beantwoord

verlengingsaanbod teleurstellend

• 28 mei 2018
  • 7 reacties
  • 616 keer bekeken

Op het forum enkele berichten hierover gelezen: het huidige verlengingsaanbod van Telfort voor vaste klanten is er behoorlijk op achteruit gegaan. Ik ben al jaren klant bij telfort/O2/telfort en was tot voor kort erg tevreden met het simonly abonnement dat ze aanbieden, inclusief het klantvoordeel. Dit voordeel is nu geheel verdwenen met het gelijktrekken van het aanbod voor vaste en nieuwe klanten.

Ook de voorwaarden van het abonnement zijn er niet beter op geworden: heel weinig belminuten, grote sprongen tussen databundels en dit alles bij een abonnementsperiode van 2 jaar. De hoeveelheid telefoongesprekken zullen in de toekomst steeds verder afnemen, maar voor nu gebruik ik toch nog vaak het 'echte' bellen (waardoor ikzelf gedwongen wordt om 1 euro/maand extra te betalen).

Ook ik heb hierover met de klantenservice gesproken. In eerste instantie was het niets mogelijk, pas nadat ik aangaf dat ik dan maar weg wilde gaan vanwege een beter aanbod bij een concurrent, kreeg ik een kleine korting. Ook met deze korting, heeft de concurrentie betere aanbiedingen en dus heb ik besloten om samen met mijn vrouw over te stappen.

Ik blijf het bijzonder vinden wat de beweegreden voor telfort is geweest om deze wijzigingen door te voeren. Wellicht uit strategisch oogpunt of druk van bovenaf?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 31 mei 2018, 11:46

Hoi John, wanneer je je abonnement laat doorlopen zoals je abonnement nu is, dan behoud je dezelfde voorwaarden zoals die in je contract staan.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 1
Hallo,

Ook mijn echtgenote ontving het verlengings "aanbod" om haar aflopende contract te verlengen, haar huidige abonnement voorziet in 150 belminuten en 500MB data, aangezien dit verbruik ruimschoots voorziet in haar behoefte, zouden wij TELFORT willen verzoeken om haar een aanbod op maat aan te bieden! en geen verlengings "aanbod" !!!, van minimaal 1000MB, wat in haar geval dan ook nog eens verdubbeld gaat worden naar 2000MB, waar totaal niet om gevraagd is !!.
[ een aanbod op maat is het abonnement wat zij nu afneemt ]
Graag verwacht ik een telefonische of schriftelijke reactie op deze vraag! , anders zal zij overwegen om over te stappen naar een andere aanbieder.

Groet,
J.a de Jonge.
Reputatie 8
Badge +11
Waarom laat je dat abonnement dan niet gewoon doorlopen? Dan blijven dezelfde voorwaarden gewoon van kracht. Je kunt dan maandelijks verlengen of opzeggen maar het hoeft niet.
Als je bij einde contract niets doet ben je dus niet je verbinding kwijt. Alles loopt gewoon door tot je opzegt.
Reputatie 1
Badge
Op het forum enkele berichten hierover gelezen: het huidige verlengingsaanbod van Telfort voor vaste klanten is er behoorlijk op achteruit gegaan. Ik ben al jaren klant bij telfort/O2/telfort en was tot voor kort erg tevreden met het simonly abonnement dat ze aanbieden, inclusief het klantvoordeel. Dit voordeel is nu geheel verdwenen met het gelijktrekken van het aanbod voor vaste en nieuwe klanten.

Ook de voorwaarden van het abonnement zijn er niet beter op geworden: heel weinig belminuten, grote sprongen tussen databundels en dit alles bij een abonnementsperiode van 2 jaar. De hoeveelheid telefoongesprekken zullen in de toekomst steeds verder afnemen, maar voor nu gebruik ik toch nog vaak het 'echte' bellen (waardoor ikzelf gedwongen wordt om 1 euro/maand extra te betalen).

Ook ik heb hierover met de klantenservice gesproken. In eerste instantie was het niets mogelijk, pas nadat ik aangaf dat ik dan maar weg wilde gaan vanwege een beter aanbod bij een concurrent, kreeg ik een kleine korting. Ook met deze korting, heeft de concurrentie betere aanbiedingen en dus heb ik besloten om samen met mijn vrouw over te stappen.

Ik blijf het bijzonder vinden wat de beweegreden voor telfort is geweest om deze wijzigingen door te voeren. Wellicht uit strategisch oogpunt of druk van bovenaf?

Dat heet marketing..........zit zelf bij simpel is T-mobiel netwerk en beval prima vast bedrag en genoeg bel/data....
Wat GJC verteld is waar.

Het verlengaanbod wordt nog vaak gezien als een verlening maar in feite ga je een nieuw abonnement aan.
Daar komt bij dat eigenlijk de verlengaanboden gelijk getrokken zijn met nieuwe leden.
Plus het feit dat et combivoordeel veranderd is.

Wat je eventueel ook kunt proberen is je later terugbellen door Telfort voor een mooi aanbod.

http://nl-telfort.netmng.com/callcenter.php
Reputatie 1
Oke, bedankt voor jullie reactie.

Maar als ze het oude abonnement door laat lopen, gaat ze dan €2,50 per maand extra betalen ?
omdat het abonnement maandelijks opzegbaar is ?

John
Reputatie 8
Badge +11
Telfort zelf moet dit bevestigen, maar oude voorwaarden is oude voorwaarden. Dus nee, geen €2,50 extra om per maand te kunnen opzeggen.
Dat geldt voor nieuwe contracten als je vanaf de startdatum al per maand wilt kunnen opzeggen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi John, wanneer je je abonnement laat doorlopen zoals je abonnement nu is, dan behoud je dezelfde voorwaarden zoals die in je contract staan.

Reageer