beantwoord

Waar blijft mijn nieuwe data van januari?

• 1 januari 2020
  • 30 reacties
  • 572 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag medewerkers van Telfort.

Mijn maandelijkse data van januari is niet bijgeschreven.

Voorheen ook al elke maand problemen gehad, ging daarna een tijdje goed en nu weer hetzelfde probleem …

Uitzoeken aub, bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 januari 2020, 11:46

Op 1 december ging mijn nieuwe factuur maand in en had ik dus géén recht meer op 4000 mb - combi voordeel -, maar op 2000 mb.

Dus van de 2 gespaarde maanden 8000 mb die ik dus had en nooit gebruikte, komt er 2000 mb van de maand december bij waardoor ik dus in totaal 10000 mb had op 1 december.

Nu had ik van de 2000 maar 1970 mb gebruikt in december, waardoor ik dus 8030 over had op 31 december.

Maar ik snap het, die 30 mb van 8030 die raak ik dan kwijt, maar dat maakt niet uit, ik heb dan toch nog 8000 mb op 31 december.

Hier gaat die bij je fout. Hier raak je geen 30 MB kwijt, maar 2030. Dit omdat de andere 2000 MB nog van oktober is. Heel oktober vervalt, dus ook die verdubbeling ervan. 

Dan hou je over November 4000 MB + December 2000 MB en januari 2000 = maximaal 8000. Zo kun je in februari maar maximaal 6000 MB meer hebben als je niets verbruikt van december, je verbruikt namelijk altijd eerst het oudste tegoed. Dit is hoe het zit, niet anders. 

Bekijk reactie

30 reacties

Hallo @ForumGebruiker075 , wordt bij jou de data altijd precies per de 1e van de kalendermaand bijgeschreven?

In de meeste gevallen, bij mij ook, wordt de data per factuurdatum bijgeschreven, dus als je factuurdatum bijvoorbeeld 11e van de maand is wordt het weer per de 11e bijgeschreven.

Hier ook bij mij rond de 15e wat Jan al schrijft het gaat niet per maand het gaat per factuur periode.

Reputatie 8
Badge +11

Tenzij je dit zelf hebt uitgezet kun je even in je berichten (SMS) terugzoeken wanneer je nieuwe maand start. Je krijgt elke maand op die datum bericht.

Reputatie 1

Hallo JanD,

Bij mijn abonnement wordt het altijd op de 1e - klokslag middernacht - van de maand bijgeschreven :wink:

Hallo @ForumGebruiker075 , rond middernacht, de overgang van oud naar nieuw, moesten de KPN-computers en de Telfort-computers elkaar ook even gelukkig nieuwjaar wensen, dus er kan wat vertraging zitten in de bijwerking.

Als je data morgen (nieuwe werkdag) nog niet bijgeschreven is, even bellen, twitteren of facebooken met Telfort.

Succes

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ForumGebruiker075, ik heb meegekeken naar jouw factuurperiode, die begint elke 2e van de maand. Deze is vandaag ook netjes bijgeschreven. Het is dus niet de eerste zoals je volgens mij dacht. 

Reputatie 1

Hoi Bart,

Het klopt niet wat u zegt, ik weet niet waar u gekeken heb, maar ...

Hieronder een screenshot van het SMS waarin te zien is dat mijn abonnement periode altijd op de 1e van de maand ingaat. 

Ik kreeg mijn data en belminuten ook altijd op de 1e om middernacht bijgeschreven, alleen nu in januari niet.

En ik heb net in mijn Telfort app gekeken, mijn data en belminuten zijn nog niet bijgeschreven.

Reputatie 1

Excuses op bovenstaande, alleen data van 2 Gig is vandaag nog steeds niet bijgeschreven.

Meenemen naar volgende periode op factuur, wat nu 6000 MB is moet 8000 MB zijn.

Ik moest in totaal 10 Gig hebben, met aftrek van 1 t/m 3 januari 2020 aan verbruik natuurlijk, maar de dag is niet om ...

Factuur van Telfort vandaag via SMS ontvangen, zie plaatje boven, die klopt ook niet qua data, controleer dat ook eens.

Belminuten waren wel op 1 januari bijgeschreven, dus daarvoor mijn excuses.

Ik hoop dat het nu duidelijker is, want ik weet niet wie er bepaald dat het gegeven antwoord van Bart als juist bestempeld wordt …

Groet.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is inderdaad vreemd. Ik zie echter in het systeem de 2e staan. Ik heb daarom even gebeld met mijn collega's van de Back Office. Vanaf volgende maand staat het in ons systeem goed, dan komt deze de 2e. Dan krijg je de sms van KPN omdat jouw aansluiting dan al bij KPN ondergebracht is. 

Reputatie 1

Hoi Bart, no offence hoor, maar ...

1 - Dan moet het in het systeem maar teruggedraaid worden dat mijn factuurperiode weer op 1 januari 2020 begint zodat het weer klopt.

2 - Maar dan is mijn vraag ook nog niet beantwoord, ik heb mijn maandelijkse 2 Gig van januari nog niet ontvangen/bijgeschreven.

In het verleden ging het elke maand niet goed.

Gelukkig ging het de laatste half jaar ongeveer goed, want toen ik het mobiel abbonement op 1 maart 2018 aanging, toen moest ik elke 1e van de maand opbellen, chatten met Telfort om het bij te laten schrijven!

Ik kreeg mijn data en belminuten ook niet vanzelf, afschrijving van het abbonement bedrag ging wel altijd goed :wink:

Daar zal vast nog wel een dossier over zijn bij Telfort van wat voor ellende het was elke maand!

Ene Jasper van Telfort hier op de site heeft me toen altijd heel goed geholpen met uitzoeken.

Dat was TOP!:thumbsup:

Dus als punt 1 en 2 als hierboven beschreven is inorde wordt gemaakt, dan is het prima!

Alvast bedankt.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb nog weer meegekeken. Ik zie dat er elke 1e van de maand 150 minuten en 2000 MB toegevoegd worden. Ze zijn dus wel toegevoegd.  Je hebt dan ook nog 7.788 MB op het moment van de 8000 die je maximaal kan hebben op dit moment. 4000 van november waar je er nog 3788 van over hebt en 2000 van december en deze maand. Als je de 3788 deze maand niet verbruikt komen ze te vervallen en krijg je de 1e van volgende maand er 2000 voor terug. 

Reputatie 1

Hoi Bart, u bent niet goed op de hoogte waarom ik zoveel mb's gespaard heb.

Bij Telfort kun je in totaal voor 3 maanden aan MB's hebben als je die helemaal niet gebruikt toch?

Ik had in totaal 12000 MB's als ik niets gebruikte, ik had namelijk een verdubbelaar tot en met November 2019.

Ik zal het zo simpel mogelijk uitleggen … :thinking:

Voor November 2019 kreeg ik altijd een verdubbeling  van Mb's omdat er nog een telefoon abbonement van Telfort op mijn adres was.

Vanaf december heb ik dus nog maar recht op 2000 mb's per maand.

De 8000 mb's daar moet je niet naar kijken, die gebruik ik namelijk niet.

Zie plaatje aantal post hierboven, dat is van december 2019!, dus nog van vorige maand.

Ik gebruik alleen maar de mb's van de 3e maand, dus die 8000 mb's blijven zo en komt er sinds december 2019 elke maand 2000 mb's erbij wat in totaal  8000 + 2000 = 10000 mb's moet zijn.

Ik zou zeggen, ...

Kijk maar eerst achter de schermen hoe het zat en zit met mijn abonnement, en mocht u er niet uitkomen, laat een expert mij maar terug bellen.

TIP.

Kijk bijvoorbeeld naar een half jaar terug naar mijn mb's wat ik altijd had, misschien gaat u het dan begrijpen :wink:

Ik hoop dat u het begrijp, en anders mag iemand mij opbellen.

En no harm feelings hoor Bart, soms zijn dingen lastig te begrijpen als je er niet goed in verdiept heb. :v:

Alvast bedankt. 

Reputatie 8
Badge +11

Je MB's zijn inderdaad maar maximaal 3 maand geldig. Alleen sinds de verdubbeling er niet meer is, is het anders. Ik zal het uitleggen aan de hand van jouw facturen:

Je begon op de factuur van 4-11 met 8000 MB daar kreeg je dus 4000 MB bij. Dan kom je uit op 12000 MB. Dit zie je terug op de factuur 2-12. Deze 12000 MB je echter bij lange niet op in november dus je neemt 8.000 MB mee naar december, waar er in december 2000 MB bij kom. Dus start  je in december met 10000 MB, dit zie je op de factuur van 2 januari. Deze 10000 MB maak je ook niet op en neem je dus 6000MB naar januari (10000 MB - 4000MB van oktober). Hier krijg je nog 2000 MB bij. Zo kom je dus op 8000 MB voor de maand januari. 

Reputatie 1

Hoi Bart, deels klopt het verhaal in het begin.

En toch begrijpt u het niet helemaal, ik kan me dat goed voorstellen, maar het is niet zoals u dat ziet op de factuur.

Dat 6000 mb op het factuur klopt niet, dat moet 8000 mb zijn om naar januari mee te nemen!

Je ziet het ook, ik had 10000 mb - 1970 mb verbruikt = 8030 mb.

En niet zoals op de factuur staat van 6000 mb naar volgende maand mee te nemen.

Dus 8000 mb naar volgende maand meenemen + 2000 mb voor de maand januari erbij is in totaal 10.000 mb.

Hierboven ging het dus fout met het rekensom.

Zo is dat in het verleden - 2018 - ook maandelijks fout gegaan.

Hier wat leesvoer wat de Telfort computer altijd fout deed.

Het was gewoon hilarisch, en nu krijg ik weer dat sh*t :rage:

​​​​​​Lees het hele staartje als u wil, is best wel spannend en hilarisch :wink::laughing:

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/ik-ontvang-elke-maand-weer-te-weinig-mb-s-en-belminuten-77966

Ik zal het nog 1x uitleggen wat het belangrijkste is :wink:

Mijn combi voordeel was ook tot half november, toen ging de 2e telefoonabonnement op mijn adres weg.

Ik had toen inderdaad 12000 mb tot en met eind november.

Maar nu komt het wat je niet begrijpt, en dan moet je het niet hebben over dat ik mijn data niet op krijg enzo.

Dus tot en met eind November had ik dus 12000 mb.

Dit was ook de maand dat ik voor het laatst 4000 mb kreeg.

Nu komt het ...

Op 1 december ging mijn nieuwe factuur maand in en had ik dus géén recht meer op 4000 mb - combi voordeel -, maar op 2000 mb.

Dus van de 2 gespaarde maanden 8000 mb die ik dus had en nooit gebruikte, komt er 2000 mb van de maand december bij waardoor ik dus in totaal 10000 mb had op 1 december.

Nu had ik van de 2000 maar 1970 mb gebruikt in december, waardoor ik dus 8030 over had op 31 december.

Maar ik snap het, die 30 mb van 8030 die raak ik dan kwijt, maar dat maakt niet uit, ik heb dan toch nog 8000 mb op 31 december.

Klokslag middernacht hoor ik dan voor de 2e keer op 1 januari mijn 2000 mb bijgeschreven te krijgen, en dit is het punt waar het mis ging.

Dus dan zou ik op 1 januari 10000 mb moeten hebben en géén 8000 mb waar u het over heeft.

Ik kan begrijpen dat dit heel verwarrend is voor u, Maar geloof me, ik heb gelijk, sorry dat ik het z moet zeggen :slight_frown:

Dat u het niet begrijpt, daar kan ik helaas niets aan doen, ik weet niet hoe ik het u anders uit moet leggen. 

Ik wil u er ook niet mee lastig vallen, maar ik heb het aan het juiste eind wat ik eigenlijk niet wilde zeggen ...

Als u het niet snapt, dan mag de technische dienst mij bellen.

En nogmaals Bart, het is hierboven niet persoonlijk bedoeld hoor.:v::wink:

Reputatie 1

Misschien dat dit plaatje het duidelijker kan maken dan wat ik steeds met zoveel woorden heb proberen uit te leggen.

Simpel rekensom, zie plaatje hierboven;

- Totaal heb ik 10000 mb op 1 december.

- Van de maand  Oktober 4000 mb (combivoordeel), November 4000 mb (combivoordeel), en 2000 voor de nieuwe maand December vanaf nu zonder combivoordeel.

- Gebruikt 1970 mb, dus zeg maar 2000 mb.

En wat valt op?

De computer maakt er van om 6000 mb mee te nemen naar volgende periode van 1 januari.

Dat klopt niet natuurlijk, dat zou dus 8000 mb moeten zijn, dan zou ik nu wel 8000 + 2000 = 10000 mb hebben op 1 januari.

En zeg niet dat computers geen fouten maken, lees de link in mijn post hierboven maar eens door.

Hallo @ForumGebruiker075 , zie onderstaande uitleg mee te nemen mb's:

Hoe werkt het meenemen van belminuten en MB's?

Heb je aan het eind van je factuurperiode minuten of MB’s over? Dan kun je deze nog 2 maanden gebruiken. In een nieuwe factuurperiode maak je eerst de ongebruikte minuten en MB’s van de 2 voorgaande maanden op.

In jouw geval neem je dus de overgebleven mb's van november en december mee naar de periode van januari en maak je eerst de oudste data op, dus eerst maak je het restant van november op, dan het restant van december en dan de huidige van januari.

Je gaat dus in de fout met het meenemen van de data van oktober, die is vervallen per 1 januari.

Reputatie 1

Hoi JanD,

Ik snap helemaal wat je bedoeld en hoe het allemaal werkt.:wink:

Alleen in November 2019 heb ik voor het laatst combivoordeel ontvangen 4000 mb, en in Oktober had ik nog gewoon 4000 mb.

Sinds December heb ik geen combi voordeel maar gewoon mijn maandelijkse abonnement van 2000 mb.

Daar heeft de computer een fout gemaakt.

Die heeft 2000 mb teveel afgetrokken, zie foto in bovenstaande post.

Maar ben ik nu gek als ik zeg dat ik het jaar in en jaar uit andersom doe en denk wat altijd goed gaat en in feite hetzelfde is?

Dit onderstaande is nu heel belangrijk om te begrijpen ...

Ik gebruik altijd de huidige maand aan data, dus de 2 voorgaande maanden dan mijn huidige data gebruik ik nooit, die ben ik als het ware vergeten terwijl ze daar nog aanwezig zijn in mijn Telfort app!

Die 8000 mb zijn van de voorgaande maanden dan mijn huidige.

Dus die 8000 mb kunnen nooit minder worden zolang ik mijn abonnement heb, of ze zou gebruiken natuurlijk.

Dus een voorbeeld.

In Februari 2020 zal ik nog altijd die 8000 mb houden, en komt er 2000 mb voor februari bij wat dus weer in totaal 10000 mb zou moeten zijn.

Als je dit begrijpt, dan zou je zeggen van ohwja, verrekt, hij geeft nog gelijk ook! :wink:

PS, 

Ik zal heel eerlijk zijn, heb in het verleden telefonisch ook aan Telfort mede gedeeld, maar daar gaan zij niet over natuurlijk zolang ik mij abonnementskosten betaal zeiden ze  ... :grin:

Ik heb genoeg aan een aantal mb's per maand aan data, en belminuten heb ik ook niet nodig.

Ik zou zo met een prepaid kunnen :wink:

Maar dit is een principe kwestie, je hoort te krijgen waarvoor je betaald.

Dit is mijn laatste poging hier op de site, want diegene die het echt zou begrijpen als ie achter de schermen nou de moeite zou nemen bij Telfort, die heeft nog niet van zich laten horen.

Da's jammer.

Reputatie 1

Hoi JanD,

Dat van Oktober was een voorbeeld.

Zo nu nog maar eens een poging, pffff :smiley:

-----------------------------------------------------------------------------

Dus Oktober 4000 mb ( combivoordeel )

November 4000 mb ( laatste maand combivoordeel gekregen )

December 2000 mb ( vanaf nu geen combivoordeel, maar mijn huidige abonnement van 2000 mb per maand)

Dus als je dit optelt is het samen 10000 mb.

Voor zover te begrijpen hoop ik.

-------------------------------------------------------------------------------

En dan heb ik in December alléén maar 1970 mb's verbruikt van de maand December.

Dus heb ik nog 8000 mb over, nog steeds te begrijpen?

------------------------------------------------------------------------------------

Goed, nu gaan we weer een maand verder en moet ik mijn 2000 mb's voor Januari 2020 ontvangen.

Nu had ik MB's 8000 mb's van Oktober en November niet gebruikt, dus alleen de 2000 van December.

Mijn 8000 mb heb ik nog over en moet ik 2000 mb van Januari ontvangen.

Als ik dan van Januari ontvangen zou hebben, wat dus in dit geval dus niet gebeurd is vandaar dit probleem, heb ik nog maar 8000 mb over van de vorige 2 maanden die ik nooit gebruik.

En zo zit het in feite.

Ik denk dat ik het niet makkelijker dan dit kan uitleggen.

Reputatie 8
Badge +17

Welke abonnementen heb je nog bij Telfort lopen naast je huidige mobiel, ik las ergens dat je nog een 2e mobiel abo had of nog hebt 

Reputatie 1

Hoi jimny

Vanaf 1 December 2019 geen 2e telefoon abonnement meer bij Telfort.

Vandaar dat ik vanaf 1 December 2019 alleen nog maar 2000 mb hoor te ontvangen.

In December goed gegaan.

Januari geen data erbij.

Reputatie 8
Badge +17

@ForumGebruiker075 ik kan het mis hebben maar ik denk dat je vanaf 1 december geen aanspraak meer kunt maken op dubbele data als combivoordeel, deze wijsheid heb ik gelezen in onderstaande link.

Waar bestaat je huidige mob abo nu nog uit, is dat standaard 2000 Mb en volgens @Bart - Telfort behoor je in januari kom je dan uit op totaal 8000 Mb

Weet je wat ik denk dat omdat je geen recht meer hebt op combivoordeel dat je daarom 2000 Mb per 2 jan krijgt en daarom de rest is vervallen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/combivoordeel-aanzetten.htm

Reputatie 1

Hoi jimny, jouw 1e alinea klopt helemaal!

Vanaf 1 December gaf ik al aan dat ik géén aanspraak - lees; recht - meer op combivoordeel heb.

Daar ben ik mij helemaal van bewust.

Daarom schreef ik 1 post boven de jouwe dat ik sinds December al maar 2000 mb per maand hoor te ontvangen.

Dat is in December ook goed gegaan, alleen nu in Januari 2020 heb ik dat niet gekregen.

Dus dat is alleen maar het probleem.

En wat jij zegt dat het dan vervallen is, dat zou niet mogen!

Dat zou diefstal zijn.

Het gaat mij alleen om dat er 2000 mb's van mijn in totale 8000 mb's die ik gespaard had en nooit gebruikte zomaar foetsie is.

Dus als ik 8000 mb's van mijn in totaal wat ik nooit gebruik, en de maandelijkse 2000 mb's die ik hoor te krijgen ook zou krijgen, dan was er niets aan de hand.

Dan had ik elke maand 10000 mb's, want zoals ik zei, ik gebruik altijd de data van de huidige maand, die 2000 mb's.

Ik heb altijd 8000 mb's als reserve zeg maar.

Dan was het probleem ook opgelost.

------------------------------------------------------------

Misschien is dit onderstand overzichtelijker;

Oktober 4000 mb's

November 4000 mb's

December 2000 mb's

Totaal      10000 mb's

Ik gebruik nu alléén de 2000 mb's van December, blijft er 8000 mb's over.

Op 1 januari krijg ik mijn nieuwe mb's van 2000.

Mee te nemen 4000 van oktober en 4000 van november naar 1 januari is in totaal weer 10000 mb's

Nu gebruik ik weer alléén de 2000 mb's van januari.

Blijft er over 8000 mb's.

Op 1 februari krijg ik weer mijn maandelijkse 2000 mb's.

Dus ik verbruik dan weer alléén de 2000 mb's van februari.

En mee te nemen weer 8000 mb's is weer in totaal 10000 mb's.

---------------------------------------------------------------------------------- 

Zo ook voor de maand maart, april, mei, enz.

Ik hoop dat het nu helemaal begrijpelijk is.

Hallo @ForumGebruiker075 , je hebt het steeds over het verbruik aan data van de huidige maand.

Dat klopt niet, je maakt eerst het oud(st)e tegoed op.

Stel je hebt van november 1000 over, december 1000 over en in januari krijg je er weer 1000 bij, dan heb je in totaal 3000 beschikbaar per 1 januari.

In januari ga je 1500 verbruiken, dan heb je in feite eerst die 1000 van november opgemaakt en 500 van december, dan houd je per 1 februari 1500 over en krijg je er weer 1000 bij dan heb je voor februari te besteden 2500.

Reputatie 8
Badge +11

Hier gaat die bij je fout. Hier raak je geen 30 MB kwijt, maar 2030. Dit omdat de andere 2000 MB nog van oktober is. Heel oktober vervalt, dus ook die verdubbeling ervan. 

Dan hou je over November 4000 MB + December 2000 MB en januari 2000 = maximaal 8000. Zo kun je in februari maar maximaal 6000 MB meer hebben als je niets verbruikt van december, je verbruikt namelijk altijd eerst het oudste tegoed. Dit is hoe het zit, niet anders. 

Reputatie 1

Oké Bart, met dit bovenstaande uitleg kan ik misschien wat mee …, da's nieuw voor mij ...

Dus met andere woorden, ik moet/zou eigenlijk van de totale 8000 mb wat ik op 1 januari in mijn Telfort app had van de 3 maanden, voor eind januari 4000 mb moeten verbruiken deze maand? - dus 8000 mb - 4000 mb = 4000 mb -, en dat ik dan op 1 februari dus met de nieuwe 2000 mb die bijgeschreven wordt dat ik dan op 1 februari in totaal maximaal 6000 mb kan hebben?

Als je mij niet kan volgen, ik bedoel dat ik nu dus nóóit meer dan 6000 mb voor 3 maanden kan hebben wat je schreef?

Zoja, dan kun je ook zien dat ik altijd de laatste en huidige maand gebruikte wat ik steeds zei en niemand mij geloofde.

Even nog mijn mening over combivoordeel …

Ik vind dat als je combivoordeel ontvangt, en je combi voordeel stopt, dat het data niet zomaar in 1 klap verdwijnt.

Die kan een klant altijd zelf wel opmaken en niet dat Telfort daarover zou moeten gaan.

Dit zou hetzelfde zijn dat je rente ( combivoordeel ) van de bank ( Telfort ) krijgt, en dat als je je rekening beëindigd ( combivoordeel stopt ), dat jij je rente dan ook kwijt zou zijn.

Gelukkig gebeurd dat niet bij de bank, haha.

Maar dit even terzijde.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun uitleg en mening!

Reageer