beantwoord

verlenging abonnement....

  • 14 mei 2017
  • 8 reacties
  • 400 keer bekeken

Hallo,heb mijn abonnement per 13 mei 2017 verlengd... heb nu een nieuwe telefoon maar ook een NFC simkaart,en die wil ik absoluut niet!
Dus vraag me nu af wat ik moet doen,mn oude sim blijven gebruiken en die nieuwe niet activeren?
Of gaan jullie mij een nieuwe sim sturen zonder NFC?
Vind het ook niet erg fijn dat er maar van uit gegaan word dat iedereen zo een NFC sim wil.

Groeten Virginia
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 14 mei 2017, 18:16

In deze actuele link, KPN, staat:

Als je geen gebruik wilt maken van contactloze diensten, hoef je niets te doen. Standaard staat dit uitgeschakeld.


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/nfc-sim-kaart.htm
Bekijk reactie

8 reacties

Nelly jacoba,
Thanks voor de link :d dat is dan weer een opheldering en zorg minder
Geen dank, graag gedaan. 😃
Dat is dan duidelijk,dacht al dat dit niet zo maar gebruikt kon worden.

Dank je wel..
In deze actuele link, KPN, staat:

Als je geen gebruik wilt maken van contactloze diensten, hoef je niets te doen. Standaard staat dit uitgeschakeld.


https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/nfc-sim-kaart.htm
Hallo Virginia,

Graag gedaan was niet veel moeite ff via Google = wel 1 jaar oud. Neem aan dat je een app daarbij nodig zal hebben anders werkt het in mijn ogen niet. Als je die app niet download kan je niet betalen. Dat lijkt mij? Het zelfde als jij,wil niet niet met mijn iPhone betalen. Ben benieuwd wie hier het juiste antwoord op heeft.

Gr.timo
Hallo Timo,
Bedankt voor de info en moeite om het op te zoeken.
Heb een andere bank dan de Rabo 🙂 Maar wil gewoon de zekerheid hebben.
Want heb van mijn bank ook een contact loos betaal pasje gekregen en heb hun gebeld dat ik dat niet wil, te veel risico.
En heb toen weer een nieuw pasje thuis gestuurd gekregen maar dan zonder contact loos betalen.
Wil het liefst ook een nieuwe simkaart zonder NFC.

Groeten V
Dit staat bij Tweaker 2016.

KPN gaat klanten met een Rabobank-rekening van nieuwe nfc-simkaarten voorzien, zodat ze hun smartphone kunnen gebruiken om mobiel te betalen in winkels. De smartphone moet een recente versie van Android draaien en zelf van nfc-ondersteuning voorzien zijn.

De Rabobank en KPN maakten hun samenwerking voor mobiel betalen op dinsdag bekend. Vereist is dat KPN-klanten met een Rabobank-rekening een smartphone hebben die minimaal Android 4.4 draait en die nfc-ondersteuning bevat. De Rabobank-betaalpas wordt 'opgeslagen' op de nfc-simkaart, luidt het in de woorden van KPN. Vanaf het voorjaar kunnen de klanten er dan mee betalen.

Gebruikers moeten de mogelijkheid activeren door de bijbehorende app te downloaden en te installeren. Hierna kunnen ze, net als met bankpassen met nfc, hun toestel langs de betaalterminal van een winkel halen om tot 25 euro zonder pin te betalen. Hiervoor hoeven ze de app niet te openen, maar moet de telefoon wel uit de slaapstand gehaald worden. Het systeem werkt ook als de accu van het toestel leeg is. De techniek werkt nog niet in combinatie met iPhones. Niet bekend is of ook andere telecomaanbieders op dit vlak samenwerken met de Rabobank.

Providers hebben grote plannen met de integratie van de nfc-chip in simkaarten. Vorig jaar maakten KPN en Vodafone al bekend een test te houden voor het koppelen van de simkaart aan de bankrekening en het systeem van de ov-chipkaart, waarna klanten kunnen in- en uitchecken via nfc op de smartphone. Voor de toekomst denkt KPN ook na over plaatsing van digitale versies van rijbewijs, paspoort, toegangspassen voor kantoren en concertkaartjes op de simkaart.
Hoi Virginia,

Bij mij zit die NFC ook erop,maar mij lijkt, dat je daar geen gebruik van hoef te maken. Zelf zal ik via mijn iPhone geen betalingen doen. Ben benieuwd naar het antwoord op jouw vraag.

Dan weet ik meteen hoe dat werkt-:)

Reageer