beantwoord

Verlengen bij verloren telefoon

• 11 juli 2016
  • 9 reacties
  • 416 keer bekeken

Omdat ik mijn telefoon verloren heb kan ik niet bellen met de helpdesk (of mijn SIM-kaart blokkeren, voor zover ik heb kunnen ontdekken), en op email wordt tot binnen 10 werkdagen geantwoord, zag ik, vandaar dat ik mijn vraag ook maar alvast hier stel: wat zijn de te nemen stappen bij verlies van een telefoon en de mogelijkheden van vervanging nog voordat men daar (gratis) recht op heeft?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 11 juli 2016, 21:51

Simkaart kan je ook blokkeren via Mijn Telfort > Instellingen > tabblad simkaart. Daar heb je ook de mogelijkheid om een nieuwe simkaart te bestellen. De gebruikersnaam van Mijn Telfort is wel je 06-nummer.

Als je kan verlengen dan zie je dit ook gelijk op de hoofdpagina. Zie je dit niet dan is de regel dat je 6 maanden voor einddatum al een verlenging kan aanvragen met toestel.
Is je huidige abonnement een sim only dan is er een uitzondering. Dan mag je als de sim only 3 maanden loopt het contract openbreken naar een abonnement met toestel.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 2
Ten eerst raad ik je aan je gebruikersnaam direct te veranderen, je 06-nummer gebruiken als gebruikersnaam kan je misschien problemen bezorgen(spam, hack, overlast.) Kun je niet ergens bellen vanaf een andere telefoon(kost 50 cent per gesprek en kun je misschien desnoods aan die persoon direct voldoen)? Ik weet dat je bij verlies van je sim deze direct geblokkeerd kan worden, het is dus zaak dat je dat direct doet om misbruik te voorkomen. (De)blokkeren van je simkaart kan trouwens 24 uur per dag via 09009596 kijk hier ook https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-deblokkeren.htm
Ja, ik ben al aan het zoeken geweest naar het veranderen van die gebruikersnaam, maar die is ooit eens automatisch ingesteld. Ik kwam anders niet ingelogd, maar had niet verwacht dat die hier openlijk tevoorschijn zou komen. Ik zie nergens een instelling ervoor, echter. Ik kan zelfs deze thread niet verwijderen als ik dat zou willen :-(

Maar dat blokkeren gaat dus alleen per telefoon idd. Ik heb wel al contact via Twitter nu, met Telfort.

Ten eerst raad ik je aan je gebruikersnaam direct te veranderen, je 06-nummer gebruiken als gebruikersnaam kan je misschien problemen bezorgen(spam, hack, overlast.) Kun je niet ergens bellen vanaf een andere telefoon(kost 50 cent per gesprek en kun je misschien desnoods aan die persoon direct voldoen)? Ik weet dat je bij verlies van je sim deze direct geblokkeerd kan worden, het is dus zaak dat je dat direct doet om misbruik te voorkomen. (De)blokkeren van je simkaart kan trouwens 24 uur via 09009596
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-deblokkeren.htm
Reputatie 2
Ja, ik ben al aan het zoeken geweest naar het veranderen van die gebruikersnaam, maar die is ooit eens automatisch ingesteld. Ik kwam anders niet ingelogd, maar had niet verwacht dat die hier openlijk tevoorschijn zou komen. Ik zie nergens een instelling ervoor, echter. Ik kan zelfs deze thread niet verwijderen als ik dat zou willen :-(

Maar dat blokkeren gaat dus alleen per telefoon idd. Ik heb wel al contact via Twitter nu, met Telfort.

Ten eerst raad ik je aan je gebruikersnaam direct te veranderen, je 06-nummer gebruiken als gebruikersnaam kan je misschien problemen bezorgen(spam, hack, overlast.) Kun je niet ergens bellen vanaf een andere telefoon(kost 50 cent per gesprek en kun je misschien desnoods aan die persoon direct voldoen)? Ik weet dat je bij verlies van je sim deze direct geblokkeerd kan worden, het is dus zaak dat je dat direct doet om misbruik te voorkomen. (De)blokkeren van je simkaart kan trouwens 24 uur via 09009596

Je kunt misschien beter direct een pb naar een moderator sturen en vraag je simkaart te blokkeren en je gebruikersnaam te wijzigen.
Je kun misschien beter direct een pb naar een moderator en vraag je simkaart te blokkeren en je gebruikersnaam te wijzigen.

Ja dat is gelukkig al gedaan door een moderator. En dan te bedenken dat ik nota bene zelf ook moderator ben van een forum, ik ben niet echt digibeet of zo. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen 🙂
Reputatie 2
..Ten eerst raad ik je aan je gebruikersnaam direct te veranderen.
Haha, een foutje van de meester! Fouten en vergissingen maken de mens alleen maar menselijk! Is het blokkeren van de simkaart ook gelukt? Hopelijk is er geen misbruik van de sim-kaart is gemaakt want wat ik weet is dat de (bel)kosten voor de sim-gebruik voor de blokkering voor de rekening van de klant zijn, ik zou het volgende keer(die hopelijk niet zal komen haha)voor de zekerheid echt direct blokkeren als ik jou was!
Reputatie 2
Je kun misschien beter direct een pb naar een moderator en vraag je simkaart te blokkeren en je gebruikersnaam te wijzigen.

Ja dat is gelukkig al gedaan door een moderator. En dan te bedenken dat ik nota bene zelf ook moderator ben van een forum, ik ben niet echt digibeet of zo. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen :-)

Haha, een foutje van de meester! Fouten en vergissingen maken de mens alleen maar menselijk! Is het blokkeren van de simkaart ook gelukt? Hopelijk is er geen misbruik van de sim-kaart is gemaakt want wat ik weet is dat de (bel)kosten voor de sim-gebruik voor de blokkering voor de rekening van de klant zijn, ik zou het volgende keer(die hopelijk niet zal komen haha)voor de zekerheid echt direct blokkeren als ik jou was!
Reputatie 8
Badge +15
Simkaart kan je ook blokkeren via Mijn Telfort > Instellingen > tabblad simkaart. Daar heb je ook de mogelijkheid om een nieuwe simkaart te bestellen. De gebruikersnaam van Mijn Telfort is wel je 06-nummer.

Als je kan verlengen dan zie je dit ook gelijk op de hoofdpagina. Zie je dit niet dan is de regel dat je 6 maanden voor einddatum al een verlenging kan aanvragen met toestel.
Is je huidige abonnement een sim only dan is er een uitzondering. Dan mag je als de sim only 3 maanden loopt het contract openbreken naar een abonnement met toestel.
Reputatie 2
Mocht je je abonnemnet willen verlengen en je hebt ook tv en internet van telfort thuis(en mobiel) dan raad ik je aan naar de 'combi-voordeel' te kijken mocht je dat nog niet al hebt! Kan best voordelig zijn!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Lau001, ben je er nog uitgekomen met de te nemen stappen? In afwachting van jouw reactie.

Reageer