beantwoord

Verlengen van Telfort naar KPN

• 26 december 2019
  • 19 reacties
  • 634 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Geen idee of ik een nieuw topic moet aanmaken, maar dit is mij 24-12-2019 ook “overkomen”. 
Ik snap het niet meer …

Ik ben al langer dan 11 jaar Telfort klant met twee mobiele abonnementen en Internet en bellen.
De abonnementen mobiel verlopen op 29-12-2019 en 30-12-2019.
Ik kreeg ergens nog een mail van KPN dat mijn huidige Telfort abonnementen Mobiel op 26-01-2020 worden overgezet naar KPN. 
Na heel lang surfen op internet om informatie over wat te doen, ben ik afgelopen dinsdag de KPN winkel binnen gestapt.
Ik gaf duidelijk aan dat het om verlenging ging. Ik kreeg te horen dat er niks aan mijn abonnementen bij Telfort verandert.
Inmiddels heb ik zoveel mailtjes ontvangen van zowel KPN als Telfort.
KPN mail overstappen, nummerbehoud en KPN id.
Vervolgens ontvang ik van Telfort mail over overstappen naar een nieuwe provider en vervolgens een mail dat mijn combivoordeel vervalt

Ik word hier niet wijzer van. Had ik nou wel moeten verlengen? Of had ik gewoon moeten wachten?
Het ene mobiele abonnement was er wel een nieuwe telefoon nodig.
Graag info/advies :)
Alvast dank.

Aanvulling: ik moest inderdaad €0,01 pinnen. En we kregen twee nieuwe simkaarten.

Admin: reactie met reacties afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door jimny 26 december 2019, 12:06

Je kunt het beste de bestelling annuleren de termijn daarvan is 14 dagen en dan via Telfort je abonnementen verlengen dan behoud je de huidige rechten waaronder je huidige combivoordeel gedurende de komende twee jaar en op 26 januari worden de abonnementen omgezet naar KPN en blijf je toch je huidige voordeeltjes houden.

KPN heeft ook een telefonische helpdesk die ook op zon en feestdagen te bereiken is wellicht kun je daar je bestelling ook annuleren het nummer is 0800-0402

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Je kunt het beste de bestelling annuleren de termijn daarvan is 14 dagen en dan via Telfort je abonnementen verlengen dan behoud je de huidige rechten waaronder je huidige combivoordeel gedurende de komende twee jaar en op 26 januari worden de abonnementen omgezet naar KPN en blijf je toch je huidige voordeeltjes houden.

KPN heeft ook een telefonische helpdesk die ook op zon en feestdagen te bereiken is wellicht kun je daar je bestelling ook annuleren het nummer is 0800-0402

Reputatie 1

Dankje, Jimny voor jouw reactie.

Ik heb de KPN medewerker een paar keer gevraagd of mijn abonnement bij Telfort wel hetzelfde blijft.
Volgens hem bleef alles hetzelfde :(

Verlengen via Telfort app lukt niet (meer). Waarschijnlijk vanwege de “overstap”naar KPN?
Daarnaast wordt je (via de app) doorgelinkt naar de website van KPN met hun eigen mobiele abonnementen.
Normaliter krijg ik een paar maanden voor einddatum abo een mail van Telfort om te verlengen; dat is bij beide mobiele abonnementen niet gebeurt. Waarschijnlijk vanwege de overstap naar KPN?

Grote kans dat ik een paar dagen niet kan bellen en bereikbaar zijn?​​​​​ 

Vrolijk kerst

Reputatie 1

Update:
Ik kan sinds 12:30 uur niet meer bellen/gebeld worden.
Via 0800-0402 de bestelling geannuleerd. Ik heb echt moeten aandringen! 
Volgens de medewerker MOET ik de simkaart (behorende bij de nieuwe nu geannuleerde bestelling) activeren. Want ik ben nu niet meer bereikbaar.

Telfort: wat nu?
Mijn abonnement loopt af op mijn verjaardag (30-12) :'(

Reputatie 8
Badge +17

Vul in je forumprofiel in het afgesloten gedeelte de 06 nummers in en de naam waar deze abonnementen zijn ondergebracht en de laatste 4 cijfers van de bankrekening die Telfort gebruikt voor de IC .

Had je al een nieuwe simkaart in de KPN winkel meegekregen en de simkaart van Telfort heb je die nog wel in je bezit, dan zou je die kunnen gebruiken tenzij die is geblokkeerd, dan heb je nog een optie als je inlogt op je mijn Telfort mobiel en daar de simkaart van Telfort deblokkeren.

Lukt dat allemaal niet dan morgen even bellen met de klantenservice van Telfort om e.e.a. uit te leggen of wachten totdat een moderator van Telfort hier je topic oppakt

Reputatie 1

Jimny, nogmaals dank voor jouw reactie.

Ik heb de nieuwe simkaart van KPN in bezit; niet geactiveerd.
Mijn huidige Telfort simkaart staat op actief in Mijn Telfort.

Ik wacht geduldig af

Groetjes

Reputatie 8
Badge +17

Zet je toestel even uit en weer aan met de Telfort simkaart erin als je nog steeds niet kunt bellen met je toestel en als dat gelukt is probeer ik je verder te helpen met verlengen via je mijn telfort.

Heb je inmiddels een mailtje van KPN ontvangen betreffende de annulering

Reputatie 1

Je bent geweldig, Jimny
Hij doet het!! Zo simpel dat ik daar niet aan dacht.

Ja mail van KPN annulering ontvangen

Fijne 2e kerstdag

Reputatie 8
Badge +17

Oke dat goed om te lezen, als je nu inlogt op je mijn Telfort mobiel dan kun je het huidige Telfort mobiel verlengen zonder of met een nieuw toestel en dan behoud je mooi je huidige combivoordeel en dubbele data wat de lopende maand en de daarop volgende 2 maanden geldig is 

Reputatie 1

Ik heb nu een abonnement van 400 min .. en als ik wil verlengen binnen Mijn Telfort kan ik alleen kiezen uit 150 min … :thinking:
Of kijk ik verkeerd?

Reputatie 8
Badge +17

150 min is het enige wat je kunt kiezen + data, echter er is ook een optie als het goed is voor onbeperkt bellen en 2 gb + sms wat via belsimpel.nl 15,00 euro per maand kost.

Kan zelf niet meer in de verlengshop kijken omdat ik al verlengd heb

Je hoeft in principe niets te doen en je huidige abonnement gewoon houden wat bij de overgang naar KPN op 26 januari gewoon hetzelfde blijft met dezelfde voordeeltjes en combikorting

Reputatie 1

Ik zag het onbeperkt bellen over het hoofd.
2 gb + 150 min = €12,50 + onbeperkt bellen @ €1,00 wordt totaal €13,50
Mijn huidige abonnement omvat 2 Gb + 400 min = €14,47 

Ik verleng bij Telfort dan behoud ik mijn combivoordeel (als het goed is)
Het andere mobiele abonnement (met nieuw toestel) laat ik bij KPN staan.

Dank voor jouw hulp, Jimny
Het was me allemaal even onduidelijk. Ik heb er weer wat bijgeleerd.
Daarnaast ook beleefd assertief geweest richting Klantenservice KPN hahaha ;)

Reputatie 8
Badge +17

Graag gedaan ben je dus toch iets goedkoper uit 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @CheQ, Ik lees dus dat je in de winkel een KPN abonnement had gekregen in plaats van dat jouw Telfort abonnement is verlengd. Niet wat je wilde. Jammer dat het zo gelopen is, het heeft je met hulp van jiminy wel extra werk opgelost. Maar gelukkig is het nu opgelost. Heel fijn. Veel plezier van jouw nog iets goedkopere abonnement. 

Reputatie 1

Hi @Bart - Telfort , dank voor jouw reactie.

Ik heb nog wel een vraag over mijn tweede mobiele (Telfort) abonnement.
Het nummer heb ik in mijn profiel staan eindigend op 539.
Dit nummer loopt af op 29-12-2019 en wilde ik dus ook in de winkel verlengen bij Telfort met een nieuwe telefoon. Dit is nu dus een door de medewerker “verlengd” KPN mobiel abonnement en sinds gisteren actief.
Ik heb KPN id geactiveerd; er stond gisteren een 4 dagen resterend data tegoed van 3225 Mb.

Heb ik nu dubbele kosten? Hoort het KPN abonnement niet op 29-12-2019 in te gaan?

Ik begrijp dat de KPN (winkel)medewerkers erop getraind zijn om de KPN producten te verkopen.
Echter voorzie de klant dan van de voor hen juiste informatie.
Ik voel me wel in de maling genomen.

Alvast dank. 

Een Telfort abonnement kan in weze nu nog niet 'verlengd' worden naar KPN tenzij dat is veranderd. Op basis van je start bericht is er ook sprake van een overstap. Het nieuwe KPN abonnement zal 29-12 of eigenlijk pas 30-12 in gaan je zal ook de Telfort sim moeten gebruiken tot die dag anders zal je buiten bundel kosten krijgen. Sinds gister actief zou niet moeten kunnen als je huidig Telfort abonnement nog niet is beeindigd. Met nummerbehoud verlengen kan bijna niet nu al actief zijn.

Kleine opmerking je abonnementen lopen niet af de afgesproken  1 of 2 jarige contract periode loopt af je abonnement had gewoon als sim only doorgelopen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb even gekeken. Ik zie dat dat abonnement bij ons beëindigd is. Hier komen dus geen dubbele kosten omdat het nummer door KPN is overgenomen.

De manier waarop het tot stand is gekomen is had anders gekund. Ik begrijp je gevoel dan ook. Ik vind het  ook jammer te lezen, maar ik kan het niet terug draaien hoe graag ik dat ook wil. 

Reputatie 1

Alsnog de beste wensen voor 2020!

@Galdor68 beide abonnementen wilde ik verlengen bij Telfort. De KPN medewerker heeft ze echter aangemeld voor overstappen naar KPN Mobiel.
De ene heb ik geannuleerd. De andere (met nieuw toestel) heb ik laten staan.

@Bart - Telfort Het gevoel is vandaag echt verrot sterker.
Eerste KPN factuur ontvangen en er zijn kosten vanaf 27-12-2019 in rekening gebracht. Telfort abo liep t/m 29-12-2019.
Om maar niet te spreken dat je in de winkel een Husselkorting van €7,50 krijgt en achteraf op papier € 0 …
Dit is ter info … 

Vanmiddag hopelijk de medewerker, die me geholpen heeft, face to face aan te spreken hierover.
Klanten overhalen door ze te lokken met bedragen, die je op een groot scherm in de winkel laat zien en ze vervolgens op papier niet toe te kennen …  :smirk:

Voor de husselkorting zal je zelf moeten aanmelden verwacht ik de €7,50 is enkel bij de twee duurste abonnementen. Officieel hoor je dat op het KPN forum af te handelen, hoewel nu in deze overgangsperiode moet dat maar kunnen op 1 forum.

https://www.kpn.com/compleet/telfort-compleet.htm

Reputatie 8
Badge +11

O meen je, dat niet is netjes van de medewerker. 

Ik begrijp ook dat er nog 2 dagen dubbel in rekening zijn gebracht? Hoeveel is dat precies?

De korting zou je wel moeten krijgen als je ook een Telfort abonnement voor Thuis hebt. Deze moet dan even aangemeld worden. Het makkelijkst daarvoor is om even te bellen met KPN met 0800-0105. Wil je laten weten als het gelukt is?

Reageer