vraag

Verlenging staat al 5 weken op wordt verwerkt

• 10 september 2017
  • 49 reacties
  • 939 keer bekeken

Ik heb op 6 augustus via Belsimpel mijn abonnement verlengd incl nieuw toestel. Alles prima verlopen en toestel had ik volgende dag in huis. Echter zie ik nu 5 weken later nog altijd in mijn telfort het volgende staan bij bestelstatus:

Abonnement wijzigen
Omschrijving:

Je hebt Abonnement wijzigen aangevraagd bij Telfort. Zie onderstaande gegevens voor de status van de aanvraag.

Verzoekdatum: 06-08-2017 14:05
Status: Wordt verwerkt
Uitvoerdatum: 06-08-2017 14:05

Is er iets niet in orde of is er iets fout gegaan? Lijkt mij dat een verwerktijd van 5 weken toch wel heel erg lang is. Heb wel een mail ontvangen van Belsimpel dat de verlenging zou zijn aangesloten maar geen officiële bevestiging van de verlening van de kant van Telfort.

Niet dat ik dadelijk na afloop huidige abo ineens zonder abonnement zit en mijn telefoonnummer kwijt ben.

49 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@TMG1961
Je abo en je 06 nr ben je nog niet zomaar kwijt hoor.
Kijk eens op Mijn Telfort > Abonnement. Daar staat de start en einddatum van het contract wat nu actief staat. Welke datums staan daar?
Hoi Koffiemok,

Daar staat:
Einddatum contract:30 oktober 2017
Verlengbaar sinds: 30 juni 2017
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TMG1961, goed dat je aan de bel trekt. Wil je mij een privébericht toesturen met je ordernummer en 06-nummer? Dan kijk ik na hoe dit kan en hoe we je nieuwe abonnement er goed inkrijgen. Dank alvast!
@Cindy .. Heb je de gegevens per privebericht gestuurd
@Cindy - Telfort
Heb je mijn privébericht ontvangen? We zijn inmiddels bijna 3 dagen verder en ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen. Ook een privébericht.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi TMG1961, goed dat je me een reminder stuurt hier. We hebben gisteren een storing gehad met het plaatsen van berichten, waardoor sommigen niet goed zijn overgekomen. Sorry daarvoor! Ik heb je vraag doorgezet naar een andere afdeling om er dieper in te duiken. Zodra ik reactie heb, hoor je dat van me 🙂. Laat ik voorop stellen dat het allemaal goedkomt!
Hoi Cindy,

Dank je. Maar ik geloof het pas als ik daadwerkelijk de bevestiging heb dat het abonnement correct verlengd is. Weet uit eigen ervaring dat het vooropstellen dat iets goed komt niet altijd uitkomt.
Is er al iets bekend..we zijn weer 3 dagen verder na laatste bericht en helaas nog altijd geen antwoord. Had toch graag iets geweten als het niet goed gegaan is. Heb ik nu wel of niet een verlenging? Mocht het zijn dat de verlenging niet doorgevoerd is dan wat te doen? Opnieuw aanvragen of hoe gaat het dan verder aangezien ik ook een telefoon bij abo genomen heb.
Hallo, zou ik aub antwoord kunnen krijgen op mijn vraag. Ik ben inmiddels al meer dan 1 week aan het wachten op een antwoord. Laatste bericht was van Cindy dat ze alles doorgezet heeft naar andere afdeling maar dat is ook al meer dan 3 dagen geleden en daarvoor al 3 dagen moeten wachten. Nu alweer ruim 8 uur geen antwoord op mijn vorige vraag.

Begin langzaam aan te geloven dat niets meer goedkomt en twijfel ook of Telfort het interesseert of er een probleem is met mijn verlenging. Ruim 6 weken na de aanvraag staat er nog steeds wordt verwerkt bij bestelstatus. Nu inmiddels al ruim 8 dagen aan het wachten totdat er een reactie komt van de kant van Telfort. Maar het blijft gewoon stil.

Eerlijk gezegd heb ik inmiddels spijt dat ik bij Telfort verlengd heb.
Je vraag is om uitsluitsel is terecht, maar er zit natuurlijk wel een weekend tussen.
Dan werken de afdelingen waar Cindy op wacht hoogstwaarschijnlijk niet.
Klopt dat er een weekend tussen zit maar het topic is al ruim 8 dagen oud. En als ik nadat ik Cindy de gegevens per pb gestuurd heb heeft het nog ruim 3 dagen geduurd voordat ik reactie van haar kreeg dat ze het doorgezet had, maar ook pas nadat ik hier gevraagd had of er al iets bekend was. Daarna gewoon radiostilte.

Ik wil gewoon weten hoe het ervoor staat en anders heffen ze de verlenging maar op en betaal ik aan belsimpel het resterende bedrag voor de telefoon en ga ik op zoek naar een andere aanbieder. Telfort is niet de enigstedie mobiele telefonie aanbied in Nederland.
Aangezien mijn 6 weken oude iphone 6s ter reparatie terug moest naar apple zit ik momenteel ong 2 weken zonder telefoon. Dus bellen naar Telfort over deze situatie gaat niet. Dus als het niet teveel gevraagd is had ik graag een antwoord over de stand van zaken. Inmiddels al weer ruim 21 verder na mijn laatste post.

Sorry maar klantvriendelijkheid en oplossen van problemen schijnen niet echt de sterkste kant van Telfort te zijn.Getuige het feit dat ik al 9 dagen aan het wachten ben op waarom mijn verlening nog altijd op wordt verwerkt staat na 6,5 week en ik nog altijd geen antwoord gehad heb.
Is het zo moeilijk om iemand iets te laten weten????????????
Inmiddels alweer 13 uur verder en Telfort blijft zwijgen. Als jullie geen interesse hebben om mensen te helpen zet dat dan op jullie site. IK wacht nu al verdorie meer dan 9 dagen op een antwoord en al die tijd doet Telfort alsof ik niet besta.

Ontbind die hele zooi maar, dan ga ik op zoek naar een provider die klanten wel op een normale manier behandeld en antwoord geeft op hun vragen.

Grote praatjes van we antwoorden binnen 3 dagen, maar als er antwoord gegeven moet worden zijn ze niet te bereiken en laten ze je gewoon in de kou staan.

Ja ik ben kwaad, heel kwaad. Maar dat mag natuurijk niet he want dan ben je niet goed bezig, je moet altijd netjes en vriendelijk blijven anders worden de tere zieltjes bij Telfort op hun zere teentjes getrapt.
Veel praatjes maar weinig daden..hoe verdomde moeilijk is het om iets na te kijken en iemand iets te laten weten. Ik zit verdomme al 9 dagen te wachten op een antwoord.

Als jullie geen zin hebben om iets te doen dan zeg dat gewoon en ontbind die pokke verlenging zodat ik weg kan bij dit amateuirstisch zooitje ongeregeld.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi TMG1961,

Ik begrijp je frustratie. Mijn tenen gaan ook een beetje krom staan aan ik het zo lees. Helaas kunnen wij als mede-klanten niet zoveel.

Hopelijk reageren ze snel.
Hoi GJC,

Dit was ook niet tegen de medeklanten bedoeld. Maar tegen Telfort. Ze laten je gewoon wachten in de hoop dat je het opgeeft en niet meer reageert. Ik heb zeer grote spijt dat ik mijn contract verlengd heb bij Telfort. Ik had beter moeten weten na alle ergernissen rondom de verlenging van mijn internet abonnement. Toen was ik zo verstandig om te vertrekken. Nu helaas dom geweest en verlengd met dit als resultaat.

Maar dit is absoluut de laatste verlenging en ik zal zeker ook iedereen afraden om ook maar iets van Telfort af te nemen. Denk dat ik ze bij de volgende betaling ook maar eens laat wachten..kijken of ze dan ook zo lang erover doen om re reageren.
Reputatie 8
Badge +11
Ik gok dat de reactie dan snel is :8
Reputatie 7
Badge +7
Hoi TMG1961, allereerst excuses voor de late reactie. Ik kan me heel goed voorstellen dat de zenuwen oplopen als je niet weet of je je nummer kan behouden. Daarover heb ik goed nieuws te melden; de verlenging staat goed in ons systeem en je 06-nummer blijft behouden. De gehele aanvraag is goed verwerkt en staat goed in ons systeem. Jammer genoeg zag je de verkeerde status door een bug in Mijn Telfort. Ik heb me laten vertellen dat deze vandaag is opgelost. Zie je nu wel de juiste informatie op Mijn Telfort terug? Wat betreft het contract en de bevestiging levert BelSimpel je alles aan, dus het contract en je toestel+eventuele nieuwe simkaart. Je onvrede begrijp ik erg goed. Hopelijk heb ik je met dit bericht enigszins gerust kunnen stellen. Als je nog vragen hebt, dan sta ik voor je klaar. Je mag me hiervoor ook per privébericht benaderen als je wilt.
Hoi TMG1961, allereerst excuses voor de late reactie. Ik kan me heel goed voorstellen dat de zenuwen oplopen als je niet weet of je je nummer kan behouden. Daarover heb ik goed nieuws te melden; de verlenging staat goed in ons systeem en je 06-nummer blijft behouden. De gehele aanvraag is goed verwerkt en staat goed in ons systeem. Jammer genoeg zag je de verkeerde status door een bug in Mijn Telfort. Ik heb me laten vertellen dat deze vandaag is opgelost. Zie je nu wel de juiste informatie op Mijn Telfort terug? Wat betreft het contract en de bevestiging levert BelSimpel je alles aan, dus het contract en je toestel+eventuele nieuwe simkaart. Je onvrede begrijp ik erg goed. Hopelijk heb ik je met dit bericht enigszins gerust kunnen stellen. Als je nog vragen hebt, dan sta ik voor je klaar. Je mag me hiervoor ook per privébericht benaderen als je wilt.

Ik zie nog altijd wordt verwerkt staan bij status bestelling. Dus er is nog niks opgelost.
Fijn dat je me een antwoord geeft maar zorg en dan wel voor dat datgene wat zegt ook daadwerkelijk zo is. Ik geloof nog altijd niet dat alles werkelijk goed is, status staat nog altijd op wordt verwerkt en bij belsimpel staat zelfs dat de bestelling geannuleerd is. Dus wat is het nu?

Van mij mogen ze de verlenging verwijderen zodat ik naar een andere provider kan. Echter ga ik niets betalen hiervoor.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi TMG1961, dat is inderdaad anders dan ik verwacht. Voornamelijk omdat BelSimpel aangeeft dat je bestelling geannuleerd is. Dit is aan onze kant niet het geval. Om die reden heb ik contact gezocht met BelSimpel. Zij vertelden mij dat er bij hen 5 bestellingen voor jou zijn binnengekomen en dat de kans erg groot is dat je nu inlogt met het verkeerde ordernummer. Het ordernummer eindigend op 562 is de lopende bestelling van je verlenging. Een andere optie is dat de geannuleerde status komt door de accesoire(iPhone hoesje) die je terug gestuurd hebt. Dit gaat dan niet over de gehele bestelling, maar over het hoesje. Wil je eens kijken op BelSimpel.nl met je ordernummer eindigend op 562 en mij doorgeven welke status je daar ziet?

Wat betreft je bestelstatus wil ik de beheerders van Mijn Telfort hier verder naar laten kijken. Er zit dan nog een afwijking tussen de administratie van BelSimpel, van ons en die van Mijn Telfort, dat moet natuurlijk rechtgetrokken worden. Is het mogelijk voor jou om een screenshot toe te voegen van je bestelstatus in je reactie? Dan kan ik deze aan hen meesturen voor verder onderzoek.
Hoi TMG1961, dat is inderdaad anders dan ik verwacht. Voornamelijk omdat BelSimpel aangeeft dat je bestelling geannuleerd is. Dit is aan onze kant niet het geval. Om die reden heb ik contact gezocht met BelSimpel. Zij vertelden wij dat je bij hen tot 5 bestellingen hebt proberen te doen en dat de kans erg groot is dat je nu inlogt met het verkeerde ordernummer. Het ordernummer eindigend op 562 is de lopende bestelling van je verlenging. Anders kan de geannuleerde status ook nog komen door de accesoire(iPhone hoesje) die je terug gestuurd hebt. Wil je eens kijken op BelSimpel.nl met je ordernummer eindigend op 562 en mij doorgeven welke status je daar ziet?

Wat betreft je bestelstatus wil ik de beheerders van Mijn Telfort hier verder naar laten kijken. Er zit dan nog een afwijking tussen de administratie van BelSimpel, ons en die van Mijn Telfort, dat moet natuurlijk rechtgetrokken worden. Is het mogelijk voor jou om een screenshot toe te voegen van je bestelstatus in je reactie? Dan kan ik deze aan hen meesturen voor verder onderzoek.

Ik heb geen 5 bestellingen proberen te doen. Heb 1 bestelling gedaan. Dus waar zij die 5 vandaan halen is me een raadsel. Ik heb alleen 1 keer een retour sturen van de iphone aangevraagd, maar die is geannuleerd omdat ik besloten had de telefoon toch te houden. Dit heb ik ook telefonisch aan belsimpel doorgegeven zodat ze het in hun administratie konden veranderen. Dat toestel is gisteren ter reparatie aangeboden bij een door apple gecertificeerd bedrijf en was dusdanig defect dat reparatie niet mogelijk was. En moet nu dus na slechts 6 weken gaan wachten tot ik een nieuw apparaat krijg. Geen idee of het toestel wat ik van belsimpel ontvangen heb daadwerkelijk nieuw was of dat het al om een gerefurbished toestel ging. Er staan inderdaad verschillende bestellingen maar ik heb er zelf slechts 1 gedaan. Waarom er meerdere staan en van de 5 er 4 op geannuleerd staan weet ik niet.

Het hoesje is niet retour gestuurd maar heb de aankoopprijs vergoed gekregen omdat het kapot ging toe ik de iphone eruit wilde halen. Dus ook daar geen retourzending.

Je ziet dus dat er niet echt veel klopt van de hele verlenging. 5 bestellingen die niet gedaan zijn. Product dat retour gestuurd. Verlenging di op wordt verwerkt blijft staan. Telefoon die nieuw zou zijn maar na 6 weken al onherstelbaar defect is zodat deze vervangen moet worden. Geeft geen al te beste indruk.

Nu moet ik wachten totdat ik een nieuwe telefoon krijg en loop ook nog eens d kans dat ik een refurbished toestel krijg.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi TMG1961, het is inderdaad niet fijn als je toestel zo kort na de bestelling al kapot is. Of het toestel gerefurbisht is of nieuw durf ik je niet te zeggen. Wat betreft het doorkomen van de bestelling kan dat door verschillende zaken komen. Misschien is er meerdere keren geklikt op het bestellen, misschien is het verzoek vanuit de site van BelSimpel meerdere keren doorgekomen, dat kan ik niet goed achterhalen. Ben nog wel benieuwd of aan de hand van het juiste ordernummer nu wel de verlening terug ziet. Wil je dit nog aan mij laten weten?

Er is inderdaad de nodige onduidelijkheid geweest over je bestelling, de 5 bestellingen die je bij BelSimpel ziet, je iPhone die kort na bestellen gerepareerd moet worden, een hoesje dat kapot is, tot de onjuiste orderstatus van Telfort. Dat is inderdaad frustrerend. De ergernis rond het toestel en het hoesje kan ik moeilijk wegnemen voor je. Wel ben ik met mijn collega's van het Mijn Telfort team aan het kijken naar je orderstatus. Zij gaan onderzoeken waar de afwijking vandaan komt en zorgen dat je de juiste status te zien krijgt. Al met al is dit een hele valse start van iets wat heel fijn moet zijn, namelijk het genieten van je nieuwe iPhone. Daarvoor bied ik je mijn excuses aan.
@Wieger - Telfort
Jij kunt er niets aan doen. Waarom het zo een zooitje is? Geen idee.

Ik zie bij belsimpel wel de bestelling staan met het ordernummer wat eindigd op 562. Dus dat klopt. Bij mijn telfort staat er nog altijd wordt verwerkt bij de bestelstatus. Maar ben al beetje gerust na je melding dat abonnement gewoon correct verlengd wordt..400min + 4GB 4g.
Wilde even doorgeven dat de bestelstatus nog altijd op wordt verwerkt staat.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi TMG1961, hier ben ik nog met mijn collega's naar aan het kijken. Heb je de mogelijkheid om een screenshot in een reactie te plaatsen? Zij hebben tot op heden nog geen verklaring voor deze status kunnen vinden.
Heb screenshot als attachment bijgevoegd

Reageer