dat vastlopen gebeurd dus wanneer de telefoon standby is (het scherm uit). Wanneer je hem wilt gebruiken word hij niet wakker.
De telefoon is hierdoor totaal onbruikbaar omdat je niet weet of je nog steeds bereikbaar bent en niemand, inclusief Samsung, weet de oplossing.
Dit gebeurd dus met de KPN (branded) versie, de XEN (non-branded) versie is ok.
Weet iemand hoe je kunt downgraden?
icon

Beste antwoord door Laila 27 april 2012, 12:43

@TEF en erikk,

Erg vervelend dat de update voor problemen heeft gezorgd. Samsung werkt aan een oplossing, zodra wij meer weten horen jullie dit van ons.

Laïla
Bekijk reactie

51 reacties

Badge +1
Heb je een volledige reset gedaan van je telefoon? Dus alles er af en "clean" beginnen? Spelen de problemen dan ook nog steeds?
Downgraden kan met odin, maar dan kan je net zo goed XEN versie er op zetten 🙂
Dat hebben een hoop mensen al gedaan maar dat helpt niets, er is echt iets mis met de KPN branded ICS versie. Samsung heeft dit al in Twitter erkent.



Flashen is mijn laatste optie omdat dan de garantie vervalt en je naar zeggen geen toekomstige updates meer binnen krijgt.



Thanks voor het meedenken 🙂
Badge +1
Lijkt mij stug dat de garantie vervalt. Odin is de tool die samsung zelf gebruikt om de software terug te zetten 🙂
Twitter -SAMSUNG MOBILE NL: "De KPN ICS-update is tijdelijk stopgezet omdat we veel probleemmeldingen binnenkregen. We werken aan een oplossing!"...

@Wimlem: Ik zal die optie in overweging nemen...
Badge +4
Hier ook uitvallers, bij collega met zelfde phone ook. Factory reset helpt NIET.



PS: ik kreeg soms ook ineens ROAMING-waarschuwingen terwijl ik gewoon op KPN-netwerk zat. Opnieuw opstarten loste dat vaak ook.
Badge
@TEF en erikk,

Erg vervelend dat de update voor problemen heeft gezorgd. Samsung werkt aan een oplossing, zodra wij meer weten horen jullie dit van ons.

Laïla
Reputatie 8
Badge +16
Is er iets bekend over de exacte versie of omstandigheden waaronder het misgaat? Ik heb mijn toestel zelf ook een kpn-update gegeven en het probleem nog niet gezien.
Is er iets bekend over de exacte versie of omstandigheden waaronder het misgaat? Ik heb mijn toestel zelf ook een kpn-update gegeven en het probleem nog niet gezien.


ICS (Android 4.0.3) KPN

Het gaat random mis wanneer de telefoon een poosje in de slaapstand zit. Gisteren ging het 8 uur goed, daarna weer binnen een uur. De bug word al "The sleep of death" genoemd... De telefoon word gewoon niet meer wakker en je batt loopt dan heel snel leeg.

Het is mij vandaag alweer 4x overkomen. Als er niet snel een oplossing komt dan ga ik hem flashen naar een XEN versie want garantie of niet, zo heb ik er ook niets aan...
Reputatie 8
Badge +16
Sleep of death heb ik nog niet gezien... wel de roaming melding.

En verder zeer irritant... ik kan de met KIES gemaakt backup niet terugzetten. Met name de netwerksettings en favorieten gaan fout. Dus moet een hoop handwerk gaan doen om alle WPA-keys weer goed in te stellen.


FW: PDA:LP9 / PHONE:LPS / CSC:LP1 (KPN)
Badge
@Franzki,

De problemen treffen gelukkig niet iedereen. Het is niet bekend wat er nou precies aan de hand is, Samsung heeft dit in onderzoek en werkt aan een oplossing.

@TEF en erikk,

Wij vinden het erg vervelend voor jullie dat de upgrade die door Samsung beschikbaar is gesteld voor problemen zorgt. Tot de tijd dat Samsung een oplossing heeft gevonden hebben wij een tijdelijke oplossing bedacht. U kunt terecht bij het KPN Business center om de upgrade ongedaan te maken. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Op het moment dat de nieuwe update gereed is, kunt u uw toestel weer updaten via KIES.

Laïla
Badge +4
Tnx voor het aanbod. Ik heb zelf al de unbranded versie van ICS erop gezet (XEN). Ff afwachten of daar geen problemen mee zijn (verwacht van niet).

Voor zover ik weet heeft flashen van officiele firmware geen enkele invloed op je garantie.
Dank je Laila, ik ben direct vanuit mijn werk langs gegaan en binnen 20 minuten hadden ze er een XEN versie van Android 4.0.3 op gezet.

Geen problemen meer, ze waren volledig op de hoogte van het probleem.

Helemaal top, nogmaals bedankt!

Groetjes, Dennis.
Reputatie 8
Badge +16
En hier ging het vandaag dus alsnog fout! http://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.pnghttp://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.pnghttp://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.png



@Erikk... heb jij misschien een link naar een begrijpelijke instructie om de (officiële) nederlandse XEN-versie erop te zetten.
Franzki, je kunt het beste doen wat Laila zegt. Een KPN Business Center zet zo een werkende XEN versie op je mobiel. Ik heb helemaal geen problemen meer, ICS draait ontzettend snel op mijn mobiel.

Het kost je alleen maar een ritje naar de KPN en 20 minuten van je tijd met een gratis kopje koffie terwiil je op een mega widescreen televisie de politiek kunt volgen.

Het zelf flashen kan voor nog veel meer problemen zorgen als je dit nog nooit hebt gedaan. Kijk maar eens naar deze link waar A: de instructies in staan en B: hoe mensen er niet meer uitkomen en dan met een telefoon eindigen die helemaal niets meer doet.

http://www.samsunggalaxy-s2.com/en-daar-hebben-we-kpn

Aan jou de keuze....
Reputatie 8
Badge +16
Het is voor mij niet echt een optie om vrij te nemen van mijn werk om naar een bussiness-centre te gaan...

Er zit er wel eentje in de buurt hier... maar die zijn om 18.00 uur dicht. http://forum.telfort.nl/images/smilies/frown.png



Ik las overigens wel dat er mogelijk al dit weekend een nieuwe KPN ROM uitkomt...
Badge +1
Hoi Franzki,

gelukkig zijn er ook organisaties die zich op consumenten richten en je toestel kunnen flashen. Zo hebben Phone House en Geek Squad een aantal punten waar ook gewoon op koopavond en zaterdag gewerkt wordt ;-)
2 dingetjes: bel eerst ff om te checken wanneer er wel en niet een repairmedewerker aanwezig is en neem je kassabon mee (anders kunnen ze niet zien dat je garantie hebt op je toestel).

grtz Pruygje
Een KPN Business Center is ook op zaterdag open van 10:00 tot 16:00 uur.

Ik begrijp dat je niet nog een week met zo'n telefoon wilt rondlopen, dus hopenlijk komt Samsung snel met een oplossing voor iedereen.
Reputatie 8
Badge +16
@Pruygje en @ TEF...



Telefoonwinkels wordt een beetje onhandig... ik heb de telefoon uit een actie en volgens mij geen factuur (voor de garantie).
Er is een Bussiness Center in de buurt... maar die zit erg uit de route. Dus dat wordt echt pas zaterdag.



IK ben benieuwd of er ècht op korte termijn een oplossing komt... zelf heb ik in elk geval inmiddels een ROM-file (I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3_HOME) en Odin v1.83 klaarstaan. Ik heb alleen nog advies nodig hoe ik hiermee mijn telefoon op een veilige wijze kan flashen.
Badge +4
Mjaw, bij mij was het echt zo gemakkelijk:

Kies moet geinstalleerd zijn (maar niet geopend).

Rom downloaden, opslaan.

Odin starten, rom selecteren bij PDA en op start drukken.



Overigens heb ik ook met de XEN-versie dat het toestel ongeveer 50% van de keren om Roaming staat, terwijl ik gewoon met KPN verbonden ben. Na opnieuw opstarten is het dan weer goed.
Reputatie 8
Badge +16
Inmiddels zit ik ook op de XEN-versie van ICS... het viel nog even tegen. Sommige zaken zijn lastig als je geen ervaring hebt met het handmatig upgraden.


In elk geval zegt KIES nu (na een reboot van het toestel) dat ik de meest recente XEN-versie heb draaien. http://forum.telfort.nl/images/smilies/smile.png
Badge +4
Oh ja, ik was in mijn vorige post vergeten te zeggen dat de telefoon eerst in download-modus moet 😃
Reputatie 8
Badge +16
Telefoon in downloadmodus-zetten.

En een reset naar fabrieksinstellingen doen... anders gaat android raar doen...
hey allemaal,

ik heb vorige week mobiel de update gedaan voor t nieuwe android systeem

nu valt alleen telkens mijn telefoon uit...

wie weet er een oplossing????

groetjes denise
Badge
Welkom op het forum denisekonijn! Erg vervelend dat u problemen ervaart sinds de update. In dit topic staat een tijdelijke oplossing, ik heb uw bericht verplaatst.

Laïla
Welkom op het forum denisekonijn! Erg vervelend dat u problemen ervaart sinds de update. In dit topic staat een tijdelijke oplossing, ik heb uw bericht verplaatst. Laïla




ja alleen is het dicht bijzijnde help centrum in amsterdam en dat is toch wel lastig als je geen auto heb, dus zijn er nog eventueele andere oplossing??

Reageer