Verlengen mobiel abonnement voordat het KPN wordt

• 30 december 2019
  • 28 reacties
  • 966 keer bekeken

ik begin hier een nieuw topic over want er is zoveel onduidelijkheid over dit onderwerp.

en je krijgt overal een ander antwoord.

ik heb ook het bericht gehad dat op 26-01-2020 telfort over gaat in kpn tot zover alles duidelijk.

nu kan ik vanaf 3 januari onze abonnementen verlengen deze zouden aflopen op 3 mei 2020.

als ik nu verleng blijven de kosten en extra’s dan na 3 mei nog hetzelfde of ga ik de prijzen van kpn betalen dei veel hoger liggen als die van telfort.

mij is in de winkel van kpn vertelt dat de prijzen dan gelijk blijven tot 3 mei en dan worden het de kpn prijzen.

wat dus inhoud dat ik voor een betere prijs naar een andere provider overstap.

maar ik verleng mijn abonnement dan kan dit in mei toch nooit veranderen lijkt mij.

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

28 reacties

Of je drie januari kan verlengen tegen Telfort voorwaarden is onbekend. Je tekent voor een bepaalde prijs gedurende 24 maanden. Dat mag dan niet veranderen, gebeurd dat toch ben je meteen vrij om over te stappen.

Kijk, deze zin is mij min of meer ook verteld in een KPN winkel, alleen niet wanneer.

mij is in de winkel van kpn vertelt dat de prijzen dan gelijk blijven tot 3 mei en dan worden het de kpn prijzen.

Daar zal ik ook eens meer duidelijkheid over willen hebben.
Weten de medewerkers van de KPN winkels meer dan dat er nu hier bekend gemaakt wordt? 
Of worden die medewerkers niet goed voorgelicht en foutieve informatie verstrekken?

dank je.

het blijft dus heel erg duister wat er nu uit eindelijk gaat gebeuren en het meest veilige is dus gewoon over gaan naar een nieuwe provider.

Wat ik weet de huidige abonnementen veranderen niet. Hoe dat zit met nu verlengde abonnementen is mij ook onbekend het lijkt mij dat die prijzen niet gedurende de looptijd mogen veranderen.

Meest veilige is er niet, je kan gewoon verlengen als je wilt en het aanbod aantrekkelijk is, veranderen ze de voorwaarden en/of prijs die in jou nadeel valt dan ben je vrij om alsnog op te stappen, en dit kan bij elke providrr gebeuren.

Is alleen 1 maar, neem je er een toestel bij op krediet dien je dit in 1 keer af te lossen, daar moet je dan financieel rekening mee houden.

Reputatie 8
Badge +18

Als je nu het mobiel abo verlengd bij Telfort valt de verlenging onder de voorwaarden van Telfort en daar valt ook na de migratie naar KPN op 26 januari twee jaar niet aan te tornen 

Reputatie 8
Badge +8

dank je.

het blijft dus heel erg duister wat er nu uit eindelijk gaat gebeuren en het meest veilige is dus gewoon over gaan naar een nieuwe provider.

Als je inlogt in MijnTelfort en je doet een proefverlenging dan zie je precies hoe je ervoor staat de komende 2 jaar, als dat financieel niet aantrekkelijk is gewoon laten zoals het is en blijf je bellen onder de Telfort-voorwaarden, zoals ik reeds eerder schreef in een ander topic aan jou.

Ik heb gehoord, toen ik met iemand,degene is klant bij Tele 2 en bij T Mobile was, die dus Tele 2 overgenomen heeft, dat er gezegd werd, dat er aan de voorwaarden niet gerommeld mag worden,
maar wel aan de prijs.
Er werd ook in eerste instantie gezegd dat er niets ging veranderen maar ondertussen was de prijs wel verhoogd, dichter bij T Mobile prijzen.
Degene van T Mobile zei ook dat de prijs van mobiel niet onder die voorwaarden valt.
Dat dus de prijs gewoon verhoogd mag worden.

Toen ben ik toch gaan nadenken maar uiteraard weet ik niet of dit echt werkelijkheid is.
Maar gelet op wat er gezegd wordt bij KPN winkels, dat de prijs toch flink verhoogd gaan worden voor de Telfort klant, geeft mij toch te denken.

Ook bij Tele2, T-Mobile KPN of welke aanbieder ook mag nooit de prijs zomaar verhogen zonder gevolgen voor het contract, buiten de inflatie correctie die bij bijna alle providers netjes in de voorwaarden staan.

En op termijn zullen de laatste Telfort dino’s heus wel een hoek in worden gedrukt om hun oude voorwaarden op te geven, zo is het altijd al gegaan bij dit soort acties.

Ik.had in de jaren 90 flexibel, werd gestopt en kreeg een hele andere bundel voor minder geld, maar dat kan net zo makkelijk andersom, en het is dan slikken of gaan wandelen.

Maar je kan jezelf gek laten maken, ik zou rustig afwachten tot ernduidelijkheid komt wat de roadmap is of word, koffiedik kijken is meestal niet zo betrouwbaar.

Voorwaarden, prijzen en voordelen staan los van elkaar altijd al zo geweest. Op inflatiekosten na veranderen de prijzen van lopende abonnementen na genoeg niet. 

De afgelopen 4 tot 6 jaar zijn de prijzen voor mobiele bundels nauwelijks of zelfs niet veranderd.

De inhoud is wel veranderd bij Telfort kreeg je begin 2017 nog 500Mb en 150 belminuten voor €12,50 later dat jaar was het al 1Gb en 150 belminuten nu is het 2Gb en 150 belminuten.

De voordelen zijn ook veranderd ik heb nog wat bekend stond als Klantvoordeel 200Mb en 25 belminuten extra later is de verdubbeling veranderd enkel nog dubbele data.

Nu met de aanstaande migratie ga ik er op vooruit de prijs blijft hetzelfde, het aantal Mb' gaat omhoog. 

Voor Eric de vraagsteller spelen er twee dingen 

1 kan er wel worden verlengd op 3 januari tegen de Telfort voorwaarden.

2 wat klopt er van de uitspraak gedaan in de winkel. Ik vermoed een miscommunnicatie, namelijk als Eric pas rond 3 mei verlengd hij met de KPN prijzen te maken krijgt. Dat geld in weze voor elke verlenging na 26 januari. Er spelen nu zoveel zaken het is voor bijna iedereen lastig het overzicht te houden.

1. Koffiedik kijken, vooralsnog kan er verlengt worden, maar van het ene op het andere moment kan de stekker er uit gaan.
  2. Als er na 26 januari verlengt word liggen de zaken heel anders idd, dan heb je in te stemmen met de Abbo's die op dat moment beschikbaar zijn, dat geld trouwens ook als je vandaag nog verlengt.

1.Inderdaad koffiedik kijken Ik verwacht dat feitelijk pas na 26 januari geen reden om daar eerder mee te stoppen. Het is zelfs in het belang van klantbehoud beter iemand nog 2 jaar vasthouden dan meteen kwijt raken.

@eric Marrevee heb je een reden om te verlengen met andere woorden wil je een nieuwe telefoon of je bundel veranderen? Als je huidige bundel en kosten bevallen laten wat het is en gewoon als sim only door laten lopen.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @eric Marrevee, 26 januari gaan alle mobiele abonnementen over naar KPN inderdaad. Daarbij blijven de voorwaarden en prijzen van je huidige abonnement behouden. Als je nog kunt verlengen voor die tijd kan je dat doen, dan zal het nieuw gekozen abonnement ingaan nadat het huidige contract is afgelopen. In jouw geval zal dat vanaf 3 mei zijn dus. 

als ik nu verleng blijven de kosten en extra’s dan na 3 mei nog hetzelfde of ga ik de prijzen van kpn betalen dei veel hoger liggen als die van telfort.

Ik denk dat dat een miscommunicatie is, want de KPN prijzen zijn alleen van toepassing als je na 26 januari een verlenging doet, dan wordt het namelijk een echt KPN abonnement. Verleng je daarvoor, is het nog met de Telfort voorwaarden en prijzen die je zoals gezegd zult behouden.

Iedereen krijgt ook een bericht wat er met je abonnement zal gebeuren. Een groep met oudere abonnementen heeft hier al bericht over gekregen, de nieuwere abonnementen zullen deze begin januari ontvangen. Daarin wordt ook toegelicht wat je precies kunt verwachten. Je kunt die ook nog even afwachten.

Koffiedik kijken en misschien is het miscommunicatie maar mij werd dit al verteld bij de KPN winkel,
voordat er überhaupt een data bekend was van de migratie.

Ik heb al bericht gehad dat mijn abonnement hetzelfde blijft met dezelfde prijs.
Maar, laat mij dan achterdochtig zijn, neemt niet weg, dat de prijs,
nadat het een KPN abonnement geworden is duurder wordt en zo is het mij verteld.
Daarom heb ik geen zin om nu met 2 jaar te verlengen en straks vastzit aan een veel hogere prijs.
Want de prijs mag naast de voorwaarden wel gewoon verhoogd worden.
Vandaar dat is alles zo laat voor wat het is.

Want de prijs mag naast de voorwaarden wel gewoon verhoogd worden.

Dat mag inderdaad maar dan mag jij ook zonder kosten opzeggen zeker als een wijziging negatief uitpakt. De trend is dat dit niet gebeurd op de inflatie kosten na. Het bundel aanbod veranderd bijna jaarlijks niet de prijzen. Het is ook helemaal niet in het belang van KPN om elke klant persoonlijk te berichten dat er niks veranderd aan je maandlasten. Om dat later terug te draaien.

Veel duurder is het niet als je de Hussel korting meerekent als je daar voor in aanmerking komt. Zonder die €5,00 tot €7,50 korting is KPN momenteel wel 1 van de duurdere.

Onderstaand is inclusief Hussel Korting KPN is zelfs goedkoper met 5 en 10 Gb Telfort heeft hier als enig pluspunt de dubbele data met het Combivoordeel.

Niet ergens zomaar van uit gaan, het verschil is niet eens ' heel veel' uiteraard is dat maar net hoe we er tegen aan kijken.

KPN is eigenlijk alleen duur als je geen Compleet of Hussel klant bent zie dit rijtje maar geen schokkend verschil juist duurder vanwege de mindere data.

En bij deze provider zijn de prijzen wel lager(grijze bedragen) ook zonder klant te zijn bij de fusie partner toch ook niet schokkend lager. En niet veel Mb's voor de prijs.

Of het zinvol is alleen met mobiel over te stappen, dat hangt van diverse factoren af zeker niet de prijs niet bij de drie netwerken mischien 1 van de providers die van die netwerken gebruik maken. 

Ieder moet voor zich beslissen, ik verleng ook bewust niet, en stap ook bewust nog niet over, ik wacht eerst half 2020 af als we helemaal KPN klant zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Koffiedik kijken en misschien is het miscommunicatie maar mij werd dit al verteld bij de KPN winkel,
voordat er überhaupt een data bekend was van de migratie.

Eerder waren er ook berichten (in het grote topic over de samensmelting met KPN) dat er in winkels werd aangegeven dat alle abonnementen afgelopen oktober al zouden worden overgezet. Aangezien de mobiele abonnementen later deze maand overgezet zullen worden en de Thuis aansluitingen later dit jaar, kunnen we zeggen dat die informatie die ze daar gedeeld hebben niet juist was. Niet om de collega's in de winkel af te kraken, maar als informatie via meer schijven loopt kan er ruis in komen. Wij krijgen de informatie vrijwel direct van de bron, waardoor je er van uit kunt gaan dat dat klopt :slight_smile:

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik me kan voorstellen dat je sceptisch blijft. Ondanks dat we aangeven dat de abonnementen worden omgezet naar KPN met een vergelijkbare abonnementsvorm met dezelfde voorwaarden is het een grote wijziging, met genoeg uitdagingen. We doen ons best om dat zonder problemen te laten verlopen en als er toch iets is, of als er vragen zijn helpen we graag om dingen op te helderen zoals je weet.

Sorry Jasper, dit is overigens niets persoonlijks, maar ik vind dat iedere medewerker,
die rechtstreeks in contact staat met de klant, dezelfde informatie moet hebben.
Dus ook de winkelmedewerkers bij KPN.
Dit om misverstanden te voorkomen en dat gebeurd nog steeds.

Natuurlijk weet ik dat jij en de moderators hun uiterste best doen om hier te helpen.
Maar in het verzameltopic staat dit over het Forum:

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Nu weet ik niet precies hoe ik dit moet interpreteren,
Daar staat dat het heel 2020 leesbaar is, maar hoe zit het dan met het schrijven en/of reageren?
Kan dit dan tot april als Thuis ook over gaat naar KPN?

Hier of topic.

Lijkt me duideliik genoeg. Vanaf de 26ste zullen alle mobiel geraleerde vragen op het KPN forum thuishoren, vanaf half 2020 de overige vragen ook. Wat dat aan gaat kan leesbaar vrij letterlijk zijn.

Ps @mandy is voor jou april halverwege 2020? Voor mij is dat eerder juni/juli.

Reputatie 8
Badge +8

KPN spreekt van 'medio 2020' , daar kun je dus alle kanten mee uit.

Wat het forum betreft zal het wel net zo gaan als bij de samensmelting UPC/Ziggo toentertijd.

Het Telfort forum wordt gesloten en als je wilt kun je je aanmelden bij het KPN forum.

We zien het wel t.z.t. Het is geen halszaak.

Reputatie 8
Badge +11

Sorry Jasper, dit is overigens niets persoonlijks, maar ik vind dat iedere medewerker,
die rechtstreeks in contact staat met de klant, dezelfde informatie moet hebben.
Dus ook de winkelmedewerkers bij KPN.
Dit om misverstanden te voorkomen en dat gebeurd nog steeds.

Dat ben ik ook helemaal met je eens, iedereen moet over dezelfde informatie beschikken en de juiste informatie delen. Bij zoiets hou je alleen altijd dat verhalen een eigen leven kunnen gaan leiden, wat tot onduidelijkheid kan zorgen. Dat willen we ook voorkomen zoals je je kunt voorstellen, daarom delen we alleen de echt bevestigde informatie :slight_smile:

Maar in het verzameltopic staat dit over het Forum:

Wat gebeurt er met het Telfort forum?
In 2019 gebeurt er nog niets met het Telfort forum. We verwachten dat dit forum te gebruiken is tot alle klanten over zijn naar KPN en dat het nog in heel 2020 leesbaar zal zijn. We houden je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Nu weet ik niet precies hoe ik dit moet interpreteren,
Daar staat dat het heel 2020 leesbaar is, maar hoe zit het dan met het schrijven en/of reageren?
Kan dit dan tot april als Thuis ook over gaat naar KPN?

Zoals Galdor zegt is dat niet helemaal een vraag is voor in dit topic, maar voor deze keer vind ik het goed :) Er is nog geen concrete datum voor de overgang van de Thuis aansluitingen bekend, maar het forum blijft gewoon in de licht net zolang als die abonnementen bestaan. Pas nadat het laatste Telfort abonnement is omgezet naar KPN zal het Telfort forum veranderen in een platform wat alleen te lezen is. Daarna zijn alle abonnementen KPN abonnementen, en zal het KPN forum de plek worden voor alle vragen en opmerkingen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Thuis in april overging, maar goed….

Mijn vraag over het Forum kwam eigenlijk voort uit deze uitspraken van Jasper.

Wij krijgen de informatie vrijwel direct van de bron, waardoor je er van uit kunt gaan dat dat klopt 
We doen ons best om dat zonder problemen te laten verlopen en als er toch iets is, of als er vragen zijn helpen we graag om dingen op te helderen zoals je weet.

En het aanhalen van het verzameltopic.
Dus niet helemaal off topic.

Badge

Het meest opvallende in dit hele proces vind ik toch wel de tijd tussen informeren en overzetten. KPN wacht (bewust) met het informeren zodat er bijna geen tijd meer is om zonder problemen over te stappen. Hierbij bedoel ik dan het meenemen van je telefoonnummer naar een andere provider. Half januari zullen de mensen geïnformeerd worden door KPN, en dat is toch schandalig laat voor iets wat al heel lang speelt. Voor ons reden genoeg om al vroegtijdig op zoek te naar een alternatief. 3 sim only  abonnementen en een alles in 1 abonnement, qua voordeel gaan we er niet veel op vooruit.. maar bij zo'n schurken partij wil ik niet zitten.      

@JKforyou nee dat is niet schandalig laat omdat voor deze groep er nauwelijks tot geen negatieve gevolgen zijn in de prijs en overige voorwaarden. Ben je contract vrij dan blijf je contract vrij en kan je gewoon met nummerbehoud overstappen. 

De groep die nu pas worden geïnformeerd zijn per definitie niet contract vrij dus kunnen niet zonder afkoop weg met nummer behoud. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Galdor68  en @JKforyou , ik heb de historie van de Telfort nieuwsbrieven even nagelopen.

Er wordt in de nieuwsbrieven alleen maar gesproken over de vaste diensten die in de loop van 2020 overgezet worden naar KPN.

Er wordt met geen woord gerept over de mobiele abo's.

Dat weet je eigenlijk alleen als je lid bent van het forum.

Of dat 'schandalig’ is laat ik in het midden.

Telfort/KPN zal aan de wettelijke vereisten voldoen inzake de berichtgeving naar de klanten toe neem ik aan.

Nou, ik weet niet zo net of je je abonnement niet kan opzeggen binnen je contract periode,
omdat het mij lijkt, dat als het negatief uitpakt voor de klant, je dit wel kan doen.
Dus als de voorwaarden veranderen en het abonnementsgeld duurder wordt bij een migratie.

Voor nu mag ik nog niet klagen, mijn abonnement is met alles hetzelfde gebleven.
Maar ik had al een heel oud abonnement.

JanD, ik heb die nieuwsbrieven niet eens gehad, ik heb alles hier gelezen.
Als ik dat niet gedaan had, was ik er ook niet achter gekomen.
Maar wat ik mijzelf nog wel dacht te herinneren is dat het mobiel gedeelte aardig was verstopt,
in een link of zo.

Reageer