beantwoord

Vraagje over mijn mobiele abonnement, evt verlengen of niet ?

  • 1 januari 2020
  • 69 reacties
  • 1369 keer bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo kanjers :sunglasses:, als eerste de beste wensen voor 2020 voor jullie :blush:

 

Mijn mobiele abonnement is sinds vorig jaar vrij om te verlengen, nu weet ik niet wat ik moet doen, wat is wijsheid

 

Het liefst zou ik een abonnement hebben met onbeperkt bellen, ik betaal nu 14.47 per maand

Huidige abonnement
Telfort Basis 2015
400 belminuten
onbeperkt sms
1500 MB's
Maandbedrag € 14,47
 
Nieuw abonnement
TFT BelBundel 2015 2000/400
400 belminuten
onbeperkt sms
2000 MB's
Maandbedrag € 14,46    

Wie zou me advies kunnen geven of het nu nog wel verstandig is om te verlengen, met het liefst onbeperkt bellen, zoals ik nu ook heb op de huistelefoon, MB,s zijn niet zo belangrijk voor mij, als ik maar iets MB,S heb.

 

Dit is een sim only abonnement wat ik nu heb

 

En als ik verleng hou ik dan wel mijn combivoordelen die ik nu heb

 

Wie o wie kan me even helpen in verband met m,n slechte zicht :nerd:

 

Groetjes van mij, en alvast dank voor jullie hulp :hugging:

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 januari 2020, 15:22

@Chicka @jimny, als je verlengt kun je gewoon de huidige Telfort simkaart blijven gebruiken. Zoals ook mijn andere collega aangaf. In een later stadium als we echt over zijn, kan het zijn dat er een KPN simkaart nodig is, maar dat is nog niet meteen zo. Geen reden voor paniek. 

Ook zie ik de verlenging staan. Het is dus helemaal goed gegaan. Kan ook niet anders want je hebt gebeld met 0900-9596. Dit is het klantenservicenummer van Telfort. Dit heeft nog niets van doen met KPN. 

Bekijk reactie

69 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Ah ik denk dat ik het nu snap het stukje 2Gb internet + 2 GB internet zie je in jou Mijn Telfort niet terug dit klopt daar zie je alleen je basis abonnement.

Bij het kopje verbruik zul je het wel terug zien naast de 4Gb zal je zelfs de volgende maand 4 plus 4 zien en de derde maand 12 GB.


Dit klopt helemaal. :) 

Reputatie 4
Badge

@Galdor, ik reageer morgen even op je reactie, mijn zicht is nu helemaal super slecht, ik zie alle letters dansen over m,n scherm, dus de pc gaat nu uit,  tot morgen

Die app is handig toch is de facturen bij houden en in Telfort bij Verbruik duidelijker.

ter voorbeeld ik heb nu 1,2 GB met verdubbeling 2,4 keer 3 maanden afhankelijk van mijn verbruik wordt 7,2. Met 2Gb ga je uiteindelijk naar 12Gb elk begin van de maand. Het niet vet gedrukte getal zal uiteindelijk 12Mb worden ook bij mij na 26 januari.

in de factuur zie je op pagina drie het onderstaand waar nu 4.800 meenemen staat komt bij mij en ook bij Chicka uiteindelijk 8GB of 8000MB te staan dat is afhankelijk van het verbruik. De 4,8 is bij mij vier keer de basisbundel van 1,2 GB

 

Reputatie 4
Badge

@Friesian, Ik heb een Samsung Galaxy A40, okee dank je wel voor de tip, ik zal daar morgen eens naar kijken, uhhhhh of ik die app kan vinden :nerd: 

Thanxxx voor de tip :relaxed:

Hoi Chicka.

Misschien dat ik nog een handige tip voor je heb. Ik weer niet via je profiel wat voor merk en type telefoon je hebt, maar ik gebruik de 

My Datamanager app.

Als voorbeeld.

 

 

 

Reputatie 4
Badge

@Galdor68Mooie letters, dank daarvoor :blush:  dit is beter te lezen voor mij :relaxed:

Klopt Galdor ik zie het in Mijn Telfort niet terug, je snapt het nu, top :relaxed:, daar staat 2GB, ik zal vanavond even bij mijn verbruik kijken hoe het daar staat.

@Galdor68 Ik heb net gekeken, daar staat 16999, ik heb gekregen 17000

Dank voor deze vet geschreven letters, dank dank  dank  :relaxed:

Ah ik denk dat ik het nu snap het stukje 2Gb internet + 2 GB internet zie je in jou Mijn Telfort niet terug dit klopt daar zie je alleen je basis abonnement.

Bij het kopje verbruik zul je het wel terug zien naast de 4Gb zal je zelfs de volgende maand 4 plus 4 zien en de derde maand 12 GB.

Reputatie 4
Badge

Heyyyyyyyyyyyyyyyyyy @Friesian , wat super leuk je weer eens te horen :blush:

Je zit GOED, jouw tekst kan ik beter lezen :blush: :slight_smile:

Appen op mijn telefoon doe ik vaak ik hoofdletters, de mensen weten van mij slechte zicht, en dat ik het dan niet als schreeuwen bedoel :relaxed:  

Groetjesssssssssssssssssssssss van mij :blush:

Hoi Chicka.

 

Is het voor jou fijner om te lezen in Bold?

 

​​​​

Reputatie 4
Badge

@Bart - Telfort 

Je zult me wel een zeur vinden, wat ik nog zou kunnen snappen ook, maar waarom staat er dan bij mijn Telfort 2 GB, en heb ik dit bij verlenging toegestuurd gekregen, deze bijlage dus, hieronder, daar staat 4 GB, en op mijn Telfort 2 GB :nerd:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa @Galdor helpt me ook uit de brand met zijn reacties :relaxed: , wel fijn/top, als je zulk slecht zicht hebt

Maar @Bart - Telfort ook jij weer bedankt voor je top reactie :relaxed:

Hier het overzicht wat ik zou krijgen na de verlenging, daar staat echt 4GB en op mijn Telfort 2GB, of komt die 4GB niet zichtbaar op mijn Telfort te staan, dat kan natuurlijk ook :nerd:

Telfort abonnement   12,50
Onbeperkt bellen   1,-
2 GB internet + 2 GB internet    
Onbeperkt sms   Gratis
Supersnel 4G internet   Gratis
 
Totaal 0,- 13,50
Reputatie 8
Badge +12

Nee, de prijs blijft zoals je hebt afgesproken. Galdor68 gaf dat ook al aan. Je hoeft je verder geen zorgen te maken. Waar nu Telfort staat komt straks KPN te staan. 

Verder krijg je inderdaad 4GB data elke factuurperiode. Jouw abonnement bestaat uit 2GB welke door CombiVoordeel verdubbeld wordt.

Dat klopt ook het basis abonnement zonder voordeel is die 2 Gb in de bevestiging lees je nooit het combivoordeel terug. Je mag er op vertrouwen dat je uiteindelijk gewoon die 4Gb gaat ontvangen.

Reputatie 4
Badge

@Galdor68, ja maar ik krijg er nu 2 kijk maar 

Internet

2 GB

  Wijzigen Bellen

Onbeperkt bellen

  Wijzigen   Inclusief 4G Gratis onbeperkt bellen

Op dat plaatje onder de sim only, bovenstaand bericht staat wat ik hoor te krijgen, dat is afgesproken met de verlenging, maar dat krijg ik nu niet er staat dus gewoon 2 GB :nerd:

 

 

2+2=4Gb dus dat zit helemaal goed. 2 van je abonnement en 2 combivoordeel.

 

Reputatie 4
Badge

 

 

Internet

2 GB

  Wijzigen Bellen

Onbeperkt bellen

  Wijzigen   Inclusief 4G Gratis onbeperkt bellen

 

 

     
     
     
     

Overzicht van uw bestelling

simonly_medium.png

  Eenmalig Per maand
 
Telfort abonnement   12,50
Onbeperkt bellen   1,-
2 GB internet + 2 GB internet    
Onbeperkt sms   Gratis
Supersnel 4G internet   Gratis
 
Totaal 0,- 13,50

 

Ik moet toch 4 GB krijgen ipv 2 als de combivoordeel aanstaat, of zit ik  nu zo verkeerd te denken:nerd:

Reputatie 4
Badge

@Galdor68 

Thanxxxxxxxxxxxxxxxx voor je duidelijke reactie :blush:

Nee dat mag niet. De prijs die je nu hebt afgesproken is gedurende de looptijd geldig. Veranderd dit mag je meteen opzeggen. Dan gaat KPN tegen alle regels in.

Voor het alles in een pakket is het afwachten Telfort kan zelf ook de prijs nog verhogen dit voorjaar.

Reputatie 4
Badge

@Bart - Telfortdank voor je reactie :relaxed:

Maar als mijn nieuwe abonnement overgaat naar KPN de 26e januari, gaat KPN dan gelijk de prijs verhogen voor waar ik bij jullie het abonnement heb afgesloten, net als mijn alles in 1 pakket en op de huistelefoon onbeperkt bellen etc, blijft dat dan ook hetzelfde, ik zie door de bomen het bos niet meer, ook door de tegenstrijdige berichten op het forum over de handelswijze van KPN, kort gezegd ik ben BANG voor wat me nog te wachten staat :worried:

Reputatie 8
Badge +12

Dat blijft gewoon staan hoor. Jouw adres veranderd immers niet. CombiVoordeel blijft dus gewoon actief. 

Reputatie 4
Badge

@Bart - Telfort 

 

Bart zou je nog iets voor mij willen/kunnen doen, kun jij zien of mijn combivoordeel bij mijn nieuwe mobiele abonnement nog goed staan, ik kan het namelijk niet goed zien

Als je het wilt en kan nakijken, dank voor je hulp :relaxed:

Reputatie 8
Badge +12

Ik kan mijn Telfort simkaart blijven gebruiken, wel een uitzondering, maar toen ik uitlegde dat een nieuwe KPN simkaart voor mij moeilijk was in verband met mijn zicht, kon die mevr dat begrijpen, en was het geen probleem dat ik de oude Telfort simkaart kon blijven gebruiken 

Dat was een reactie hier op. Ik was er van uit gegaan dan een andere collega van mij dit uitgelegd had. 

Maar je kan inderdaad gewoon jouw Telfort simkaart blijven gebruiken. :)

Reputatie 4
Badge

@Bart - Telfort

 

Hallo Bart, dank dat je even gekeken hebt en mijn verlenging ziet staan, top, dank daarvoor :relaxed:

Maar toch nog even een vraag aan je, welke andere collega bedoel je, want jij bent volgens mij de enige moderator die een keer in dit topic een reactie gaf.

Als je 0900-9596 belt die zeggen toch echt we sturen u gelijk een nieuwe KPN simkaart toe, dit, omdat de mobiele abonnementen de 26e januari overgezet gaan worden, was afgelopen vrijdag de reactie van de klantenservice, en de gesprekken worden opgenomen, dus dan kun je het ook horen :relaxed: .

Maar okee, ik ben REUZE blij dat ik voorlopig mijn Telfort simkaart nog kan blijven gebruiken :relaxed: , na 3 dagen later nog een keer te bellen naar 0900-9596 en uitlegde wat mijn probleem voor een nieuwe simkaart was.

Groetjes van mij

Reputatie 8
Badge +12

@Chicka @jimny, als je verlengt kun je gewoon de huidige Telfort simkaart blijven gebruiken. Zoals ook mijn andere collega aangaf. In een later stadium als we echt over zijn, kan het zijn dat er een KPN simkaart nodig is, maar dat is nog niet meteen zo. Geen reden voor paniek. 

Ook zie ik de verlenging staan. Het is dus helemaal goed gegaan. Kan ook niet anders want je hebt gebeld met 0900-9596. Dit is het klantenservicenummer van Telfort. Dit heeft nog niets van doen met KPN. 

Reputatie 4
Badge

@jimny , ik heb de mail net nog 2x gelezen en het woord KPN komt er niet in voor, ik heb verlengd, en 0.00 aan aansluitkosten moet ik betalen, verder staat er ook in de mail dat ik alle combivoordelen blijf behouden etc etc, en allemaal logo,s van Telfort en niet van KPN

Kanjer weer bedankt voor de bevestiging, met m,n zicht ga ik dan wel eens twijfelen, en denk dan ojee ojee, als dat maar goed gaat met wat ik doe, maar na de mail nog een paar keer gelezen te hebben en jouw bevestiging twijfel ik niet meer :relaxed:

Thanxxxxxxxxxxxx Thanxxxxxxxxxxxxx jimny :blush:

Reputatie 8
Badge +18

@Chicka de bevestigingsmail is hardstikke duidelijk je hebt verlengd bij Telfort en niet bij KPN want dan zou het geen verlengen zijn maar een een nieuw contract bij KPN, daar hoef je m.i. niet over te bellen met de klanten service, zelf heb ik in december ook verlengd bij Telfort die op 14 maart ingaat en dezelfde mail van Telfort gekregen.

Reageer