beantwoord

verlenging met 4G maar krijg slechts 3G

• 30 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 351 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement verengd en die is vandaag ingegaan. Echter zie ik dat ik geen 4G internet heb maar slechts 3G. Downloadsnelheid is 2.92Mbps en upload is 0,22Mbps. Dat is niet waar ik voor gekozen heb bij de verlenging.

Heb volgende abonnement gekozen bij verlenging:
400 minuten + 4000 MB 4G + onbeperkt sms - 2 jaar - Verlenging

Dus de vraag is..waarom heb ik geen 4G mobiel internet?

Ik heb gebeld met de klantenservice en dan krijg je te horen ja het staat aan dus rij of maar naar een telfort winkel of kijk of je het simkaartje in een ander toestel kunt proberen. Geen van beide is mogelijk op dit moment. Ik heb een iphone 6s die 1,5 maand oud is, lijkt mij sterk dat die geen 4G aankan, op toetel zelf staat 4G ook aangevinkt.
icon

Beste antwoord door Stephen 30 oktober 2017, 20:09

Hallo TMG1961, 4G wordt standaard aangeboden zie link. Ik heb even gekeken naar je aansluiting en zie dat het ook bij jou actief is.

Hierbij kan ik ook bevestigen dat 4G voorheen 5 euro was en geen 10 euro.
Bekijk reactie

20 reacties

Update: Iphone geeft aan dat er een 4G verbinding is. Echter haal ik bij lange na niet de beloofde snelheid van 150 Mbit/s maar kom ik niet verder dan 18 Mbit/s. Dus wel 4G maar nog altijd veel te langszaam.

Als ik in Mijn Telfort kijk bij abonnement dan staat bij extra opties 4G versneller 0,00 en heb ik de optie om deze te wijzigen. Echter heb ik een abo met 4G besteld dus waarom staat dat daar iet aan?
Reputatie 8
Badge +19
150 Mbps zal je op 4G zelden of nooit halen, in de praktijk is een snelheid tussen 20 en 50 Mbps al heel netjes.

De 4G-optie kan je zelf aanzetten in je abonnementsgegevens, die 0,00 betekent dat het kosteloos is.
Heb een schermafdruk bijgevoegd van wat ik zie bij mijn abonnement. Volgens mij wordt er gewoon 10 euro in rekening gebracht als ik op wijzigen zou klikken bij 4G. Die 0,00 is volgens mij omdat het uitstaat, want er staat niet bij dat het aanstaat.

Aanvulling: Dus je wordt blij gemaakt met een dode mus..betalen voor 150 Mbits/sec maar max tussen de 20 en 50 halen
Reputatie 8
Badge +19
Heb een schermafdruk bijgevoegd van wat ik zie bij mijn abonnement. Volgens mij wordt er gewoon 10 euro in rekening gebracht als ik op wijzigen zou klikken bij 4G. Die 0,00 is volgens mij omdat het uitstaat, want er staat niet bij dat het aanstaat.

Aanvulling: Dus je wordt blij gemaakt met een dode mus..betalen voor 150 Mbits/sec maar max tussen de 20 en 50 halen

Er wordt niets in rekening gebracht, de 4G-versneller is al lang gratis... 0,00... ;)
En je 'betaald' niet voor 150 Mbps, dat is een theoretische snelheid.
Hieronder wat informatie over 4G... At your service.

https://www.google.nl/search?q=4g+snelheid
De theoretische snelheid van 4g schijnt zelfs de gigabit te kunnen halen dit terzijde.
Je kan het vergelijken met een aansluiting via dsl, je zou binnen Telfort een abonnement van 100 Mb kunnen afsluiten, maar dit is bij lange na niet altijd haalbaar en leverbaar.
Zo ook het mobiele netwerk is 3g op een bepaald moment de beste optie dan wordt deze gekozen, op mijn telefoon wisselt het nog wel eens tussen H+ 3g en 4g.

Waar die 10 euro vandaan komt durf ik niet te zeggen, een extra optie wellicht.
Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen (26-10 overgezet) dat 4g opt out is standaard staat dit aan kijk ik in mijn telfort mobiel zie ik die 10,00 nergens.

Er wordt niets in rekening gebracht, de 4G-versneller is al lang gratis... 0,00... ;)
En je 'betaald' niet voor 150 Mbps, dat is een theoretische snelheid.
Hieronder wat informatie over 4G... At your service.

https://www.google.nl/search?q=4g+snelheid

Bedankt voor je antwoord. Is een beetje verwarrend, ik ging ervan uit dat op moment dat ik iets wijzig bij 4G dat ik dan nog eens 10 euro extra moet betalen.

Wat betreft de snelheid..beetje belachelijke theoretische snelheid als je met pijn en moeite maximaal 50 Mbit/s haalt. Wordt tijd dat ze eens de echt haalbare snelheid er neer zetten en niet iets wat toch niemand haalt.
Reputatie 8
Badge +19

Bedankt voor je antwoord. Is een beetje verwarrend, ik ging ervan uit dat op moment dat ik iets wijzig bij 4G dat ik dan nog eens 10 euro extra moet betalen.

Nee hoor, gewoon aanzetten, dat is gratis.
Het was voorheen trouwens geen 10 Euro maar 5...

Wat betreft de snelheid..beetje belachelijke theoretische snelheid als je met pijn en moeite maximaal 50 Mbit/s haalt. Wordt tijd dat ze eens de echt haalbare snelheid er neer zetten en niet iets wat toch niemand haalt.

Een 'harde' haalbare snelheid garanderen is helaas niet mogelijk bij een dataverbinding 'over the air' omdat er veel variabele factoren zijn, net als bij wifi.
Ik haal soms 75 Mbps op de ene plek, en 20 op de andere plek een paar honderd meter verderop...
Reputatie 8
Badge +11
Ik zou zo tekenen voor altijd 50 Mbit/s of hoger. Maar ik had mijn huiswerk gedaan en wist dat dit lang niet altijd gehaald wordt.
Aan de andere kant heb ik die snelheid lang niet nodig en ben dus dik tevreden. Wat zou ik ermee moeten? Of een website in laten we zeggen 0,1 seconde laadt in plaats van 0,2 seconden betekent een halvering van de tijd en theoretisch kun je de dan zeggen met dubbele snelheid. Ik denk niet dat het verschil merkbaar is. Grote dingen, waarbij het verschil merkbaar zou zijn, haal ik thuis wel binnen waar het de overigens ook niet boven de 40 Mbit/s uitkomt.
Waar wordt die 150 mb eigenlijk belooft? Ik vind dat nergens terug.
Reputatie 8
Badge +19
Ik zou zo tekenen voor altijd 50 Mbit/s of hoger. Maar ik had mijn huiswerk gedaan en wist dat dit lang niet altijd gehaald wordt.
Aan de andere kant heb ik die snelheid lang niet nodig en ben dus dik tevreden. Wat zou ik ermee moeten? Of een website in laten we zeggen 0,1 seconde laadt in plaats van 0,2 seconden betekent een halvering van de tijd en theoretisch kun je de dan zeggen met dubbele snelheid. Ik denk niet dat het verschil merkbaar is. Grote dingen, waarbij het verschil merkbaar zou zijn, haal ik thuis wel binnen waar het de overigens ook niet boven de 40 Mbit/s uitkomt.

Het verschil tussen 3G en 4G is vooral merkbaar als je buitenshuis bijvoorbeeld naar iTV-online kijkt...
Snel laden en geen buffering.
Ik vind alleen deze dekkingskaart waar het de mobiele snelheden betreft en daar wordt zeker geen 150mbps genoemd
https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm
Reputatie 8
Badge +11
........Het verschil tussen 3G en 4G is vooral merkbaar als je buitenshuis bijvoorbeeld naar iTV-online kijkt...

Tsja, dat doe ik niet. Ben nog van de vorige eeuw hè 😛
Reputatie 8
Badge +19

Tsja, dat doe ik niet. Ben nog van de vorige eeuw hè :P

Ik ook hoor... opgericht in de jaren '50. :8
Maar dat houd me niet tegen om de nieuwste technieken te omarmen... 😉
........Het verschil tussen 3G en 4G is vooral merkbaar als je buitenshuis bijvoorbeeld naar iTV-online kijkt...

Tsja, dat doe ik niet. Ben nog van de vorige eeuw hè :P

En daarom dat je sd hebt om opnames mobiel terug te kijken en nog niet standaard hd.

@TMG1961 zou jij kunnen laten weten waar jij die belofte van 150 Mbps hebt zien staan, ik vind dit bij Telfort mobiel nergens terug. Alleen op vergelijksites wordt het als maximaal haalbaar genoemd en overal komt toch de gemiddelde van 20 Mbps terug.

Nee hoor, gewoon aanzetten, dat is gratis.
Het was voorheen trouwens geen 10 Euro maar 5...

Waarom moet ik dat aanzetten als ik een verlenging inclusief 4G genomen heb? Dat zou dan toch al aan moeten staan? Dus twijfel er aan of het echt wel gratis is zoals jij zegt, dadelijk zit ik aan 10 euro extra per maand vast voor 4G

Update: Heb maar even gebeld en alles opgelost. 4G staat aan. Heb gelijk maar even do0rgegeven dat het misschien handiger was er een aan/uit kop van te maken ipv zoals het nu weergegeven wordt

Waar wordt die 150 mb eigenlijk belooft? Ik vind dat nergens terug.

Wordt nergens belooft, maar ik zei dat het beetje belachelijk was om theoretische haalbare snelheid neer te zetten als men gemiddeld vaak nog niet eens 1/3 hiervan haalt
In je eerste reactie schrijf je letterlijk " Echter haal ik bij lange na niet de beloofde snelheid van 150 Mbit/s " vandaar mijn vraag.
Verder 4g staat standaard voor iedereen aan en kost niks extra, je kan ervoor kiezen dit uit te zetten.
Die 10 Euro is waarschijnlijk iets vanuit het verleden een extra optie die zal er voor je verlenging ook al hebben gestaan.
Daar zou een webcare medewerker duidelijkheid over kunnen geven.

Ps die aan/uit knop is er kijk maar bij wijzigen.

Reputatie 8
Badge +19

Waarom moet ik dat aanzetten als ik een verlenging inclusief 4G genomen heb? Dat zou dan toch al aan moeten staan? Dus twijfel er aan of het echt wel gratis is zoals jij zegt, dadelijk zit ik aan 10 euro extra per maand vast voor 4G

Je hoeft me niet te geloven hoor, dat is jouw probleem...
Het abo is inderdaad inclusief 4G maar dat mag je zelf aanzetten.
Klanten die namelijk geen toestel hebben dat 4G ondersteund willen naar eigen keuze op 3G blijven.
Waarom zo achterdochtig..?
Verdiep je eens in deze materie voordat je van alles gaat roeptoeteren...
Hoe kom je bijvoorbeeld aan die 10 Euro..?
Nog een kleine aanvulling het maximum staat hier te lezen, maar zoals eerder aan gegeven en via de link naar de dekkingskaart is te achterhalen zit het gemiddelde tussen de 20 en 75

je zou echt stil moeten staan bij een antenne en dan liefst zonder andere mobiele toestellen in de buurt dan zou je het maximum kunnen halen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo TMG1961, 4G wordt standaard aangeboden zie link. Ik heb even gekeken naar je aansluiting en zie dat het ook bij jou actief is.

Hierbij kan ik ook bevestigen dat 4G voorheen 5 euro was en geen 10 euro.
Reputatie 2
Badge +1
Het is voor veel mensen moeilijk om te begrijpen wat ze lezen. Er staat TOT 150mb, wat wil zeggen een snelheid tussen 0,0000... en 150 mb. Als je 1 mb hebt, krijg je wat beloofd is. Er staat nergens dat je 150 mb krijgt, want dit is niet te garanderen. Thuis heb ik tot 20 mb, maar aangezien ik zowat aan het eind van het koperdraadje tussen centrale en huis zit, wordt dit natuurlijk nooit gehaald. Daarnaast kiest je toestel vaak het sterkste signaal en dit is ook vaak 3G i.p.v. 4G, afhankelijk waar je bent, als er al 4G beschikbaar is. Op papier ziet het er allemaal goed uit, maar de praktijk is anders.

Reageer