beantwoord

Vraagje over activatie en databudel

• 31 maart 2015
  • 8 reacties
  • 310 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo heren/dames

Eerst maar een excuus voor de typefout in de titel, maar die kan ik niet meer veranderen.

Even een paar vraagjes voor de meer ervaren gebruikers hier.
Vandaag ben ik overgegaan op een sim-only abonnement van Telfort.
Vanmorgen netjes een bericht gehad dat mijn nummer is overgezet naar Telfort.
Ik kan nu gebeld worden en bellen met het Telfort sim kaartje maar ik heb kan nog geen mobiele data gebruiken.
Er staat een R bij de signaalsterkte en ik hoef geen pincode in te vullen bij het aanzetten van de telefoon.
ik heb geprobeerd om de telefoon te activeren, (hoewel dat volgens sommige niet hoeft als de simkaart per koerier is bezorgd).
Ik heb in ieder geval geen activatiecode gekregen, als ik een nieuwe wil aanvragen zegt de site dat ik geen geldig simkaartnummer heb,
En als ik via mijnMobiel wil activeren zegt de site dat er een technisch probleem is.

Dus mijn vraag is doe ik iets verkeerd, moet ik de klanten service bellen, of heb ik gewoon niet genoeg geduld.
Het vreemdste vind ik nog dat ik geen pincode hoef in te vullen bij het aanzetten van de telefoon.

Met vriendelijke groet Arno
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 31 maart 2015, 14:35

Telfort simkaarten vragen standaard niet om een pincode. Uiteraard kan je dat weer aan zetten en de standaard pin is dan in eerste instantie 0000. Bij veel telefoons zal je met Telfort roaming en datagegevens beiden aan moeten zetten voor de internet ontvangst. Dit omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk. In het buitenland zet je naar wens data gegevens uit en voila.
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
Telfort simkaarten vragen standaard niet om een pincode. Uiteraard kan je dat weer aan zetten en de standaard pin is dan in eerste instantie 0000. Bij veel telefoons zal je met Telfort roaming en datagegevens beiden aan moeten zetten voor de internet ontvangst. Dit omdat Telfort gebruik maakt van het KPN netwerk. In het buitenland zet je naar wens data gegevens uit en voila.
Badge +2
@Revival,

Kun je inmiddels na de tip van Matthijs1986 al gebruik van mobiel internet maken? Anders bekijk ik graag de netwerkinstellingen voor jou en kun je in een privébericht jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij doorgeven. Ik ben benieuwd ;)

Daphne
Reputatie 1
Badge
Hallo Matthijs en Daphne

Heel erg bedankt Matthijs1986 dat was het, het werkt nu perfect.
Moet ik alleen een beetje opletten, ik woon 10km van de Duitse grens en ga er wel eens tanken (ik zit niet voor niets bij Telfort).
Nu nog Combivoordeel aanzetten.

Arno
Badge +2
@Revival,

Super!
Kun je de netwerkinstellingen handmatig beheren? Dat is namelijk het vaste advies voor onze klanten in grensgebieden. Deel je nog met ons of het activeren van Combivoordeel is gelukt? Succes!

Daphne
Reputatie 1
Badge
Hallo Daphne

Ik kan gegevensroaming handmatig aan en uitzetten als je dat bedoelt.

Als combivoordeel gelukt is laat ik het nog wel weten.

Heel erg bedankt voor de snelle reacties.
Badge +2
Ik kan gegevensroaming handmatig aan en uitzetten als je dat bedoelt.

Dat bedoel ik inderdaad 😉

Als combivoordeel gelukt is laat ik het nog wel weten.

Graag!

Heel erg bedankt voor de snelle reacties.

Geen dank, ik doe het met veel plezier :)

Daphne
Reputatie 1
Badge
hallo Daphne

Gisteravond laat combivoordeel aangevraagd en vanmorgen is HBO al geactiveerd.
Dus, alles is perfect verlopen, en nogmaals dank aan Matthijs1986 voor de snelle oplossing.

Groetjes Arno
Badge +2
@Revival,

Super! Dank voor de terugkoppeling en veel kijkplezier!

Daphne

Reageer