beantwoord

Voicemail uitschakelen lukt niet

• 17 juli 2015
  • 9 reacties
  • 932 keer bekeken

Nu is voor de zoveelste keer mijn voicemail ingeschakeld, en omdat dat serieus geld kan kosten als je op vakantie bent en niet opneemt (vraag me eens hoe ik dat weet - en iedereen is bij deze gewaarschuwd), wil ik graag mijn voicemail UIT.

Nu lukt dat wederom niet via Mijn Telfort Zakelijk, en ik heb via Twitter al een 30 berichten verstuurd maar niemand reageert.

Nu hier de vraag: schakelen jullie nu aub mijn voicemail uit en NOOIT MEER IN zonder mijn toestemming?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 17 juli 2015, 13:36

Als ze de voicemail inspreken terwijl jij in het buitenland bent kost je dit geen geld. Luister je de voicemail af in het buitenland dan kost het je het tarief voor bellen in het buitenland.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Als ze de voicemail inspreken terwijl jij in het buitenland bent kost je dit geen geld. Luister je de voicemail af in het buitenland dan kost het je het tarief voor bellen in het buitenland.
Badge +2
De voicemail uitzetten kan je zelf door 'uit' te sms'en naar 1233, of te bellen naar 12330 of 12331 of 12339 (1 vd 3 is aan, 1 vd 3 is uit, de ander is voor kpn nummers, maar kan het zelf niet testen omdat ik een kpn sim heb).

Als de instellingen op het netwerk worden gereset (bijv bij evt storing) komt de voicemail vaak weer automatisch aan te staan, maar je weet nu hoe je hem zelf makkelijk uit kan zetten.

Weet je zo genoeg?

Fijn weekend!
De instelling op Mijn Telfort Zakelijk zou het gewoon moeten doen, dat lijkt me wel zo fijn... Iets voor Telfort om aan te werken.

Tevens moet ie uit blijven staan als ik daarvoor kies.

Ook kost het wel geld als je in het buitenland wordt gebeld, je niet opneemt en de beller je voicemail krijgt. Hoe ik dat weet? Enkele jaren terug kostte me dit geintje nog 50+ euro. Is dat nu gewijzigd dan? Kan Telfort deze kwestie dan aub even nalopen en me die 50+ euro gelijk terug overboeken?

Ik neem aan dat 'Telfort' hier mee leest?
Badge +2
1: eens. Gelukkig bestaan er dus wel de even zo gemakkelijke door mij beschreven alternatieve manieren om de voicemail uit te zetten.
2: niet volledig eens. Zoals gezegd; wanneer de instellingen op het netwerk om welke reden dan ook gereset dienen te worden, worden alle instellingen gereset naar basis, dus ook voicemail weer aan. Maar... Dat gebeurt niet zomaar, en normaal gesproken alleen maar wanneer jij een storing door belt met bellen. Wanneer je dus gewoon zoals normaal geen problemen hebt met het kpn netwerk blijft de voicemail uit staan.
3: jaren geleden betaalde je (bij alle providers) wél voor ontvangen van de voicemail. Dat is nu niet meer, maar toen wel, dus dat geld krijg je ongetwijfeld niet alsnog terug.

Telfort leest mee, dus die zullen ongetwijfeld bovenstaande bevestigen.

Fijn weekend!
2: tuurlijk wel eens. Als ik kies voor voicemail uit, en daar bewust voor kies dus, dan getuigt het niet van service om die weer aan te zetten, wat voor netwerk reset dan ook. Dat is overigens nooit voorgekomen.

Ik heb deze problemen al vaker ondervonden en toen gaf Telfort me aan dit ingeschakeld te hebben onder de noemer 'service' aan de klant. Getuigt echt niet van service. Voicemail uit = voicemail uit. Klaar.

Bedankt zover...
Badge +2
Met je laatste punt helemaal eens. Met je eerste punt niet, want als een reset nodig zou zijn, gaat alles naar basis en basis is nou eenmaal voicemail aan. Gelukkig is een dergelijke reset niet vaak nodig.
Heb nu al enkele keren 12339 gebeld, dan krijg ik te horen voicemail wordt binnen enkele minuten uitgeschakeld, maar bij Mijn Telfort blijft staan dat het naar voicemail gaat...

Moet ik dan serieus mezelf gaan bellen om te kijken of het aan of uit is 🙂?
Badge +2
Dat lijkt me wat extreem. Lijkt me dat Telfort eens met je mee moet gaan kijken of er achterliggend op het netwerk geen zaken fout gaan.
Badge +2
@tonyfeestzak,

Excuses voor het ervaren ongemak met betrekking tot de instellingen. Ik sluit me aan bij de tips en adviezen van onze toppers Matthijs1986 en Koffiemok. Voor de zekerheid zoek ik uit waarom de dienst voicemail is geactiveerd. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, naam bedrijf en telecombeheerder, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij doorgeven. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Daphne

Reageer