beantwoord

Verlenging abonnement

• 12 december 2017
  • 4 reacties
  • 214 keer bekeken

Badge +1
Ik was voornemens mijn huidige abonnement te vervangen voor een ander abonnement.
Maar nu staat er dit:
"Je huidige abonnement loopt tot 24-04-2018. Het abonnement dat je nu hebt gekozen, start wanneer je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd en je oude abonnement is afgelopen. Geen zorgen, je blijft gewoon bereikbaar.

Betekend dit dat mijn huidig abonnement doorloopt tot 24-04-18 en betaald moet worden. Of betekend dit dat zo gauw ik mijn nieuw abonnement activeer de oude dan is vervallen.

Groet Klaas
icon

Beste antwoord door Franskia49 12 december 2017, 18:44

Je abonnement loopt door tot 24-04-18 en wordt dan verlengd/gewijzigd. Je kunt je nieuwe simkaart al activeren en gebruiken, maar je andere abonnement gaat pas na einde huidig abonnement in. Wil je dit eerder, dan zijn er kosten aan verbonden om het huidige abonnement op te zeggen.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je abonnement loopt door tot 24-04-18 en wordt dan verlengd/gewijzigd. Je kunt je nieuwe simkaart al activeren en gebruiken, maar je andere abonnement gaat pas na einde huidig abonnement in. Wil je dit eerder, dan zijn er kosten aan verbonden om het huidige abonnement op te zeggen.
Voorheen kon je een mobiel abonnement 6 maanden voor einde contract verlengen, op moment van verlengen ging dan ook het nieuwe verlengde contract in. Tegenwoordig is het bij diverse providers zo dat het verlengde abonnement pas daadwerkelijk aan het eind van het lopende abonnement in gaat.

Hier gaat het blijkbaar minder om verlenging maar verandering echter zo ver ik weet is de verwerking hetzelfde.
Reputatie 8
Badge +15
Voorheen kon je een mobiel abonnement 6 maanden voor einde contract verlengen, op moment van verlengen ging dan ook het nieuwe verlengde contract in. Bij Telfort is het al jaren dat een verlenging in gaat op einddatum van het huidige contract. Uizondering is als een sim only open gebroken wordt naar een abonnement met toestel. Dan gaat de verlenging met toestel in na enkele dagen. Zit een sim only in de laatste 4 maanden dan gaat een verlenging in op einddatum.
Hier gaat het blijkbaar minder om verlenging maar verandering echter zo ver ik weet is de verwerking hetzelfde.
Nee, het gaat wel om een verlenging. Je gaat namelijk weer een contract voor 1 of 2 jaar aan. Bij een verandering verander je het abonnement maar niet noodzakelijk de voorwaarden en/of einddatum.

Het antwoord van @Franskia49 klopt dus.
PAS OP!

Het blijkt dat als je je simkaart activeert, dat je oude sim het direct niet meer doet !! Vroeger was dit anders, dan kom je met de oude sim gewoon tot einde contract bellen en internetten.

Reageer