beantwoord

Voicemail notificatiebericht naar mail

• 26 oktober 2018
  • 19 reacties
  • 357 keer bekeken

Als ik een voicemail heb ontvangen krijg ik daar bericht van op mijn werkmail. Dit mailadres is niet door mij bekend gemaakt aan Telfort en kan ik ook nergens op mijn Telfort terug vinden.
Deze noitificaties wil ik daar niet ontvangen. ( Dit zijn prive berichten en horen niet thuis bij anderen die ook toegang hebben op dit mailadres) Is hier iets tegen te doen?
Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door fera 1 november 2018, 13:38

Helaas hielpen de meeste adviezen niet vanuit de linkjes die je stuurde.
Uiteindelijk toch maar mijn mailaccount verwijderd.
Opnieuw installeren kan alleen met behulp van onze eigen ICT afdeling.
Gelukkig waren ook zij erg behulpzaam.
En uiteindelijk lijkt het probleem gelukkig opgelost.
Heel hartelijk dank voor jullie hulp.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dag Fera. Het enige adres dat ik hier zie is je Gmail adres dat je ook gebruikt om in te loggen. Ik neem aan dat dit gaat om je mobiele nummer van Telfort. Zou je hier een print screen willen plaatsen van het bericht?
Het bijzondere is ook dat als ik het bericht verwijder uit mijn inbox dat het niet terecht komt in de prullenbak maar helemaal weg is.

Sorry foutje. Hij staat nog wel in mijn prullenbak, maar op een ongebruikelijke plaats, vermoedelijk doordat de afzender 1233 is.
Reputatie 8
Badge +11
Nou ja, als hij maar boven water is. Het is me niet helemaal duidelijk of de mail nu naar het juiste adres gaat.
Nee, hij komt ook als SMS binnen. En dat is prima.
Hij gaat niet naar mijn bij u bekende gmail adres. Alleen naar mijn werkmail.
Ik hoef helemaal geen email hierover te ontvangen. Zie aan mijn telefoon wel dat er gebeld is.
Gr. Fera
Reputatie 5
Badge +8
Zou je mij het e-mailadres willen doorsturen van je werk? Dan zoek ik daar even op om te kijken of ik iets vind. Iets anders dan je gmail zie ik namelijk niet.
Ook ik heb overal gezocht maar kan deze ook nergens vinden bij jullie en mijn gegevens.
SMSjes krijg ik nauwelijks meer maar vandaag ontving ik er eentje en ook deze wordt doorgestuurd naar mijn werkmail. Er staat dan direct de volledige tekst in beeld en is dan dus ook te lezen voor iedereen die toegang heeft tot mijn mailbox. Ook bij de instellingen op de telefoon van mijn berichten kan ik niets vinden, heb namelijk al eerder gedacht dat het probleem daar zou moeten liggen.
MIjn werkmailadres is: ***@mzh.nl
Reputatie 5
Badge +8
Even dat ik het goed begrijp, in het mailtje dat je nu hebt gekregen staat je hele voicemail bericht als tekst weergegeven? Nog even voor zekerheid ook, dit is een voicemail van je 06 nummer toch? Niet van je huistelefoon.
Als ik een voicemail krijg krijg ik daar een sms van. Deze sms wordt in de mail weergegeven. Krijg ik een sms'je met tekst van iemand wordt deze tekst ook weergegeven in de mail. er is dus blijkbaar een verbinding met sms en mail.
uiteraard ontvang ik deze sms'jes op mijn 06 nummer.
Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar kan het geen instelling in je telefoon zijn?
Dat heb ik in eerste instantie ook gedacht. Alle instellingen door geplozen wat ik maar kon bedenken maar ik kan geen enkele instelling vinden waaruit dat zou blijken.
Welke telefoon heb je?
Denk dat daar toch de oorzaak, en dus de oplossing, ligt.

Zoiets bv:
https://android.stackexchange.com/questions/111084/how-to-stop-receiving-text-messages-in-outlook
Samsung Galaxy A5 (2017)
Ik zou heel blij zijn als jullie mij van dit probleem af kunnen helpen.
Bedankt alvast voor alle moeite
En deze:
https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/vraag-over-berichten-sms-via-email-stoppen-230632
Heb je de wijzigingen uit beide linkjes geprobeerd? Ben er bijna zeker van dat het een instelling in je telefoon of je mailaccount is.
Helaas hielpen de meeste adviezen niet vanuit de linkjes die je stuurde.
Uiteindelijk toch maar mijn mailaccount verwijderd.
Opnieuw installeren kan alleen met behulp van onze eigen ICT afdeling.
Gelukkig waren ook zij erg behulpzaam.
En uiteindelijk lijkt het probleem gelukkig opgelost.
Heel hartelijk dank voor jullie hulp.
Reputatie 5
Badge +8
Fijn om te horen Fera, hopelijk blijft dit ook zo nu. 🙂
Het heeft maar 1 voicemail(sms)bericht en 1 sms bericht tegen gehouden helaas. Gelukkig ontvang ik niet heel vaak berichten maar vandaag weer een van Telfort dat mijn nieuwe maand inging en tot mijn zeer grote spijt komt dit bericht weer binnen op mijn werkmail.
Misschien is er nog ergens iemand die iets heeft wat ik zou kunnen proberen.
Ik heb het inmiddels ook bij onze eigen ICT neergelegd op het werk. Ook zij snappen er niets van en zoeken het hogerop.

Reageer