beantwoord

waarom aansluitkosten 2e nummer?

• 18 november 2019
  • 20 reacties
  • 253 keer bekeken

Reputatie 1

Vroeger kreeg je bij Telfort altijd je aansluitkosten retour als je al klant was.

Nu moet ik bij de KPN 25euro betalen als ik een 2e sim wil afnemen terwijl ik al alles bij jullie afneem?

Klopt die 25euro?

Gr

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 20 november 2019, 09:48

Hoi @bert888, je krijgt zeker een antwoord hoor. Hier ben ik dan. 

Ik kan je vraag ook meteen beantwoorden. Als je bij KPN een mobiel abonnement neemt betaal je inderdaad de aansluitkosten. Dat is ook zo als je al een KPN product hebt. 

Je betaalt alleen geen aansluitkosten als je naar KPN gaat vanuit Telfort met nummerbehoud. 

Bekijk reactie

20 reacties

Dit komt waarschijnlijk omdat Telfort en KPN nog niet echt samen zijn.
Maar ook omdat je bij Telfort geen nieuwe abonnementen meer kan afsluiten.
Althans als dat die nieuwe sim inhoudt?
Dit kan ik ook mis hebben maar ik dacht wel zoiets gelezen te hebben.

Reputatie 1

Dit komt waarschijnlijk omdat Telfort en KPN nog niet echt samen zijn.
Maar ook omdat je bij Telfort geen nieuwe abonnementen meer kan afsluiten.
Althans als dat die nieuwe sim inhoudt?
Dit kan ik ook mis hebben maar ik dacht wel zoiets gelezen te hebben.

Bij het afsluiten schakelt hij automatisch over naar de KPNsite en vraagt hij of je al produkten afneemt bij de KPN of Telfort?

Bij de kosten vermeld hij dan 25euro kosten.

Dat is niet echt klantvriendelijk en blijkbaar de negatieve zijde van het samen gaan, KPN was altijd al duur.

Misschien toch maar is ergens anders gaan kijken!

Reputatie 1

Vroeger kreeg je ook antwoord op je vraag!!

Reputatie 8
Badge +18

Vroeger kreeg je ook antwoord op je vraag!!

Dat krijg je hier ook wel dit is echter geen chat progje maar een forum waar men keurig netjes je vraag beantwoord zodra je topic aan de beurt is door een Telfort moderator

Reputatie 1

Vroeger kreeg je hier van Telfort veel sneller antwoord. 
ik begrijp nu de klanten van XS4ALL wel dat ze niet willen overstappen naar KPN. Want dat is een stap terug.

Reputatie 8
Badge +11

We leven niet meer ‘vroeger’ Bert. Zoals Jimny al aangeeft komt er antwoord van Telfort zodra je vraag aan de beurt is. Blijven aandringen levert je geen sneller antwoord op.

In feite moet je deze vraag bij KPN stellen dit betreft een KPN abonnement. Je bent een administratief Telfort klant voor de overige zaken. Nu is het met de overgang naar KPN administratief soms gecompliceerd, de kans dat deze aansluitkosten worden verrekend is vrij klein.

Op het forum is de responsetijd door een medewerker afhankelijk van de drukte zolang ik klant ben bijna nooit binnen 24 uur.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @bert888, je krijgt zeker een antwoord hoor. Hier ben ik dan. 

Ik kan je vraag ook meteen beantwoorden. Als je bij KPN een mobiel abonnement neemt betaal je inderdaad de aansluitkosten. Dat is ook zo als je al een KPN product hebt. 

Je betaalt alleen geen aansluitkosten als je naar KPN gaat vanuit Telfort met nummerbehoud. 

Reputatie 1

Hoi@bert888, je krijgt zeker een antwoord hoor. Hier ben ik dan. 

Dankje voor je antwoord.

Dan word het Youfone.

Goedkoper en geen aansluikosten.

Reputatie 8
Badge +12

Graag gedaan. 

Mocht ik je verder nog ergens een keer mee kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 

Toch van mij even een opmerking als je andere KPN producten hebt en dan voornamelijk een huis aansluiting zullen de aansluitkosten voor een mobiel abonnement ook worden verrekend.

Dat is hetzelfde zoals dit bij Telfort was als dat bij KPN niet meer zo is, dan is dat in mijn ogen een slechte zaak.

Reputatie 1

Bij Telfort kreeg ik altijd de 20euro aansluitkosten voor mijn mobiel terug omdat ik al TV en internet van ze had.

Nu het KPN is moet je gewoon 25euro betalen!!

Bij Telfort kreeg ik altijd de 20euro aansluitkosten voor mijn mobiel terug omdat ik al TV en internet van ze had.

Het is 'nog' geen KPN geworden dat gebeurt pas echt vanaf volgend jaar. 

Reputatie 1

Waarom word ik dan bij het kiezen op Telfort.nl doorgelinkt naar de KPN?!

Telfort klanten krijgen sowieso minder korting ed. dus dat echt samengaan lijkt dan ook niet te lukken.
Niet zoals het voorgespiegeld wordt.
Je hebt straks in 2020 een 'KPN’ abonnement met Telfort voorwaarden,
dit natuurlijk als je bij Telfort blijft.
Maar zo krijg je wel een KPN abonnement maar dan een B abonnement,
met minder mogelijkheden.
Je bent straks alleen volwaardig KPN klant als je een volwaardig KPN abonnement hebt.

En ik kan mijzelf heel goed voorstellen dat het heel verwarrend is,
dat er naar de website van KPN doorgelinkt wordt.
Maar dit geldt voor alle nieuwe abonnementen omdat Telfort,
geen nieuwe abonnementen meer afsluit.
Je abonnement wordt dan automatisch een KPN abonnement.
Bij verlengen, dit kan nog wel, dan behoudt je een Telfort abonnement met dito voorwaarden.

Misschien dat dit beter belicht moet worden op de website voordat er nog meer verwarring ontstaat?

Reputatie 8
Badge +11

Omdat je bij Telfort geen nieuwe overeenkomst meer kunt aangaan.

Reputatie 8
Badge +12

Toch van mij even een opmerking als je andere KPN producten hebt en dan voornamelijk een huis aansluiting zullen de aansluitkosten voor een mobiel abonnement ook worden verrekend.

Dat is hetzelfde zoals dit bij Telfort was als dat bij KPN niet meer zo is, dan is dat in mijn ogen een slechte zaak.

Volgens mij is dat niet het geval. Als ik op de website van KPN kijkt zie ik altijd de aansluitkosten staan. 

Reputatie 1

ik zal ze is bellen om te vragen.

Reputatie 1

Ben de dus voor Youfone gegaan.

Geen aansluitkosten en goedkoper.

Ze gebruiken ook het KPN netwerk.

Helaas is KPN minder soepel en duurder dan Telfort.

Reputatie 8
Badge +12

Fijn dat je een keuze hebt gevonden die bij jou past. 

Mochten we je toch nog ergens mee kunnen helpen, laat het dan vooral weten. Voor nu een fijn weekend gewenst.

Reageer