beantwoord

Verlenging met nieuwe simkaart - gevolgen activeren voor bundels?

• 13 december 2016
  • 5 reacties
  • 245 keer bekeken

Ik heb m'n abonnement verlengd en blijkbaar is het nodig dat ik een nieuwe simkaart krijg (vreemd, want deze is pas 1 jaar oud en gewoon geschikt voor 4G).
Mijn vraag is: als ik deze activeer, blijven mijn huidige bundels met minuten en MB's dan nog wel hetzelfde totdat m'n nieuwe abonnement ingaat? Of ben ik die dan direct kwijt?
Sowieso ben ik ze blijkbaar kwijt zodra m'n nieuwe abonnement ingaat (wat ik ook niet zo netjes vind, maar dat terzijde).
Dus moet ik wel of niet wachten met het activeren van de nieuwe simkaart?
icon

Beste antwoord door Michael 15 december 2016, 16:54

Hi Johan,

Welkom.

Je hebt bij ons één abonnement. Zodra je de nieuwe simkaart activeert, wordt dat abonnement actief op de nieuwe simkaart. Dat het abonnement verlengd is, en op een bepaalde datum in gaat, doet daar niets aan af. Je behoudt hetzelfde abonnement (wellicht onder andere voorwaarden: prijs, bundels, et cetera). Je bent de MB's en sms-bundel dus niet kwijt als je de nieuwe activeert.

Het enige dat er verandert, is dat de huidige, actieve simkaart, niet meer gebruikt kan worden.

Neemt dit je vragen weg? Ik help je anders graag verder.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Worden vragen hier wel beantwoord door Telfort?
Reputatie 8
Badge +17
Worden vragen hier wel beantwoord door Telfort?

Reken maar van yes alleen is dit een online services van Telfort en topics worden op volgorde van binnenkomst behandeld en dat duurt wat langer dan de bellen met de klantenservice
Reputatie 8
Badge +2
Hi Johan,

Welkom.

Je hebt bij ons één abonnement. Zodra je de nieuwe simkaart activeert, wordt dat abonnement actief op de nieuwe simkaart. Dat het abonnement verlengd is, en op een bepaalde datum in gaat, doet daar niets aan af. Je behoudt hetzelfde abonnement (wellicht onder andere voorwaarden: prijs, bundels, et cetera). Je bent de MB's en sms-bundel dus niet kwijt als je de nieuwe activeert.

Het enige dat er verandert, is dat de huidige, actieve simkaart, niet meer gebruikt kan worden.

Neemt dit je vragen weg? Ik help je anders graag verder.
Dus ik raak ze niet kwijt door de nieuwe simkaart, maar wel bij het verlengen van het abonnement, zoals hier staat:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/verlengen-mobiel-abonnement.htm onder Voorwaarden voor verlengen: "Je resterende bundeltegoed vervalt op het moment dat je verlenging ingaat. Je kunt eventueel overgebleven belminuten, sms-berichten en/of MB's niet meer gebruiken."
Reputatie 8
Badge +2
Hi Johan,

Inderdaad, dat klopt wél. Aangezien je een verlenging aangaat, betekent dat dat je nieuwe voorwaarden gaat krijgen. De voorwaarden van het abonnement van vóór de verlenging gelden dan niet meer. Sorry dat ik dat eerder over het hoofd zag, fijn dat het nu duidelijk is.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.