Verlies korting na bundelwijziging

  • 16 juli 2016
  • 7 reacties
  • 357 keer bekeken

Hallo,

Ik was 3 of 4 jaar tevreden klant bij Telfort tot vorige maand. Ik heb recent mijn bundel gewijzigd naar 2500MB omdat mijn bundel op was. ik dacht slim te zijn want dit kost 7 euro, een SMS is 5 euro voor 500 MB. Ik heb nog de klantenservice (sales) gebeld om te vragen hoe dit zit en zij vertelde mij dat dit met terugwerkende kracht zal zijn. Kloppend antwoord maar er ontbrak wel belangrijke informatie, en dus een onvolledig antwoord.

Tot mijn grote schrik na het terugwijzigen van mijn bundel naar 1GB betaal ik niet meer 16 maar 17 euro per maand, klein prijsverschil maar principeel van grote waarde voor mij. Ik bel de (betaalde) klantenservice waar ik zeer onvriendelijk antwoord krijg op mijn simpele vraag om dit te herstellen. Het is mijn eigen schuld is het antwoord. Het antwoord is logisch (ik ga akkoord met prijswijziging naar 24 euro) maar niet begrijpelijk (ik ben consument en ik verwacht dat ik niet mijn korting verlies als ik mijn bundel wijzig). Toen ik mijn abbonement verlengde werd ik verzekerd van de Telfort klantenservice die zelfs als beste getest was.

Bovendien, alle medewerkers van Telfort staan mij zeeer onvriendelijk te woord terwijl ik makkelijke en aardige vragen stel, niemand helpt mij echt. Ik probeer het klachtenformulier in te vullen maar deze werkt niet eens? Hoe kan ik dan nog geholpen worden, ik hoop dat ik middels deze poging op het forum een echte oplossing krijg, anders ben ik mooi per 24 Januari bij een andere want Telfort is ook nog eens harstikke duur voor Simonly. Ik wil mijn korting tegemoed zien in de vorm van een vergoeding of als vaste korting, en ook vergoeding voor dit ongenoegen (belllen met onvriendelijke betaalde klantenservice frustraties door slechte oplossing).

Gr. Niek

7 reacties

Hey Stephen,

Het is inmiddels 5 dagen geleden (3werkdagen) en ik heb nog niks gehoord. Jammer. Jullie hebben natuurlijk geen verplichting aan deze beloofde service tijden maar bij klachten is het uiteraard wel slim om je aan de afspraken te houden.

Vandaag ben ik nog te bereiken tussen 12 en 4. Daarna alleen de hele week na half 6.

Met vriendelijke groet,
Niek
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Niek, welkom op het forum! Ik betreur je slechte ervaring met onze klantenservice. Graag ontvang ik je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Niek! Helaas is het niet meer mogelijk om de vervallen korting terug te draaien. Wat ik je nu wel kan mededelen is dat je gebruik kan maken van Klantvoordeel. Indien je je bundel weer wijzigt naar 2500 MB dan krijg je van ons nog 750 MB extra dus ik totaal 3250 MB. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

PS: De SMS die je op 22 juni hebt ontvangen heb ik je per ongeluk weer verstuurd zojuist. Dat was niet de bedoeling en deze kun je gewoon negeren.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Niek, excuses voor de late reactie vanuit ons. Ik heb van mijn collega begrepen dat de korting weer is toegevoegd. Hiermee hoop ik dat alles naar nu naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht dit niet het geval zijn of kan ik nog wat voor je betekenen dan zie ik je reactie graag tegemoet.
Bedankt voor je reactie Stephen, voordat ik begin vat dit niet persoonlijk op.

Maar wat een f*ck*ng shit antwoord, ook alweer onvolledig. Want waarom is het niet mogelijk om de vervallen korting terug te draaien? Ik ga akkoord met een contractverlenging voor 16 euro per maand. Ik wijzig mijn bundel, 1000 GB = 10 euro, 2500 GB = 17 euro. Kost 24 euro per maand, akkoord, maar dit moest 23 euro zijn, mijn schuld? Nice. Vervalt de korting als ik het wil terugdraaien. Om welke reden!? Ook totaal geen begrip van wie dan ook vanuit Telfort, ogenschijnlijk in jullie beleving een gevalletje “simpel”, “afgehandeld”. Waarom zou je zoiets doen als bedrijf? En nog veel erger, waarom wordt dit niet eenvoudig opgelost? Realy unbelievable. Nu moet ik moeite gaan doen d.m.v. account aanmaken en de situatie omschrijven om 1 euro per maand terug te krijgen, daar kies ik zelf voor, maar dat dit thuis hoort in de "service" van Telfort schaadt echt alles. Kan ook nergens in de algemene voorwaarden vinden dat dit rechtsgeldig is. Zo wel, wijs dit mij dan aan en zijn jullie er ook klaar mee.

Het antwoord dat ik krijg is dat ik wél 750 MB extra krijg. Nouja dat is inderdaad fijn van Telfort. Alleen dit is geen oplossing in deze zaak, snap daarom ook niet waarom je dit nog attendeert. Ik heb ook tegen de telefonisch medewerker verteld dat het mij niet ging om een vaste verhoging van de internetbundel omdat ik vind dat mijn gebruik daar niet naar vraagt, maar alleen omdat ik even buiten bundel was.

Klachtenformulier invullen werkt niet met mijn account, geen reactie op gekregen? Meerdere computers geprobeerd bij verschillende modems, en voordat ik antwoord krijg (hopelijk, als het service niveau dat nog aan kan) ga alsjeblieft niet zeggen dat dit aan mij ligt. Normaal gesproken ga ik vrij positief in op dit soort incidenten maar van deze shit wordt ik echt ontzettend simpel en chagrijnig, dat zal dan wel aan mij liggen. Bij budgetkoning Tele2 wordt dit gewoon meteen opgelost, betaalde klantenservice Telfort met onredelijke service maakt het de pis niet lauw.

Hopelijk neem je het wat serieuzer want als dit het eind antwoord vanuit Telfort is zal ik er echt alles aan doen om dit alsnog op te lossen, maakt niet uit als ik dan 50 euro klachtengeld bij geschillencommissie Telecommunicatie moet betalen, dit is voor mij een principekwestie geworden helaas. En val dan alsjeblieft niet terug op het feit dat ik eerst de klacht had moeten aanbieden aan Telfort, ik geef aan dat dit niet kan. Eerst maar kassa en dergelijke proberen, benieuwd wat zij van “terecht vervallen korting” vinden.

Je kan me bellen of e-mailen voor een passende oplossing. Ontvang ik dit niet zal ik me tot andere mogelijkheden wenden.

Ben ik nog niet eens begonnen over het feit dat wanneer ik vraag om een contractverlenging en die saleskoningen zetten er geen eens 4G bij – wat niks extra’s hoort te kosten - waar ik vlak na de wettelijke bedenk periode nog achter kom. Ook geen antwoord of oplossing.
Jullie hebben vast nog bewijzen nodig he met dat klachtenformulier:
" Asking for the page failedhttp://10.213.188.26:8096/KBS/post.doAn error occurred! "

Feeling great.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Niek, ik vat het zeker niet persoonlijk op hoor. :)
Ik heb jouw klacht zojuist intern uitgezet. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Reageer