Waarom is lease prijs zo hoog?

• 3 oktober 2012
  • 4 reacties
  • 2350 keer bekeken

Badge
Ik keek naar de lease prijs van de iphone 4S. Die staat nu als aanbieding op 30 euro per maand voor 24 maand. Dat is 720 euro in totaal. Bij apple zelf verkopen ze hem voor 568 euro. Dus niet alleen betaal je behoorlijk veel meer, aan het eind van de 24 maand moet je de telefoon ook nog inleveren ook.

Zou de lease prijs niet onder de koopprijs moeten zitten? Al helemaal als je het voor doet komen als een aanbieding.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
hetzelfde gaat op voor koop- en huurhuizen...

waarom is de huur hoger dan een hypotheek, en waarom wordt een huurhuis nooit eigendom en moet je het gewoon weer teruggeven aan de woningcorporatie?
zoals je rekent is het geen eerlijke vergelijking, beetje appels-peren...

je betaald die €30 voor het gebruik van de telefoon, net zoals je huur betaald voor het gebruik van een huis...

dat heeft niets met de vergelijking van een aanschafprijs te maken...

de aanschafprijs kan best lager zijn, maar het verhuren en de huurprijs betuigd van goed ondernemerschap...

Badge +2
Plus bij Lease wordt je toestel gratis opgehaakd en thuisgebracht en krijg je in de tussentijd een leentoestel, bij losse aanschaf ga je het toestel zelf verzekerd verzenden en heb je geen leentoestel...
je kan natuurlijk ook een toestel simlock vrij(!!) kopen en die gebruiken. Zou 'm in de winkel wel even testen of dat werkt. Bij mij is dat gelukt!!! dus heb geen lease en toch eigen toestel en kan 'm bijvoorbeeld langer dan 2 jaar gebruiken, zodat de effectieve prijs per maand VEEL lager is dan een lease prijs. SUCCES met zoeken. H

Ik keek naar de lease prijs van de iphone 4S. Die staat nu als aanbieding op 30 euro per maand voor 24 maand. Dat is 720 euro in totaal. Bij apple zelf verkopen ze hem voor 568 euro. Dus niet alleen betaal je behoorlijk veel meer, aan het eind van de 24 maand moet je de telefoon ook nog inleveren ook.

Zou de lease prijs niet onder de koopprijs moeten zitten? Al helemaal als je het voor doet komen als een aanbieding.

Reageer