beantwoord

Voicemail afluisteren vanaf ander nummer

• 8 juli 2018
  • 7 reacties
  • 774 keer bekeken

Heb al een tijd dat ik mijn mobiele voicemail niet kan afluisteren via een ander nummer door 0626001233 te bellen. Als ik het met mijn vaste toestel probeer (ook Telfort) dan krijg ik de voicemail van mijn vaste nummer en als ik het probeer via een ander mobiel nr niet Telfort of KPN, dan krijg ik de melding dat de mailbox die ik probeer te bereiken niet bekend is.
Voor de hele voicemail verandering ging dit altijd zonder problemen.
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 juli 2018, 09:33

Wat gek dat het niet lukt om jouw voicemail vanaf een ander toestel te kunnen bereiken. Nu ben ik even op onderzoek geweest en ik heb de volgende stappen gevonden:
1. Bel je eigen telefonnummer (wacht todat je de welkomstbegroeting hoort)
2.Toets * tijdens de welkomstbegroeting
3.Toets je eigen telefoonnummer in
4.Voer jouw 4-cijferige toegangscode van je voicemail in
5.Sluit af met een #

Lukt het daarmee?
Bekijk reactie

7 reacties

Heb je wel een toegangscode zoals hier beschreven.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-mobiele-telefoon-afluisteren.htm
Volgens site van Telfort:

Je kunt binnen Nederland op 2 manieren je voicemailberichten afluisteren:

Vanaf je mobiele telefoon: bel 1233
Vanaf een vaste telefoon of een andere mobiele telefoon: bel 0626001233 (hiervoor heb je een toegangscode nodig)
Ja heb toegangscode
Het lijkt er nu op dat er een bug in het systeem zit of wellicht een verkeerde cijfercombinatie twee cijfers per abuis gewisseld?
Voorheen kreeg je altijd eerst de vraag om je mobiele nr in te voeren en daarna je toegangscode. Ik krijg die vraag niet meer. Gelijk bericht dat de mailbox niet bestaat. Maar heb dan nog helemaal niks ingevoerd. Dit is als ik via niet Telfort of KPN bel.
Als ik via mijn vaste nr bel, dan krijg ik de vraag om mijn toegangscode in te voeren, maar kom dan in de voicemail van mijn vaste nr.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft.
Reputatie 8
Badge +11
Wat gek dat het niet lukt om jouw voicemail vanaf een ander toestel te kunnen bereiken. Nu ben ik even op onderzoek geweest en ik heb de volgende stappen gevonden:
1. Bel je eigen telefonnummer (wacht todat je de welkomstbegroeting hoort)
2.Toets * tijdens de welkomstbegroeting
3.Toets je eigen telefoonnummer in
4.Voer jouw 4-cijferige toegangscode van je voicemail in
5.Sluit af met een #

Lukt het daarmee?

Reageer