beantwoord

Visual Voicemail komt niet goed door

• 13 januari 2020
  • 4 reacties
  • 474 keer bekeken

De visual voicemail op mijn iPhone komt niet door. Telkens als ik gebeld ben, en vermoed dat ik een voicemail heb, bel ik alsnog handmatig 1233 en opeens verschijnen dan ook oudere (visual) voicemailberichten die ik dus tot dan toe gemist had. Is me de afgelopen tijd te vaak gebeurd.

Vraag 1: weet iemand waarom dit zo moeizaam (eigenlijk: niet) werkt?

Vraag 2: ik weet wel hoe ik Visual Voicemail opnieuw kan activeren, maar hoe kan ik het uitzetten?

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 januari 2020, 09:06

Hoi @pejdewit, de visual voicemail werkt dus niet helemaal naar behoren. Dat is niet hoe het zou moeten werken helaas. Het lijkt mij dan inderdaad ook goed om deze eens uit en weer aan te zetten:

• Visual Voicemail is niet via de app te deactiveren dat maar kan wel via het telefonische voicemailmenu (optie 4 in het hoofdmenu).
  • Een gedeactiveerde Visual Voicemail kan opnieuw automatisch geactiveerd worden door het sturen van een SMS met “STATE” naar 121.
  • Door het automatisch activeren van Visual Voicemail stopt de SMS notificatie voor nieuwe berichten.
    • Pas als de Visual Voicemail box geïnitialiseerd is ontvang je meldingen via Visual Voicemail.
    • Tot die tijd krijg je dus geen notificatie voor nieuwe berichten.
Bekijk reactie

4 reacties

Is het gelukt @pejdewit?

Sorry voor de vertraging. Ik heb de visual voicemail vooralsnog aan laten staan, maar/en in het menu van de  telefonische voicemail de optie geactiveerd om een sms te ontvangen als een voicemail ingesproken is. Dat doet 2 dingen: ik word extra gewaarschuwd én het lijkt erop dat de visual voicemails daardoor wel doorkomen. Vooralsnog ben ik geregeld. Dank voor de adviezen.

Reputatie 8
Badge +12

Is het gelukt @pejdewit?

Reputatie 8
Badge +12

Dat is ook de bedoeling. Top dat het nu doorkomt. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, dan horen we graag weer van je. 

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @pejdewit, de visual voicemail werkt dus niet helemaal naar behoren. Dat is niet hoe het zou moeten werken helaas. Het lijkt mij dan inderdaad ook goed om deze eens uit en weer aan te zetten:

• Visual Voicemail is niet via de app te deactiveren dat maar kan wel via het telefonische voicemailmenu (optie 4 in het hoofdmenu).
  • Een gedeactiveerde Visual Voicemail kan opnieuw automatisch geactiveerd worden door het sturen van een SMS met “STATE” naar 121.
  • Door het automatisch activeren van Visual Voicemail stopt de SMS notificatie voor nieuwe berichten.
    • Pas als de Visual Voicemail box geïnitialiseerd is ontvang je meldingen via Visual Voicemail.
    • Tot die tijd krijg je dus geen notificatie voor nieuwe berichten.

Reageer