beantwoord

Vervroegd abonnement verlengen?

• 22 mei 2018
  • 1 reactie
  • 315 keer bekeken

Na inmiddels al bijna 10 jaar klant te zijn bij Telfort heb ik altijd abonnementen gehad met een looptijd van 2 jaar. Mijn huidige abonnement verloopt op 25-12-2018. Deze kan ik volgens de standaard verlengen vanaf 25-08-2018.

Ik ben altijd erg zuinig op mijn toestellen geweest, zo ook op mijn huidige Galaxy S6 die er nog steeds als nieuw uit ziet. Echter, is de usb laadpoort kapot gegaan en kan ik nu niets meer met dit toestel. Repareren is het niet meer waard, aangezien het scherm dan ook direct vervangen moet worden, omdat dit kennelijk aan elkaar gelijmd zit.

Afgelopen week heb ik dan ook met de klantenservice gebeld en gevraagd naar de eventuele mogelijkheden naast het afkopen van het contract, zodat je direct een nieuw toestel kan uitzoeken. Aangezien ik het toestel niet meer kan gebruiken, heeft het ook weinig zin om het toestel dan af te kopen. Mij werd toen verteld dat ze uit coulance de datum van de mogelijkheid tot verlengen met 2 maanden kunnen vervroegen. Dit zou dan 25-06-2018 worden. Met deze kennis heb ik vervolgens al mijn opties in kaart gebracht en gebruik ik momenteel een toestel van een familielid die sinds kort een nieuw toestel heeft. Deze was daardoor over. Hier kan ik nog wel makkelijk even een maandje mee vooruit.

Vervolgens vandaag weer de klantenservice gebeld en hetzelfde verhaal verteld en gevraagd of het dan dus mogelijk is dat ik mijn eigen abonnement per 25-06-2018 zou kunnen verlengen. Echter, vertelde deze medewerker mij dat het enkel mogelijk is om het contract af te kopen en verder niets.

Resultaat: Ik kan nog steeds pas vanaf 25-08 verlengen terwijl ik mijn toestel niet meer kan gebruiken en het contract afkopen is in mijn situatie geld weggooien.

Ik vraag me dan ook af of het nu wel of niet mogelijk is om uit coulance de datum van verlening te vervroegen of eventueel een andere mogelijkheid?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 23 mei 2018, 09:11

Hallo Jefjor, welkom op het forum en wat een nare situatie. Zowel dat je telefoon kapot is, maar ook dat er zoveel verwarring is ontstaan; sorry daarvoor!

Om direct duidelijkheid te geven, je kunt 4 maanden van tevoren vroegtijdig verlengen. Het toestel ontvang je dan al direct en je verlenging zelf gaat in op het moment dat je "oude" abonnement is afgelopen. Het is niet dat we niet met je mee willen denken, maar we kiezen ervoor om hierin voor alle klanten 1 lijn te trekken, zodat we geen scheve gezichten krijgen dat een klant wel eerder mag verlengen en de andere dan weer niet. Ik snap ook goed dat dit niet het bericht is waar je op gehoopt hebt, maar hoop dat je mijn uitleg hierover begrijpt.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Jefjor, welkom op het forum en wat een nare situatie. Zowel dat je telefoon kapot is, maar ook dat er zoveel verwarring is ontstaan; sorry daarvoor!

Om direct duidelijkheid te geven, je kunt 4 maanden van tevoren vroegtijdig verlengen. Het toestel ontvang je dan al direct en je verlenging zelf gaat in op het moment dat je "oude" abonnement is afgelopen. Het is niet dat we niet met je mee willen denken, maar we kiezen ervoor om hierin voor alle klanten 1 lijn te trekken, zodat we geen scheve gezichten krijgen dat een klant wel eerder mag verlengen en de andere dan weer niet. Ik snap ook goed dat dit niet het bericht is waar je op gehoopt hebt, maar hoop dat je mijn uitleg hierover begrijpt.

Reageer