Waarom betalen voor een nanosim bij verlenging?

• 31 oktober 2012
  • 10 reacties
  • 4035 keer bekeken

Badge
Beste,

Zoals ik ook al in een pm aan Denise heb aangegeven vind ik het raar dat ik kosten draag voor vervanging van mijn simkaart. ik heb afgelopen maand mijn simonly verlengt via de website. Normaliter krijg je bij het afsluiten een simkaart, maar omdat ik klant ben heeft telfort die kosten niet. Nu ik een nieuwe iphone aangeschaft heb krijg ik een email met de tekst dat ik kosten moet maken voor de simkaart. Als ik toch afgelopen maand verlengd heb, heb ik dan geen recht op kostenloze levering van deze kaart? 
Daarnaast ben ik al jaren klant en raadt ik Telfort bij veel vrienden aan, omdat de dekking en klantenservice in mijn ogen echt heel goed zijn. De kwaliteit in mijn plaatselijke Telfort winkel mag wel iets hoger,maar daar heb ik niet veel mee te maken. De service e.d. op de site zijn goed en accuraat.
Zou iemand mijn vraag in behandeling kunnen nemen en mij een reactie kunnen geven? 
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@ikke1980
Begrijp ik het goed dat je verlengd hebt met een sim only en los een iPhone hebt aangeschaft?
In deze situatie dien je inderdaad te betalen voor de nano simkaart.

Zou je verlengd hebben met toestel waar een micro sim of een nano simkaart in moet dan krijg je standaard deze simkaart meegeleverd bij het pakket.
Badge
@ikke1980
Begrijp ik het goed dat je verlengd hebt met een sim only en los een iPhone hebt aangeschaft?
In deze situatie dien je inderdaad te betalen voor de nano simkaart.

Zou je verlengd hebben met toestel waar een micro sim of een nano simkaart in moet dan krijg je standaard deze simkaart meegeleverd bij het pakket.

Ja, dat snap ik, maar de vraag is meer wat Telfort voor haar klanten doet. 
Ik verleng, geef aan dat ik mijn simkaart op termijn moet vervangen voor een nano, geen probleem zeggen ze dan in de winkel. Daarnaast vind ik het apart dat iedere provider ze kostenloos vervangt, maar telfort vraagd er 20euro en 33 cent voor.
Ik vind dit veel geld en in feite laat telfort je niet toe met een eigen toestel op hun netwerk zonder dat je daar extra voor betaald. In tegenstelling tot andere providers. Als ik juist geinformeerd was geworden, dan had ik mogelijk niet verlengd. Ik vind dit wel jammer en daarom vraag ik wat telfort voor mij als (jarenlange) klant kan doen. 
Nogmaals ik ben zeer tevreden, maar verwacht ook wel eens iets van de andere kant.

Roy.
Reputatie 3
Badge +1
@ikke1980,

Koffiemok heeft gelijk. Als er een abonnement met toestel wordt aangeschaft dan wordt de simkaart meegeleverd in het pakket. Als u een toestel los koopt dan zijn er kosten verbonden aan de aanschaf van de Nano-simkaart.

Denise
Reputatie 8
Badge +15
Je neemt zelf het besluit om te verlengen met een sim only en los een toestel aan te schaffen. Natuurlijk is het mogelijk om daar een bijpassende sim bij te bestellen. Het klopt wat er gezegd word maar misschien hadden ze duidelijker zijn over de kosten.

Providers vergelijken vind ik appels met peren vergelijken. Elke provider heeft zijn voor en nadelen, sterke en zwakke punten..
Goede middag ik heb een vraag wil internet en vaste telefoon bestellen maar kan ik het op een ander adres laten bezorgen want ben zelf op vakantie.
Vr Gr J M
Badge
Je neemt zelf het besluit om te verlengen met een sim only en los een toestel aan te schaffen. Natuurlijk is het mogelijk om daar een bijpassende sim bij te bestellen. Het klopt wat er gezegd word maar misschien hadden ze duidelijker zijn over de kosten.

Providers vergelijken vind ik appels met peren vergelijken. Elke provider heeft zijn voor en nadelen, sterke en zwakke punten..

Volgens mij is Koffiemok in dienst van ... :)
Tuurlijk neem ik het besluit om een Sim only te nemen, maar Telfort biedt geen sim only aan met Nano sim.... Dus nu ben jij weer.

Tuurlijk neem ik het besluit om een Sim only te nemen, maar Telfort biedt geen sim only aan met Nano sim.... Dus nu ben jij weer.

Als je slim was geweest dan had je je simonly laten beeindigen per einde contractdatum en een nieuwe simonly abbo genomen, want volgens mij heeft het geen voordeel dat je verlengt behalve dat je je nummer behoud, of is dit niet mogelijk bij Telfort?
Badge

Als je slim was geweest dan had je je simonly laten beeindigen per einde contractdatum en een nieuwe simonly abbo genomen, want volgens mij heeft het geen voordeel dat je verlengt behalve dat je je nummer behoud, of is dit niet mogelijk bij Telfort?

Verlengen en een nieuwe simkaart krijgen dat doet telfort niet... 
Reputatie 8
Badge +15
Nee, werk niet voor Telfort maar bedankt dat je dat denkt! :D
Ik heb de nodige ervaring met telecom providers door hobby/functie en nu ben ik Telfort een beetje aan het uitvogelen. 

Bij een verlenging krijg je inderdaad geen nieuwe simkaart. Dit is alleen zoals ik al eerder heb [post=304293]uitgelegd[/post]. Deze werkwijze heeft elke provider trouwens.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn en intern nummerbehoud aanvragen zodat je je 06-nummer blijft behouden. Of je dan een standaard of een microsim krijgt durf ik je niet te zeggen.

Misschien dat een moderator hier antwoord op kan geven?
Dan weet ik ook gelijk wat voor simkaart je ontvang als ik een Sim Only abonnement bestel ;) .
Of is dat ook een standaard simkaartje waar je dat extra hoekje vanaf kan halen?
Badge
Nee, werk niet voor Telfort maar bedankt dat je dat denkt! :D
Ik heb de nodige ervaring met telecom providers door hobby/functie en nu ben ik Telfort een beetje aan het uitvogelen. 

Bij een verlenging krijg je inderdaad geen nieuwe simkaart. Dit is alleen zoals ik al eerder heb [post=304293]uitgelegd[/post]. Deze werkwijze heeft elke provider trouwens.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn en intern nummerbehoud aanvragen zodat je je 06-nummer blijft behouden. Of je dan een standaard of een microsim krijgt durf ik je niet te zeggen.

Misschien dat een moderator hier antwoord op kan geven?
Dan weet ik ook gelijk wat voor simkaart je ontvang als ik een Sim Only abonnement bestel ;) .
Of is dat ook een standaard simkaartje waar je dat extra hoekje vanaf kan halen?

@koffiemok, graag gedaan. Ik werk zelf in de telecom en weet ook hoe makkelijk je een klant tevreden kan hebben. Als je zwart wit gaat kijken is het gewoon mogelijk. Simkaarten (micro en gewone sim) geven ze nu via simswap gratis in de winkels. Dat je een NANO sim wil hebben is een ander verhaal. Dat stoot mij wat tegen de borst, want waarom moet ik daar wel voor betalen en de anderen niet. Als je op de site een sim only besteld krijg je alleen sim of micro sim als optie, dus moet je alsnog 20euro en 33 cent betalen voor je simkaart... Dus wordt je geodkope sim only omgerekend toch weer wat duurder..
Groetjes!!! 

Reageer