beantwoord

Voicemail Buitenland niet te bereiken tot 15 juli vanwege technische storing?

• 9 juli 2013
  • 18 reacties
  • 4328 keer bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag een, waarschijnlijk belangrijke, voicemail gekregen. Nu heb ik geprobeerd de voicemail af te luisteren maar krijg te horen dat deze niet te bellen is vanuit het buitenland tot 15 juli vanwege een technische storing !!!???

Ik zou zeggen, zet dat dan ook even op de site !! dan hoef je geen 10x te proberen. Vind het verder vrij onacceptabel dat zo'n service er +- een week uitligt. Behoorlijk belabberd.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 10 juli 2013, 10:51

@all,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Er wordt op dit moment een nieuwe voicemaildienst geïntroduceerd waardoor deze problemen zich voordoen. Je kunt naar het voicemailnummer van KPN bellen om in jouw eigen voicemailbox terecht te komen (+31612001233). Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Bekijk reactie

18 reacties

Yes, ervaar hetzelfde probleem. Onacceptabel, vooral de manier waarop ze hiermee omgaan en de tijd die Telfort nodig heeft om het op te lossen (ruim 1 week). Heb Telfort 24u gegeven om het op te lossen, anders genoodzaakt om schadeclaim in te dienen en via social media te delen. Hopelijk komt het niet zover. 
Geldt niet alleen voor het buitenland. Kan al sinds 1-7 mijn voicemail niet uitluisteren en bellers krijgen te horen "nummer bestaat niet".
Reputatie 3
Badge +1
@all,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Er wordt op dit moment een nieuwe voicemaildienst geïntroduceerd waardoor deze problemen zich voordoen. Je kunt naar het voicemailnummer van KPN bellen om in jouw eigen voicemailbox terecht te komen (+31612001233). Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Ook ik kan mijn voicemail niet afluisteren tijdens mijn verblijf in Italie. Ontzettend vervelend, zeker omdat er vijf nieuwe berichten opstaan die dus waarschijnlijk gewist worden! Daarnaast kan het door jullie opgegeven nummer van KPN ook niet gebeld worden. Ik krijg precies dezelfde melding... 
Beste Denise, het KPN voicemailnummer +31 6 12001233 werkt ook niet, niet bereikbaar krijg ik te horen. Graag z.s.m. een oplossing die wel werkt en die jullie zelf gecheckt hebben dat deze werkt. Onterecht sluiten van een vraag of discussie op dit forum lijkt me niet de oplossing. Hartelijke groet, hoor graag spoedig.
Reputatie 3
Badge +1
Anna S,

Wat een vervelende situatie. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht? Dan help ik je graag verder.

@etiennejacobs,

Balen dat het niet werkt. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht? Na ontvangst kijk ik voor je na of de netwerkinstellingen juist staan. Als er meerdere topics worden geopend met hetzelfde probleem wordt het topic gesloten (crossposten). Dit doen wij om dat het overzicht te bewaken. Dit is ook terug te lezen in onze huisregels.

Denise
Ik heb sinds een week geen voicemail. Zowel ik zelf als bellers horen 'voicemail box bestaat niet'.
Ik heb reeds 4 maal met de klantenservice gebeld waarbij ik continu een antwoord krijg waar ik niet mee geholpen ben (ik heb hem gereset, zet de telefoon een keer aan en uit, bel naar 0612001233 dan lukt het wel). Ik weet dat er een migratie plaats vindt die tot 15 juli duurt maar ik mag toch hopen dat ik niet 2 weken lang geen voicemail heb. Wie heeft er een antwoord dat wel werkt?
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum elkevandenbrand!

Er is inderdaad een migratie naar een nieuwe voicemaildienst gaande. Hierdoor kun je problemen ervaren, mijn excuses hiervoor. Je geeft aan dat je naar 0612001233 belt en dat het dan wel lukt. Kom je dan in jouw eigen voicemailbox terecht?

Denise
Er zijn op het forum al meerdere meldingen van gebruikers die geen voicemail kunnen uitluisteren vanuit het buitenland en zelfs gewoon vanuit Nederland. Telfort meldt dat dit komt omdat er nieuwe hard-/software is geinstalleerd voor de afhandeling van voicemail. Dit mag nooit en zal nooit een reden mogen zijn voor het (tijdelijk) komen te vervallen van diensten!!

Graag per omgaande een oplossing. Er zijn, weten we, voicemails op het zakeklijke nummer. De voicemails zijn niet te beluisteren, de welkomsttekst is niet meer aan te passen. Voicemail is niet aan of uit te zetten. Het draaien van 1233, +31626001233, +31612001233 of +31206976337 heeft allemaal totaal geen nut. Onbereikbaar of menu's die onvolledig zijn dan wel niet werken.

We waren uitgebreid aan het bellen met de klantenservice deze middag. Nadat de verbidning is weggevallen zijn we niet teruggebeld. Dit terwijl het nummer waarop we bereikbaar zijn net goed was doorgegeven.

Graag een oplossing en wel NU.
Het nummer is zakelijk. Dit kost klanten/geld.
Reputatie 3
Badge +1
@Gabriella,

Welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt. Vanaf vandaag vind je meer informatie over de nieuwe voicemaildienst via www.telfort.nl/voicemail. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
@Gabriella,

Welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt. Vanaf vandaag vind je meer informatie over de nieuwe voicemaildienst via www.telfort.nl/voicemail. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise

Beste Denise,

Gaat niet om balen, gaat gewoon om zaken doen. Als u uw auto een beurt laat geven en de garage-medewerker vertelt u. 'Hij doet het, alleen over een week kan ie pas weer in zijn achteruit. Tot dan alleen vooruit rijden aub. Is dat dan acceptabel? Is dat dan weg te werken met een excuus?
O ja, Als verklaring geven ze dat ze de software van de auto hebben vernieuwd.

De voicemail service doet het nog steeds niet!!!!

Nu geen excuses of andere flauwekul. Zorg gewoon dat het werkt, of dat de voicemails, inclusief de betreffende telefoonnumers, per email worden verzonden.

Graag akkoord dat het lopende contract wordt verbroken door wanprestatie van de kant van telfort.

Gabriella
Reputatie 3
Badge +1
@Gabriella,

Het probleem is inmiddels opgelost. Je kunt weer gebruik maken van jouw voicemail. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Denise
@Gabriella,

Het probleem is inmiddels opgelost. Je kunt weer gebruik maken van jouw voicemail. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Denise

Voicemail werkt inderdaad weer.
Toch wil ik graag het lopende contract met telfort beeindigen en over gaan naar een provider die zakelijke klanten wel serieus neemt.
Ik was tijdens deze storing in Duitsland. Vanwege de gezondheidstoestand van schoonmama was bereikbaarheid
zeer belangrijk. Op Telfort hoef je echter niet te rekenen. Ondanks de storing kon telfort wel melden dat er een
voicemail was, en bleef regelmatig herinneren dat er een onbeluisterd bericht was! Maar de Voice Mail bleef op alle
manieren onbereikbaar. Je kunt dan wel een klacht indienen, maar deze wordt "normaal" binnen 10 dagen (belachelijk!!!)
behandeld. Helaas was het (door deze en andere storingen?) zo druk dat dit pas na 14 dagen werd beantwoord
met de simpele mededeling het is inmiddels opgelost. Net als op dit forum wordt vaak gezegd dat men het vreselijk
vervelend vindt, maar daar blijft het bij. Oplossingen kent men bij Telfort niet en de meest essentiele dienstverlening
hoef je bij Telfort niet te verwachten. Niet alleen dat. Aan het einde van de maand blijkt dat je door alle pogingen om
toch nog de voicemail te bereiken nog extra kosten aan Telfort moet betalen. Echt van de gekke.

Het advies, zet je voicemail uit of pas je voicemail tekst aan en wijs daarin op het feit dat de voicemail van Telfort
niet betrouwbaar is en men het beter later nogeens kan proberen. En/of neem naar het buitenland een 2e toestel mee
van een andere goede provider en verwijs hiernaar in je voicemail tekst. (Vergeet KPN want dat is hetzelfde als Telfort).

Telfort en KPN doen er alles aan om klanten weg te jagen nadat het contract is gesloten, en dat is eigenlijk het enige
waar ze wel en heel goed in zijn.

En dat is vreselijk vervelend voor ze.
Reputatie 3
Badge +1
@WillemS,

Het is goed te begrijpen dat je hier van baalt. Ik kan me goed voorstellen dat het in jou geval extra vervelend was om geen gebruik te kunnen maken van jouw voicemail. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik wil je graag tegemoetkomen in de extra kosten die hierdoor zijn ontstaan. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
@Denise

Beste Denise,
Ik heb zelf jaren bij een helpdesk gewerkt en weet dus hoe moet werken (en hoe het meestal [niet] werkt).
Na twee ingediende support verzoeken, beide te laat beantwoord en niet inhoudelijk behandeld (
wacht gewoon tot het probleem voorbij is, bied je verontschuldigingen aan en sluit het dossier) is mijn
mening over Telfort wel gevormd. Geld terug? Ach ik kan mijn geld overal kwijt en na afloop van mijn contract
zoek ik dus wel een andere betrouwbare provider, hoewel kwaliteit tegenwoordig een zelden goed is.
Niets persoonlijks maar jullie service is gewoon waardeloos, te laat, te weinig.
Dit is de derde melding van het zelfde probleem en nu wordt het (financieel) opgelost?
Sorry, don't make me laugh or actualy let me go on crying.
Zorgen jullie eerst maar eens dat alles gewoon werkt zoals het moet, zeg maar betrouwbaar als het ware.
Sterkte.
Met vriendelijke maar teleurgestelde groet,
WillemS
Reputatie 3
Badge +1
@WillemS,

Jouw frustratie hierover is goed te begrijpen. Ik heb naar mijn idee direct gereageerd op jouw verzoek. Echter is het bij een storing moeilijk te zeggen wanneer deze is verholpen. De voicemail werkte niet door een storing, niet doordat er een individueel probleem met jouw voicemail speelde. Om deze reden kan ik jou alleen een financiële tegemoetkoming doen.

Denise
@Denise
Beste Denise,
Helaas krijg jij alles terzake dit probleem over je heen en ben ik kennelijk niet duidelijk genoeg geweest.
Ten tijde van de storing was ik in Duitsland en bleef mijn voicemail onbereikbaar.
Ik heb daar echter via het internet 2 klachten ingediend, met de illusie dan het snel opgelost zou worden.
Een standaard behandelperiode van 10 dagen is dan al belachelijk, hoelang wachten jullie met reageren als
mijn rekening onbetaald blijft? 
Een storing? Als je een nieuwe voicemail omgeving uitrolt en deze werkt niet dan zet je de oude weer terug!
Dat gebeurd echter niet, de 2 support verzoeken via internet worden na 2 weken "behandeld" en melden
dat het probleem inmiddels is opgelost. Gelukkig dat jullie niets met brandbeveiliging doen anders was heel nederland al afgebrand voordat jullie de standaard dienstverlening op orde hadden.
Daar kun jij misschien niets aan doen, je hebt inderdaad snel op mijn bericht gereageerd, maar de 2 collega's die de andere (niet openbare) klachten hebben gesloten zonder daar echt iets aan te hebben gedaan, en je collega's van techniek hebben alle kansen laten lopen. Dus nogmaals het is niet persoonlijk.
Maar Telfort kan prima rekenen, laat mij zelfs betalen voor hun problemen, maar blijft onmachtig problemen op te lossen of klachten hiervan tijdig en passend te behandelen. Kort gezegd: wel rekenen, niet leveren.
Ik ben mijn ei kwijt, heb mijn mening gevormd, ik zal je hierover niet meer lastig vallen want ik weet wat ik tzt ga doen.
Bedankt voor je moeite en sterkte bij het functioneren in de "organisatie" Telfort. Wat mij betreft hoef je niet te reageren (dat is geen verwijt) en mocht je dat doen dan zal ik niet antwoorden want de "kwaliteit" van dienstverlening bij Telfort heeft me al genoeg tijd en ongenoegen opgeleverd, ik ben er klaar mee.
Desalniettemin met vriendelijk groet,
WillemS

Reageer