beantwoord

Vraagje over mijn mobiele abonnement, evt verlengen of niet ?

• 1 januari 2020
  • 69 reacties
  • 1370 keer bekeken

Reputatie 4
Badge

Hallo kanjers :sunglasses:, als eerste de beste wensen voor 2020 voor jullie :blush:

Mijn mobiele abonnement is sinds vorig jaar vrij om te verlengen, nu weet ik niet wat ik moet doen, wat is wijsheid

Het liefst zou ik een abonnement hebben met onbeperkt bellen, ik betaal nu 14.47 per maand

Huidige abonnement
Telfort Basis 2015
400 belminuten
onbeperkt sms
1500 MB's
Maandbedrag € 14,47

Nieuw abonnement
TFT BelBundel 2015 2000/400
400 belminuten
onbeperkt sms
2000 MB's
Maandbedrag € 14,46    

Wie zou me advies kunnen geven of het nu nog wel verstandig is om te verlengen, met het liefst onbeperkt bellen, zoals ik nu ook heb op de huistelefoon, MB,s zijn niet zo belangrijk voor mij, als ik maar iets MB,S heb.

Dit is een sim only abonnement wat ik nu heb

En als ik verleng hou ik dan wel mijn combivoordelen die ik nu heb

Wie o wie kan me even helpen in verband met m,n slechte zicht :nerd:

Groetjes van mij, en alvast dank voor jullie hulp :hugging:

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 januari 2020, 15:22

@Chicka @jimny, als je verlengt kun je gewoon de huidige Telfort simkaart blijven gebruiken. Zoals ook mijn andere collega aangaf. In een later stadium als we echt over zijn, kan het zijn dat er een KPN simkaart nodig is, maar dat is nog niet meteen zo. Geen reden voor paniek. 

Ook zie ik de verlenging staan. Het is dus helemaal goed gegaan. Kan ook niet anders want je hebt gebeld met 0900-9596. Dit is het klantenservicenummer van Telfort. Dit heeft nog niets van doen met KPN. 

Bekijk reactie

69 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Als je nu je abonnement verlengt via Telfort kom je met onbeperkt bellen en 2 gb data uit op 15,00 euro , je huidige combivoordeel behoud je dan gewoon, je huidige abo is van 2015 klopt dat 

Reputatie 4
Badge

Hallo @jimny , dank voor je hulp :blush:

Okee 15 euro, en ik behoud alles, dat is mooi:relaxed:

Of mijn abonnement van 2015 is zou ik niet weten :thinking:  

Jimny dank voor je hulp :slight_smile:

Groetjes van mij

Reputatie 8
Badge +18

Kijk deze link even na en wacht morgen even af of een moderator alles kan bevestigen of het klopt, als je nu verlengt heb je 14 dagen bedenktijd 

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telfort-mobiel-wordt-kpn-mobiel.htm

Reputatie 4
Badge

@jimny . wederom dankkkkkkkkkkkkk je wel :relaxed:

Dank je voor de link, die heb ik volgens mij ook in m,n mailbox gekregen, maar ik kan zoveel tekst helaas niet lezen door mijn slechte zicht :nerd:

Ik wacht 1 van de moderators ook wel even af, die kijken vast wel even voor me mee, zo zijn onze kanjers wel

Jimny dank dank dank :blush:

Reputatie 8
Badge +18

Ik kan het zelf niet meer checken omdat ik kort geleden heb verlengd, je kunt je ook terug laten bellen door Telfort zie onderstaande link, want webcare doet zelf niets in verlengen en afsluiten van abonnementen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/terugbellen-bij-opzeggen.htm

Reputatie 4
Badge

@jimny 

Kan ik ook laten doen, maar ik wacht eerst de reactie van 1 van de moderators wel even af :blush: die kunnen ook mijn gegevens inzien, profiel is voor hun helemaal ingevuld, gelukkig heb ik nog een aantal dagen voor de JA of de NEE :sunglasses:

En als het een JA word hoe krijg ik met m,n zicht alles goed ingevuld :nerd: , we zien wel hoe dat gaat lopen, dat zal vast wel goed komen, HOOP IK :nerd:

Reputatie 8
Badge +18

Mijn advies is laat je terugbellen dan hoor je precies wat je het liefst zou willen

Bedoel je met sinds vorig jaar 2019? Dan stamt het abonnement  mogelijk uit 2017 maar valt wel onder de 2015 voorwaarden. Aan de hand van de getallen zelfs 2016 en verlengbaar sinds 2018 dat is niet zo heel belangrijk.

Ik ga met Jimny mee en zeg kies nu voor verlengen via Telfort. Als de huidige telefoon goed is kies dan voor Sim only dus verlengen zonder toestel en inderdaad 2 Gb en onbeperkt bellen voor € 15,00.

Reputatie 4
Badge

@jimny en  @Galdor68 

Ik heb na lang turen en turen inderdaad gevonden dat ik uitkom op, 15,00 euro, als ik het maandelijks opzegbare weg laat zelfs 13,50 dat zou goedkoper zijn als ik nu heb, als ik mijn combie maar niet kwijtraak :nerd: , ik heb altijd angst voor veranderingen

@Galdor68 ja mijn toestel is nog goed, ik heb altijd de sim only, ik laat de moderators er even naar kijken, en dan ook aan @jimny dat ik het verder telefonisch afhandel, dat lijkt me beter met mijn zicht, dank voor jullie hulp :blush:

Maandelijks  
Abonnement 12,50
Maandelijks opzegbaar 1,50
Onbeperkt bellen 1,00
Totaal eenmalig: 0,00

Totaal per maand:

15,00

Als je nu verlengt raak je geen voordelen kwijt regel dit wel zo snel mogelijk. Kies dan wat het beste uit komt, €13,50 voor een periode van 24 maanden klinkt prima, tenzij je niet zeker bent of je wel bij Telfort/KPN wilt blijven ik was de € 1,50 extra voor dat opzegbaar houden vergeten.

Reputatie 4
Badge

@Galdor68 

Klopt zoals veel leden/mensen hier moet ik eerst nog zien hoe het met KPN gaat, ik zeg niet dat ik weg ga, of dat ik blijf, ik moet het even aankijken hoe het verloop met KPN gaat

Ik hoop dat morgen 1 van de moderatoren er even naar wil kijken, naar mijn topic of ik het goed heb gedaan, en als hun JA zeggen, laat ik me terug bellen, ook denk ik er nog even over na of ik die 1,50 voor het maandelijks opzegbare erbij doe of niet

Galdor bedankt weer voor je hulp :relaxed:

Graag gedaan en ik begrijp je wel daarom verander ik juist niks ik mag ook sinds oktober 2019 verlengen maar doe dit bewust niet. Jouw situatie is anders omdat je de bundel wil veranderen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal goed zal gaan maar wil me niet voor 24 maanden vast leggen hooguit 12 dat kan helaas niet. 

Reputatie 4
Badge

@Galdor68 Daarom kies ik bijna bewust voor die 1,50 erbij, maandelijks opzegbaar, maar oke daar slaap ik nog een nachtje over, morgen eerst 1 van de moderatoren afwachten :relaxed:

Tot snel Galdor, ik ga nu naar een andere kamer, hopen dat ik kan slapen met alle zorgjes over mams, pieker de pieker, tot snel :sleeping:

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Chicka, voor 13,50 per maand heb je inderdaad 2 GB + Onbeperkt bellen. 

Zolang je nummer hetzelfde blijft en je het adres niet wijzigt, dan blijf je ook gewoon CombiVoordeel behouden. Is volgens mij ook allemaal al gezegd. Er is dus geen reden om je zorgen te maken. 

Je kan het via Mijn Telfort doorvoeren, uiteraard mag je ook bellen met 0900-9596. Mijn collega kan het dan voor je in orde maken. 

Reputatie 4
Badge

Hoi @Chicka, voor 13,50 per maand heb je inderdaad 2 GB + Onbeperkt bellen. 

Zolang je nummer hetzelfde blijft en je het adres niet wijzigt, dan blijf je ook gewoon CombiVoordeel behouden. 

@Bart - Telfort , dus als ik evt  ga/moet verhuizen omdat mijn woning op medische gronden niet goed voor me is vervalt dus het CombiVoordeel, begrijp ik dat goed?

Groetjes van mij

Als je voor alle producten het adres goed invoert mag ook dat niks uitmaken.

Zolang het maar op hetzelfde adres staat 

Reputatie 4
Badge

Ik heb gebeld met de klantenservice, ik durf niks te veranderen, ik zou dan een nieuwe simkaart krijgen van de KPN, die ik dan moet activeren, dat word me te moeilijk met m,n zicht, met deze kleine dingen is het zelfs al te moeilijk voor mij, simkaart activeren, jeetje hoe doe ik dat :nerd:

Reputatie 1

Ik heb wel mijn abonnement van de week verlengd,ruim 5 maanden voordat het afloopt.

Mijn Telfort abonnement was iets goedkoper dan KPN en kreeg MB verdubbeld als zou ik liever een andere voordeel hebben

. Zelfs met de Husselkorting bleef het iets goedkoper zonder gedoe dat mensen eerst weer aansluitkosten moeten betalen etc.

Reputatie 8
Badge +18

@Chicka ik heb in december verlengd en tot nu toe niets gehoord over andere simkaart van KPN  dit moet webcare maar even toelichten, zit er in jou woonplaats ook een KPN winkel

Reputatie 4
Badge

@jimny Nee er zit hier geen KPN winkel, die mevr aan de telefoon zei er uitdrukkelijk bij dat ik een nieuwe simkaart van KPN kreeg die ik dan moest activeren, dat werd me te moeilijk, ik weet niet hoe dat moet met mijn zicht, jeetje jeetje, ik baal hier echt van

Reputatie 4
Badge

Nog iets op Google staat dat je met een nieuwe simkaart al je contacten etc moet overzetten, dat krijg ik zelf never nooit gedaan :nerd: , dus ik denk dat het slimste voor mij is, hoe erg ik hier ook van baal geen nieuw abonnement moet afsluiten, jammer jammer, en dat omdat er in mijn telefoon een nieuwe simkaart van KPN in moet

Ik wacht nog even een reactie af van het moderator team of het echt zo is, anders is het pech voor mij

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Chicka , als je contacten nu op je simkaart staan kun je deze verplaatsen naar je telefoon, als je dan een nieuwe simkaart plaatst zet je je contacten weer terug op de nieuwe simkaart, simpel.

Reputatie 4
Badge

@JanD, dank voor je reactie, zoals je het schrijft lijkt het simpel, maar voor mij met m,n zeer weinige zicht, ik draag een bril met van die kijkertjes erop, zijn die handelingen voor mij te/erg moeilijk.

Als ik nu kon verlengen met mijn huidige simkaart, was er niets aan de hand geweest :nerd:

Maar in ieder geval dank voor je reactie :relaxed:

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Chicka , als klant van Telfort/KPN willen ze je in de lokale KPN-winkel ook helpen met het overzetten van de data en anders iedere andere fatsoenlijke telefoonwinkel in jouw naaste omgeving.

Reputatie 8
Badge +18

@Bart - Telfort  Wat ik me afvraag is het volgende ;

Waarom krijgt @Chicka  een nieuwe KPN sim kaart bij verlenging van haar Telfort abo en kan de huidige simkaart van Telfort ook gewoon in gebruik blijven.

Reageer