beantwoord

Vraagje over mijn mobiele abonnement, evt verlengen of niet ?

• 1 januari 2020
  • 69 reacties
  • 1370 keer bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo kanjers :sunglasses:, als eerste de beste wensen voor 2020 voor jullie :blush:

Mijn mobiele abonnement is sinds vorig jaar vrij om te verlengen, nu weet ik niet wat ik moet doen, wat is wijsheid

Het liefst zou ik een abonnement hebben met onbeperkt bellen, ik betaal nu 14.47 per maand

Huidige abonnement
Telfort Basis 2015
400 belminuten
onbeperkt sms
1500 MB's
Maandbedrag € 14,47

Nieuw abonnement
TFT BelBundel 2015 2000/400
400 belminuten
onbeperkt sms
2000 MB's
Maandbedrag € 14,46    

Wie zou me advies kunnen geven of het nu nog wel verstandig is om te verlengen, met het liefst onbeperkt bellen, zoals ik nu ook heb op de huistelefoon, MB,s zijn niet zo belangrijk voor mij, als ik maar iets MB,S heb.

Dit is een sim only abonnement wat ik nu heb

En als ik verleng hou ik dan wel mijn combivoordelen die ik nu heb

Wie o wie kan me even helpen in verband met m,n slechte zicht :nerd:

Groetjes van mij, en alvast dank voor jullie hulp :hugging:

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 januari 2020, 15:22

@Chicka @jimny, als je verlengt kun je gewoon de huidige Telfort simkaart blijven gebruiken. Zoals ook mijn andere collega aangaf. In een later stadium als we echt over zijn, kan het zijn dat er een KPN simkaart nodig is, maar dat is nog niet meteen zo. Geen reden voor paniek. 

Ook zie ik de verlenging staan. Het is dus helemaal goed gegaan. Kan ook niet anders want je hebt gebeld met 0900-9596. Dit is het klantenservicenummer van Telfort. Dit heeft nog niets van doen met KPN. 

Bekijk reactie

69 reacties

Ah ik denk dat ik het nu snap het stukje 2Gb internet + 2 GB internet zie je in jou Mijn Telfort niet terug dit klopt daar zie je alleen je basis abonnement.

Bij het kopje verbruik zul je het wel terug zien naast de 4Gb zal je zelfs de volgende maand 4 plus 4 zien en de derde maand 12 GB.

Nee dat mag niet. De prijs die je nu hebt afgesproken is gedurende de looptijd geldig. Veranderd dit mag je meteen opzeggen. Dan gaat KPN tegen alle regels in.

Voor het alles in een pakket is het afwachten Telfort kan zelf ook de prijs nog verhogen dit voorjaar.

Reputatie 8
Badge +12

@Chicka @jimny, als je verlengt kun je gewoon de huidige Telfort simkaart blijven gebruiken. Zoals ook mijn andere collega aangaf. In een later stadium als we echt over zijn, kan het zijn dat er een KPN simkaart nodig is, maar dat is nog niet meteen zo. Geen reden voor paniek. 

Ook zie ik de verlenging staan. Het is dus helemaal goed gegaan. Kan ook niet anders want je hebt gebeld met 0900-9596. Dit is het klantenservicenummer van Telfort. Dit heeft nog niets van doen met KPN. 

Reputatie 8
Badge +12

Ik kan mijn Telfort simkaart blijven gebruiken, wel een uitzondering, maar toen ik uitlegde dat een nieuwe KPN simkaart voor mij moeilijk was in verband met mijn zicht, kon die mevr dat begrijpen, en was het geen probleem dat ik de oude Telfort simkaart kon blijven gebruiken 

Dat was een reactie hier op. Ik was er van uit gegaan dan een andere collega van mij dit uitgelegd had. 

Maar je kan inderdaad gewoon jouw Telfort simkaart blijven gebruiken. :)

Reputatie 8
Badge +18

@Chicka ik heb in december verlengd en tot nu toe niets gehoord over andere simkaart van KPN  dit moet webcare maar even toelichten, zit er in jou woonplaats ook een KPN winkel

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Chicka , als je contacten nu op je simkaart staan kun je deze verplaatsen naar je telefoon, als je dan een nieuwe simkaart plaatst zet je je contacten weer terug op de nieuwe simkaart, simpel.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Chicka , voor een snel antwoord kun je het beste bellen met 0900 9596

Reputatie 4
Badge

@Galdor68Mooie letters, dank daarvoor :blush:  dit is beter te lezen voor mij :relaxed:

Klopt Galdor ik zie het in Mijn Telfort niet terug, je snapt het nu, top :relaxed:, daar staat 2GB, ik zal vanavond even bij mijn verbruik kijken hoe het daar staat.

@Galdor68 Ik heb net gekeken, daar staat 16999, ik heb gekregen 17000

Dank voor deze vet geschreven letters, dank dank  dank  :relaxed:

Reputatie 1

@Chicka 

Ik heb vorige week mijn sim only bij Telfort verlengd en heb nog steeds mijn Telfort simkaart in gebruik.
Ik had ook hetzelfde abonnement als jij.
Heb nu 2 Gb, onbeperkt bellen en sms’en voor €13,51 … (ja er kwam €0,01 bij) wel voor 24 maanden.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Chicka , als klant van Telfort/KPN willen ze je in de lokale KPN-winkel ook helpen met het overzetten van de data en anders iedere andere fatsoenlijke telefoonwinkel in jouw naaste omgeving.

Hoi Chicka.

Misschien dat ik nog een handige tip voor je heb. Ik weer niet via je profiel wat voor merk en type telefoon je hebt, maar ik gebruik de 

My Datamanager app.

Als voorbeeld.

Reputatie 1

@Chicka via mijn Telfort

In het kort: ik ben naar de KPN winkel geweest om te verlengen. Helaas hebben zij er een overstap naar KPN mobiel van gemaakt. Die ik na een paar dagen heb geannuleerd.
En vervolgens via Mijn Telfort heb verlengd. Gelukkig is het met dat abonnement wel goed gekomen.

Reputatie 8
Badge +18

@Bart - Telfort  Wat ik me afvraag is het volgende ;

Waarom krijgt @Chicka  een nieuwe KPN sim kaart bij verlenging van haar Telfort abo en kan de huidige simkaart van Telfort ook gewoon in gebruik blijven.

Die app is handig toch is de facturen bij houden en in Telfort bij Verbruik duidelijker.

ter voorbeeld ik heb nu 1,2 GB met verdubbeling 2,4 keer 3 maanden afhankelijk van mijn verbruik wordt 7,2. Met 2Gb ga je uiteindelijk naar 12Gb elk begin van de maand. Het niet vet gedrukte getal zal uiteindelijk 12Mb worden ook bij mij na 26 januari.

in de factuur zie je op pagina drie het onderstaand waar nu 4.800 meenemen staat komt bij mij en ook bij Chicka uiteindelijk 8GB of 8000MB te staan dat is afhankelijk van het verbruik. De 4,8 is bij mij vier keer de basisbundel van 1,2 GB

Reputatie 8
Badge +12

Dat blijft gewoon staan hoor. Jouw adres veranderd immers niet. CombiVoordeel blijft dus gewoon actief. 

Reputatie 4
Badge

Ik heb weer de klantenservice gebeld, en duidelijk een ander persoon aan de telefoon gehad als afgelopen vrijdag :relaxed:

Ik kan mijn Telfort simkaart blijven gebruiken, wel een uitzondering, maar toen ik uitlegde dat een nieuwe KPN simkaart voor mij moeilijk was in verband met mijn zicht, kon die mevr dat begrijpen, en was het geen probleem dat ik de oude Telfort simkaart kon blijven gebruiken :relaxed:

Nu hopen dat alles goed gaat met de combivoordelen na de verlenging 

Dit was even een update van mijn kant 

Reputatie 8
Badge +18

@Chicka heel fijn  om te lezen dat de verlenging gelukt is en ik ga er vanuit dat de verlenging ook prima in orde komt 

@Chicka aan de telefoon is duidelijk gesproken over verlengen via Telfort? 

Reputatie 4
Badge

@jimny  Thanxxxxxxxxxxxxxxx  :blush:

Het blijft een vreemd verhaal over die sim. Als je na de 26e verlengt kan ik het nog wel begrijpen. Hoewel ook de prepaid klanten hebben niet massaal nieuwe sim kaartjes gekregen. 

Fijn dat er een uitzondering is gemaakt wel vreemd.

Reputatie 4
Badge

@Galdor68, het is ook vreemd met het hele sim gebeuren, vanmiddag begonnen ze ook over een KPN simkaart, tot ik de situatie uitlegde, en dat dat dan geen optie voor me was, maar ik ben blij dat ik m,n oude simkaart kan blijven gebruiken, het was ook een heel ander gesprek als de vorige keer dat ik erover belde, maar oke ik ben weer even uit de brand geholpen :relaxed:

Reputatie 8
Badge +18

Als je nu je abonnement verlengt via Telfort kom je met onbeperkt bellen en 2 gb data uit op 15,00 euro , je huidige combivoordeel behoud je dan gewoon, je huidige abo is van 2015 klopt dat 

Kan het niet zijn dat je nu misschien een KPN abonnement hebt i.p.v. Telfort?
Misschien iets om nog even na te gaan voor de zekerheid?
Het lijkt mij, dat als je verlengd dat er geen nieuwe simkaart nodig is.
Dus dat vind ik wel vreemd.

Bij CheQ is het ook bijna mis gegaan.

Reputatie 8
Badge +18

Kijk deze link even na en wacht morgen even af of een moderator alles kan bevestigen of het klopt, als je nu verlengt heb je 14 dagen bedenktijd 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telfort-mobiel-wordt-kpn-mobiel.htm

Reputatie 8
Badge +18

Ik kan het zelf niet meer checken omdat ik kort geleden heb verlengd, je kunt je ook terug laten bellen door Telfort zie onderstaande link, want webcare doet zelf niets in verlengen en afsluiten van abonnementen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/terugbellen-bij-opzeggen.htm

Reageer