beantwoord

Waar kan ik een klacht indienen?

• 30 januari 2013
  • 22 reacties
  • 11969 keer bekeken

Weet iemand waar ik een klacht kan indienen? Dit is telefonisch niet mogelijk en op verzonden brieven wordt ook niet gereageerd!
Aanleiding van de klacht:
Op woensdag 2 januari heb ik telefonisch contact gehad met Telfort om een verhuizing door te geven (2 maanden voor de daadwerkelijke verhuizing). Na het gehele proces te hebben doorlopen komt Telfort tot de conclusie dat ze niet kunnen leveren. De medewerker laat mij weten dat ik hier niets aan kan doen en dat het contract om deze reden kostenloos wordt ontbonden. Na doorverbonden te worden naar de afdeling opzeggingen (dit duurt +/- een paar dagen) wordt mij verteld dat ik een afkoop moet betalen. Ik ga hier niet zonder meer mee akkoord en op advies van een andere medewerker stuur ik een brief met kopie van de koopakte van mijn nieuwe huis.
Zonder enig reactie op mijn brief krijg ik een standaard opzegmail van Telfort met dat het hun spijt dat ik mijn abonnement wil opzeggen. Ik wil mijn abonnement niet opzeggen, ik moet deze opzeggen omdat Telfort mij de diensten niet meer kan leveren. Na wederom telefonisch contact met de klantenservice hebben ze beloofd om een reactie te geven op mijn brief, nu 2 weken later nog steeds geen reactie ontvangen. Gisteren zag ik tot mijn verbazing dat de afkoopsom van mijn rekening (zonder expliciete toestemming) is afgeschreven wat ik bijzonder slecht vindt. Na contact te hebben gezocht met de verkoop afdeling van Telfort, eindelijk een 0800-nummer, werd ik voor het eerst vriendelijk te woord gestaan. De collega, welke zijn naam ik heb mogen noteren, heeft het e.e.a. uitgezocht met zijn supervisor en kwam tot de conclusie dat ik in een verkeerde opzeg procedure ben verwikkeld? Deze medewerker zegt ook dat ik geen afkoop hoef te betalen omdat Telfort niet kan leveren. Hij geeft mij advies om wederom contact op te nemen met de Telfort klantenservice. Wederom contact gehad met het 0900-nummer van de klantenservice en na een paar keer doorverbonden te worden en in de wacht te hebben gestaan kwam de medewerker wederom tot de conclusie dat mijn informatie onjuist is en gewoon de afkoop moet betalen. Er werd in mijn optiek geen enkel sympathie en medewerking getoond, laat staan verdere begrip voor de situatie. Nu wordt ik absoluut niet snel boos, maar door deze situatie waar je machteloos staat, wordt ik dus wel boos. Mij is geadviseerd om online een klacht in te dienen, maar hoe? Een mail sturen? Als er op een geschreven brief niet wordt gereageerd dan vast al helemaal niet op een mail. Vandaar de keus om dit op het forum van Telfort te zetten om de juiste aandacht van Telfort te krijgen omtrent deze situatie.
icon

Beste antwoord door l.vdv. 14 februari 2013, 11:21

Zojuist ben ik gebeld door Telfort en zeer vriendelijk te woord gestaan. De mevrouw welke ik heb gesproken had begrip voor de situatie en wist goed hoe het dossier was opgebouwd. Met Telfort heb ik een overeenstemming bereikt over deze kwestie. Dit stelt mij op dit moment zeer tevreden! Telfort, bedankt!
Bekijk reactie

22 reacties

Badge
Ik leef met u mee, echt schandalig, ik zou helemaal uit mijn dak gaan, volgende keer dat u weer belt moet u zeggen dat u het gesprek opneemt, u zal dan horen dat het dan ineens anders wordt opgepakt. Wat telfort mist is een grotere webcare met meer personen waarmee je direct in contact kan komen via de mail. Bij upc gaat ook het nodige mis maar daar hebben ze een webcare van 5 personen en die kan je een privebericht mailen en pakken de problemen dan gelijk op en regelen dat dan perfect, ik denk dat ze daar bij telfort nog heel wat van kunnen leren. Ikzelf heb trouwens geen klachten over telfort maar als ik lees wat u schrijft denk ik toch van hoe is nou zoiets mogelijk. Als ik u was zou ik de situatie nog eens schriftelijk vastleggen en aangetekend versturen met een kopie voor u zelf.
Ik leef met... 
...voor u zelf.

@RCS
Ik heb zelf ook nooit klachten gehad en altijd naar volle tevredenheid Telfort diensten afgenomen. Dit heb ik Telfort ook laten weten in mijn brief. Dank voor je medeleven!
Reputatie 8
Badge +17
...Bij upc gaat ook het nodige mis maar daar hebben ze een webcare van 5 personen en die kan je een privebericht mailen en pakken de problemen dan gelijk op en regelen dat dan perfect, ik denk dat ze daar bij telfort nog heel wat van kunnen leren....

Bij Telfort gaat er ook wel eens wat mis, vandaar dit forum. Helaas zie je op zulke forums voor het overgrote deel de missers en maar een héél af-en-toe eens een topic om aan te geven dat er eens een bedankje nodig is.

btw, het Telfort WebCare bestaat uit Daphne, Laïla, Denise, Jeroen, Jelmer, Henk en Hugo
, 7 personen dus, en ik zie niet zoveel verschil in werkwijze met het UPC WebCare team...

😉
Badge
Het grootste en belangrijkste verschil is dat je de webcare van upc persoonlik kan bereiken d.m.v. een mail en bij telfort moet je maar afwachten wanneer het een keer gelezen wordt op dit forum, dit had ik al aangegeven, dus even beter lezen graag, beste kees jan.
Reputatie 8
Badge +16
Het grootste en belangrijkste verschil is dat je de webcare van upc persoonlik kan bereiken d.m.v. een mail en bij telfort moet je maar afwachten wanneer het een keer gelezen wordt op dit forum, dit had ik al aangegeven, dus even beter lezen graag, beste kees jan.

Zolang als je gewoon netjes een nieuw topic maakt en niet meelift/inbreekt in een topic van een ander wordt over het algemeen de klacht wel opgepikt door het Telfort team.
Badge
Zolang als je gewoon netjes een nieuw topic maakt en niet meelift/inbreekt in een topic van een ander wordt over het algemeen de klacht wel opgepikt door het Telfort team

over het algemeen, ja precies, dat is niet hetzelfde als dat ze het probleem gelijk oplossen,
het is schijnbaar moeilijk te verteren voor sommige forumlezers hoe de topicstarter behandelt wordt door telfort, dit is gewoon een echte tekortkoming van telfort in hun organisatie, als iemand dat niet wil inzien is dit een gebrek aan inlevingsvermogen totdat je het zelf overkomt en dan wakker wordt.
Reputatie 4
Badge +3
@I.vdv.,

Erg vervelend om zulke berichten te lezen, ik kijk graag na wat er exact verkeerd is gegaan, wil je mij in een privé bericht jouw naw-gegevens en mobiel nummer sturen? Dan kijk ik voor je wat de mogelijkheden zijn.

Onze excuses voor het ongemak.

Henk
@Henk

We zijn ondertussen weer twee weken verder en ik ben nog nergens mee geholpen... Ik heb je ondertussen een PM gestuurd maar geen reactie... Kun jij me verder helpen?
Zojuist ben ik gebeld door Telfort en zeer vriendelijk te woord gestaan. De mevrouw welke ik heb gesproken had begrip voor de situatie en wist goed hoe het dossier was opgebouwd. Met Telfort heb ik een overeenstemming bereikt over deze kwestie. Dit stelt mij op dit moment zeer tevreden! Telfort, bedankt!
Graag verneem in ook waar ik mijn klacht kwijt kan..... ik krijg een vordering via incasso bureau van ja ja 12 jaar geleden, volgens mij vet verjaart, maar krijg van telfort of van incasso geen bericht waar dit uberhaupt over gaat!!!! schandalig gewoon. of ik ff 2074 euro wil betalen, maar tja na zoveel jaar, nu gaan ze beslag leggen en NIEMAND reageert.

heb geen account dus kan het contact formulier niet invullen, mail adressen niet te vinden van telfort..... belachelijk gewoon...

ik hoop via deze weg een reactie te kunnen losweken. is deze weg ook niet haalbaar, dan maar een advocaat inschakelen...

dus telfort laat is wat horen....

Tim
Reputatie 8
Badge +16
Is de vordering op zich wel terecht? Met andere woorden, heb je destijds een rekening niet betaald?
Reputatie 8
Badge +16
Vorderingen komen na 5 jaar te vervallen tenzij ze je de afgelopen jaren ieder jaar netje een herinnering hebben gestuurd over de openstaande vordering.
Geen jaarlijks bericht gehad...? Dan ook geen vordering. Iedere kantonrechter veegt de vloer aan met z'n vordering.
Reputatie 8
Badge +17
lijkt een beetje op: https://forum.telfort.nl/opzeggen-259/geen-opstaande-rekeing-maar-incassoburo-dus-32106/ 

kan je de brief eens inscannen (privacy even afschermen) en dan hier als afbeelding neerzetten?

overigens: áls het een incasso buro werkzaam voor Telfort is, dan zal er wel degelijk administratie te vinden moeten zijn.
Ik heb al jaren internet bij telfort. Omdat ik graag wat sneller internet wilde ben ik na telefonisch contact overeengekomen dat ik mijn abonnement wijzig waardoor ik sneller en goedkoper internet krijg. Er is toen gecontroleerd of dat op mijn woon/werk locatie mogelijk was. Ja het is mogelijk.
Wie wil dit nou niet.
Eind april heb ik een brief gekregen met daarin dat het op 15 mei in gaat en dat tussen 8.00 en 16.00 mijn internet 10 tot 30 min niet zou werken.
De 15e om 10 over half 9 had ik geen internet meer. Na 1,5 uur zonder internet en telefoon gebeld waarom het nog niet werkte. Na diverse telefoontjes bleek dat er iets mis was gegaan bij KPN. Wat was niet duidelijk. Het zou 1 tot 3 dagen duren voor het probleem opgelost zou worden.
Ik zou door telfort gebeld worden op mijn mobiel als het opgelost was.
Vandaag meer dan 3 dagen verder weer met telfort gebeld. Na lang wachten en alles nog een keer uitgelegd te hebben kreeg ik het antwoord dat het nog in behandeling was en niet opgelost.
Hoe lang het nog ging duren en wat er aan de hand was kon mij niet verteld worden. Het lag aan KPN en zij konden niets doen.
Daarna heb ik KPN gebeld. Die konden niet zien wat er bij mij aan de hand was. Wel wilden ze me graag terug als abonnee.
Zij zijden dat normaliter een storing binnen 5 dagen opgelost is dus dat zou betekenen dat het morgen weer werkt.
Ik heb hier weinig vertrouwen in. Onlangs heeft een collega van mij 5 weken zonder internet gezeten nadat Terlfort zijn aansluiting verhuisde na naastgelegen pand. Het werkte allemaal uitstekend tot het na 1 uur afgesloten werd en vervolgens 5 weken duurde voor het weer in orde was.
Hij heeft Telfort een enorme schadeclaim gestuurt en deze ook vergoed gekregen.
Ik wil zo snel mogelijk internet en zit niet te wachten op het versturen van een schade claim versturen.
Ga mijn ervaring wel delen met Volkskrant, kassa en Consumenten bond als het morgen niet opgelost is.
Hebben andere nog een gelijke ervaring en hoe hebben zij het opgelost.
Inmiddels heb ik wel een mailtje van telfort binnen met gefeliciteerd! Uw Telfort internet Standaard abonnement is nu geactiveerd.
Reputatie 6
Badge +7
Dan zou het nu moeten werken.
Reputatie 8
Badge +17
@bert oosterveld

Dat is allemaal sneu echter ik raad je aan om een nieuw topic aan te maken omdat je nu in andermans oud topic  je bericht geplaatst hebt

gr Jimny
Volgens mij worden deze klachten gewoon niet gelezen, maar agezien ik al twee weken aan het bellen ben en elke keer een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon krijg 'u word vandaag nog terug gebeld' en dat vervolgens NIET doet. Wij zijn bij UPC weg gegaan omdat het bar slecht was. Maar dit slaat echt alles. We zitten nu 2 maanden ZONDER internet en ZONDER tv en jullie bellen niet terug. Jullie pakket- doos staat hier nog ingepakt en ik kan het niet eens meer opzeggen?! Is dit echt serieus? Wij gaan in ieder geval verdere stappen ondernemen.

Wij wachten twee maanden op de brief van het bedrijf die de glasvezel komt aansluiten, er werd ons verteld dat dit erg lang duurt en wel 5 uur lang bezig kan zijn. Prima, geen probleem. De beste man was binnen een half uur weg en het was geregeld. Wij blij, we kregen netjes jullie pakket in een doos thuis gestuurd, tot dat we er achter kwamen dat het helemaal niet goed was aangesloten. Telfort gebeld, maak er foto's van dan word dit direct doorgestuurd en voor het weekend hoor je daar meer over, prima. Wij foto's gemaild en op gestuurd, geen reactie. Weer gebeld; Vandaag word je terug gebeld, weer niet terug gebeld. Vorige week elke dag gebeld maar helaas nooit terug gebeld, als we voor afgelopen vrijdag nog niks hadden gehoord moesten we zeker weer bellen. Ok, vrijdag, niks gehoord, weer gebeld.. Ja het is toch echt doorgestuurd, wacht maar gewoon af dat doen wij ook.. WTF? Vandaag opnieuw gebeld, we zijn 't zat en willen het dus opzeggen, en nu kan dit niet meer kosteloos.. Hiervoor is ook geen reden genoemd, we konden geen manager spreken, ook geen uitleg verder, geen andere afdeling, ze ging er weer een melding van maken maar opzeggen was geen probleem alleen het was niet meer kosteloos. Beste TELFORT, dit leuke pakket van jullie staat nu al minstens 2 weken in een dichte doos! GEEN internet, GEEN normaal contact met jullie, NOOIT terug gebeld en ook geen bericht van de monteur, en dan kan het niet meer kosteloos worden opgezegd? We hebben nog geen 1x gebruik kunnen maken van jullie diensten omdat de glasvezel niet eens is aangesloten. Wij begrijpen dat jullie afhankelijk zijn van dat andere bedrijf, maar ik heb een abbonement bij JULLIE niet bij hen.. JULLIE dienen dit dan ook te regelen!!!!
Badge
Ook ik heb zware klachten over de afhandeling van klachten of over het nalaten ervan. Door een fout van Telfort werd ik in oktober 2014 afgesloten. Na gebeld te hebben blijkt dat zij een fout habben gemaakt. De €25 heraansluitkosten zouden worden gecrediteerd. Dit gebeurde ook, maar worden vervolgens doodleuk weer op een volgende factuur gezet. Vervolgens heb ik in december weer alles recht kunnen zetten totdat nu de in eens een factuur binnenkomt mét aansluitkosten en gesprekskosten. Ik betaal €15 per maand om gratis te kunnen bellen en toch worden er, zelfs met terugwerkende kracht hiervoor kosten in rekening gebracht.

Het is inderdaad duidelijk geworden dat bellen naar Telfort geen zin heeft. Het is een voorleesdienst die de facturen voor je opratelt. Op de vraag om tot onderzoek over te gaan moet je schriftelijk hier om vragen, maar helaas gebeurt dit niet. Gezien alle reacties hier ben ik bang dat ik wederom afgesloten ga worden door schuld van Telfort.
Ik weet ook niet waar ik een klacht kan achterlaten, dus dan maar even hier.
ik word DOOOOOODMOE van die anonieme stalkers die voor telfort werken en mij, in mijn ogen, onozele vragen stellen als, bent u tevreden met telfort en wat kan ik doen om van de 8 een 10 te maken...? serieus?? uhm, ophouden met mij elke dag te bellen misschien

en ja, ik heb me opgegeven voor het BEL-MIJ-NIET register. ook al ben ik klant en heb ik meerdere keren aangegeven niet gebeld te willen worden voor dit soort gesprekken, word hier geen gehoor aan gegeven.

Hier heb je n tip: maak jezelf eens goed bereikbaar voor het aannemen van klachten, want in dit doolhof wat jullie je website noemen, is het vrij lastig om gewoon je ongenoegen te uiten. en vraag me af of iemand van telfort dit uberhaupt leest.

dat gezegd hebbende,schrijf op: ik ben blij met telfort, ik geef een 8 want niemand krijgt een 10 en als ik een probleem heb, bel IK jullie wel

De groeten
zonder een waarschuwing internet afsleuten blachelijk en dan zeggen we hebben brief gestuurt wij liggen altyd hun hebben altyd gelijk
De sevice van telfort gaat wel heel hard achter uit.
Als je iets hebt word je eerst goed geholpen maar als je word door verbonden word gaan ze eerst al je bekabeling door lopen terwijl ze al door voor al hebt gezegd dat je een andere kastje krijgt.
Het als ze denken dat het aan de bekabeling ligt moet je eerst zelf alles vervangen.
ik ben nu al langer dan 5 jaar lid van telfort en elke keer als ik hun telefonische wil bereiken duurt het weer tientallen minuten voordat ze opnemen en dan nemen ze op is het een heel onvriendelijk gesprek de meeste medewerkers moeten is een keer doen wat er gevraagd worden en geen ja maar en dit zeggen. Jullie moeten je klanten ten eerste goed en met respect behandelen en ten tweede een antwoord geven dat logisch is. Als ik een klacht indien dan duurt het weken voordat er contact met me word opgenomen. ik ben niet te vreden van de service. ik zit er over na te denken om mijn lid te eindigen als het zo doorgaat.

Reageer