beantwoord

Verlenging: SIM-kaart nu al activeren?

• 7 december 2016
  • 3 reacties
  • 371 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb mijn abonnement verlengd, en de verlenging gaat in per februari. Ik heb echter nu al een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Is het de bedoeling dat ik die nu alvast activeer (en ga gebruiken) of moet ik wachten tot de verlenging ingaat?

Ik vraag het ook omdat ik met mijn huidige SIM-kaart geen 4G heb, en met de nieuwe (neem ik aan) wel. (Voor de duidelijkheid: mijn abonnement beschikt nu al over 4G, dus daarvoor hoef ik niet tot de verlenging te wachten)
icon

Beste antwoord door Michael 8 december 2016, 14:18

Hoi Ralph!

Goede vraag! Het antwoord is simpel: je hebt maar één abonnement. Het abonnement kan maar op één simkaart werken. Je mag de nieuwe simkaart dus gelijk activeren, de oude simkaart mag je dan weggooien. De voorwaarden die op je nieuwe abonnement van toepassing zijn, zullen echter pas van kracht gaan als de verlenging in gaat. Een voordeel dat je hebt bij het activeren van de nieuwe sim, is dat je gelijk 4G kunt gebruiken.

Weet je zo voldoende? Hoor het anders graag van je.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dacht als je de nieuwe simkaart in gebruik gaat nemen dat die buiten je huidige abonnement valt dus ben je meer kwijt, maar ik ben ook maar een forumbezoeker het juiste antwoord hierop moet webcare maar even geven
Reputatie 8
Badge +17
Ben er nog even ingedoken en bij verlenging van je mobiel abonnement kun je de nieuwe simkaart activeren en dus gewoon gebruiken.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ralph!

Goede vraag! Het antwoord is simpel: je hebt maar één abonnement. Het abonnement kan maar op één simkaart werken. Je mag de nieuwe simkaart dus gelijk activeren, de oude simkaart mag je dan weggooien. De voorwaarden die op je nieuwe abonnement van toepassing zijn, zullen echter pas van kracht gaan als de verlenging in gaat. Een voordeel dat je hebt bij het activeren van de nieuwe sim, is dat je gelijk 4G kunt gebruiken.

Weet je zo voldoende? Hoor het anders graag van je.

Reageer