beantwoord

Verlengen bij Telfort?

  • 9 januari 2020
  • 29 reacties
  • 895 keer bekeken

Reputatie 1

 Vanmorgen voor mijn vrouw naar de winkel geweest omdat haar abonnement 8 febr. a. 's. afloopt. 

Nu kregen wij te horen dat dit niet mogelijk is ivm overname kpn. 

Echter zitten hier veel hogere kosten aan verbonden en men kan internerbundel niet meenemen. 

Ze hebben ons nu 't mobile abonnement laten nemen omdat deze in ieder geval goedkoper dan kpn is en ook de juiste dekking geeft voor ons gebied. 

Nu zijn wij niet zo bekend met alle abonnementen maar las ik nu hier goed dat het wel mogelijk was geweest om het huidige telfort abonement  te verlengen. 

Zo ja wat moet ik dan doen om het huidige abonnement met huidige extras wel te kunnen verlengen en kan ik nog van het t mobile abonnement dat ons vanmorgen is gemaakt afkomen. 

 

Hoor graag van u want zijn al vele jaren zeer tevreden met telfort en kwam raar op het dak, we zijn niet personen die snel van provider wisselen omdat we gewoon tevreden waren hoe alles was. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt 

 

icon

Beste antwoord door mandy 13 januari 2020, 12:36

@Harald32 

Volgens mij kan het nog wel terug gedraaid worden maar dat moet je wel de kosten betalen aan T Mobile die er op de SIM kaart gebruikt zijn. 

Dit komt van T Mobile: Bestelling

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als je hebt besteld via de T-Mobile website of telefonisch via onze klantenservice dan kun je soms nog annuleren. Heb je op onze website besteld en heb je ervoor gekozen je bestelling in een T-Mobile Shop op te halen? Neem dan contact met ons op. Aankopen in de T-Mobile Shop kun je niet annuleren.

En dit: https://www.t-mobile.nl/klantenservice

Bekijk reactie

29 reacties

Hallo @Harald32 je kunt je abonnement bij KPN zie: Bestelling annuleren of wijzigen  

Als het goed is, kan je nu nog gewoon verlengen bij Telfort, via Mijn Telfort, tot 26 januari.
Dan pas gaat mobiel over naar KPN.

Of je kunt je terug laten bellen door Telfort.

Wij bellen je gratis terug!

Ik weet niet of het abonnement van Telfort al opgezegd is maar hier nog wat links.

Opzeggen of verlengen

Bestelling Telfort Mobiel annuleren daar staat ook een contract check.

Reputatie 1

Dank.voor je bericht. 

Las nu dat omdat je waarschijnlijk via de winkel had gekozen voor 't mobile je deze niet zou kunnen annuleren.

Ga morgen nogmaals naar de zaak km te kijken wst we kunnen. 

Bedankt voor de reactie. 

 

@Harald32 binnen 14 dagen moet je kunnen annuleren ook bij TMobile. De bedenktijd is een wettelijk geregeld iets. 

Als er geen nieuw toestel nodig is kan je het abonnement gewoon als sim only laten doorgaan.

Volgens mij kan je altijd binnen 14 dagen annuleren.
Ik heb nergens gelezen dat je een bestelling die gedaan is in de winkel, je niet kan annuleren.
Dit kan bij KPN ook via een webformulier. Bestelling annuleren  of bellen met 0800 0402

Maar nu ga ik wel twijfelen.
Heb je het nu over een mobiel abonnement of een abonnement bij T Mobile, wat Galdor68 aangeeft?

Bij T Mobile wordt het dit: Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Reputatie 1

Het is geen abonnement met telefoon alleen het abonnement  van t mobile wat nu is afgesloten.

Zal morgen eens verder informer 'n want had vanavond al even gebeld met service telfort maar deze persoon kon niet terugzien en moest daarom mail sturen naar klantenservice1@telfort.nl

Mijn vrouw kreeg vanavond al een melding van t mobile dat morgen nummerbehoud wordt overgezet. 

Terwijl haar contract bij telfort nog tot 8 febr. Zou duren??? 

 

Het 0900-9596 nummer waar we de vraag bij telfort IvM verlenging konden stellen stuurde mij dus door naar het emailadres van klantenservice... Omdat hij het niet meer kon nazien. 

 

Ben dan ook bang dat we er niet meer onderuit kunnen komen. 

Op dezelfde dag al nummerbehoud uitgevoerd?  Dat is wel heel snel dat zal het annuleren niet ten goede komen.

Als het abonnement pas op 8 februari verlengbaar is, vind ik dat vreemd, dat het bijna direct is ingegaan.

Je kunt je straks terug laten bellen door Telfort, dat is een ander nummer.
Dit staat in een andere link van mij van bel mij gratis terug.

Staat overigens je klantnummer in je profiel?
Dit is alleen zichtbaar voor Telfort.
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat.
Als het topic aan de beurt is kunnen de moderators er ook even naar kijken en misschien helpen.

Dat gelijk ingaan zal met de huidige situatie te maken hebben.

Dat kan allemaal wel, maar je hebt toch recht op 14 dagen bedenktijd lijkt mij.

Klopt het is een Tmobile of welke provider dan ook om het ongedaan te maken niet aan Telfort.

Ja, dat klopt ook.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Harald32, ik begrijp dat je naar de KPN winkel geweest bent om te informeren over verlengen bij Telfort. Hier heb je dus niet verlengd maar heb je een KPN aanbod gekregen, lees ik. Ik snap dat je graag bij Telfort wilt verlengen, goed dat je het aankaart.

Op dit moment, aangezien de mobiele abonnementen nog niet overgezet zijn naar KPN, kan je nog verlengen bij Telfort. Uit jouw verhaal maak ik op dat je verteld is dat dat niet meer kon, dat is jammer, want dat zorgt voor verwarring. Bij een verlening en aanvraag van een nieuw abonnement heb je altijd recht op 14 dagen bedenktijd, daarom raad ik je zeker aan om de tips van Mandy op te volgen. Bellen of chatten met KPN gaat het snelst, dan kunnen zij je hiermee helpen.

Laat je ons weten hoe het afgelopen is? Ik hoor het ook graag als je nog vragen hebt, ik help je graag waar ik kan.

Reputatie 1

Beste Alexandra,

Het was niet de knp winkel naar phonehouse en heeft toen t-mobile aangeprezen/meegegeven.

Afgelopen vrijdag had mijn vrouw opeens geen internet etc meer en is dus hierover bij de phonehouse terug geweest.

Wat ik nu begreep hebben ze daar de kaart van de tmobile erin gedaan en dan is uiteraard alles weer werkende. 

Ze heeft vooraf wel doorgegeven van wat ik hier op het forum te weten was gekomen maar phonehouse kon hierover niets op internet terugvinden. 

Zij hebben mijn vrouw gezegd dat ze dit nog wel verder gaan uitzoeken en erop terugkomen. 

Echter denk ik doordat nu de kaart van tmobile erin zit we er niets meer aan kunnen veranderen. 

Door onwetendheid en goedgelovigheid waarschijnlijk toch te snel door ons gehandeld voor de verlenging. 

Wacht uiteraard nog wel op hun reactie op het aangegeven van ons. 

Zogauw ik wat weet laat ik het uiteraard ook hier weten. 

Bedankt wederom voor de snelle reactie. 

M. Vr. Gr. Harald

@Harald32 

Volgens mij kan het nog wel terug gedraaid worden maar dat moet je wel de kosten betalen aan T Mobile die er op de SIM kaart gebruikt zijn. 

Dit komt van T Mobile: Bestelling

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Als je hebt besteld via de T-Mobile website of telefonisch via onze klantenservice dan kun je soms nog annuleren. Heb je op onze website besteld en heb je ervoor gekozen je bestelling in een T-Mobile Shop op te halen? Neem dan contact met ons op. Aankopen in de T-Mobile Shop kun je niet annuleren.

En dit: https://www.t-mobile.nl/klantenservice

Wat ik overigens bij T Mobile vreemd vind is dat er geschreven wordt dat je aankopen in de Shop niet kunt annuleren.
Dit lijkt mij wel heel erg vreemd, contact opnemen met de klantenservice nemen denk ik zo.
Daar heb ik overheen gelezen, maar je kunt ook accessoires kopen, wat wordt ermee bedoelt. 

Dit komt van de Phone House omdat daar de bestelling gedaan is.

Phone House: Kan ik mijn bestelling annuleren?

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nadat je je bestelling hebt geplaatst kun je natuurlijk probleemloos je bestelling annuleren. Neem contact op met de winkel waar je je bestelling hebt geplaatst door te bellen naar het nummer in de orderbevestiging of reageer op de orderbevesting om aan te geven

@Harald32  als de prijs van het Tmobile abonnement bevalt zou ik eerlijk gezegd niet moeilijk doen en deze daar laten. Je haalt je mogelijk meer op je hals dan nodig. 

Vermoedelijk kunnen ze bij The Phone house niks verlengen bij Telfort en gingen ze ervan uit dit niet eens mogelijk is omdat Telfort enkel nog op papier bestaat en al bijna een jaar geen nieuwe producten verkoopt.

Het is wel slordig en gebrek aan kennis moet ik zeggen, maar het is voor de KPN medewerkers ook lastig. Laat staan voor andere telecom winkels.

Als het gaat om eventuele combivoordelen dan is het wellicht goed om hier wel goed achteraan te zitten dat moet dan wel deze week gebeuren.

Op de website van de Phone House staat nog steeds Telfort,
dus ik neem aan dat je dan ook kunt verlengen.

https://www.phonehouse.nl/verlengen/telfort

Maar Galdor68 heeft wel een punt, als je tevreden bent, kan je het ook zo laten.

Even terzijde de informatie op de eigen website van phone house is prima jammer dat de winkelmedewerkers dit zelf niet hebben gezien.

Off topic.

Dit was dan The Phone House die T Mobile aanbeveelt.

Ik wilde laatst een andere mobiel kopen bij Telecombinatie.
Er werd direct gevraagd bij welke provider ik zat en vertelde bij Telfort.
De medewerker wilde mij ook direct een abonnement bij T Mobile aansmeren.
Je begrijpt, mijn mobiel heb ik niet daar gekocht.
Toeval?

Off topic.

Dit was dan The Phone House die T Mobile aanbeveelt.

Ik wilde laatst een andere mobiel kopen bij Telecombinatie.
Er werd direct gevraagd bij welke provider ik zat en vertelde bij Telfort.
De medewerker wilde mij ook direct een abonnement bij T Mobile aansmeren.
Je begrijpt, mijn mobiel heb ik niet daar gekocht.
Toeval?

Niet direct er zal voor deze 'onafhankelijke' bedrijven ongetwijfeld een beloning per verkocht abonnement tegen over staan.

Dat denk ik ook ja.

Dat denk ik ook ja.

Ik weet het vrij zeker de enige andere bron van inkomsten is de marge op de producten zoals een losse telefoon zonder abonnement.

Reputatie 8
Badge +11

@Harald32 Hoi Harald, jammer om te lezen dat het zo gelopen is. Je zou de adviezen van Mandy nog kunnen uitproberen en telefonisch contact kunnen opnemen met T-Mobile. Als er nog een mogelijkheid is om dit ongedaan te maken, dan verwacht ik dat dat de beste manier is.

We horen het hier graag als je vragen hebt, en ook hoe het afgelopen is.

Reputatie 1

Phonehouse heeft zowel bij telfort als bij 't mobile een ticket aangemaakt. 

Hij zou hier vandaag uiterlijk bericht van krijgen.

Ben weer naar phonehouse geweest om te vragen hoe ver het staat.

Hij vertelde nu dat het misschien wel moeilijk wordt omdat 't mobile binnen 1 dag het abonnement al had omgezet en men bij telfort geen nieuw abonnement kan aanmaken 😢

Maar we wachten uiteraard bericht hierover af omdat het eigenlijk buiten onze schuld (onwetendheid van ons en verkoper) is ontstaan.

Bood dan wel aan om evt iets te gaan doen met 't mobile abonnement /kosten.

Vertelde hem ook dat ik bij telfort bundel mee kon nemen en nu dus niet.…

Gaan kijken of ze alles toch nog terug kunnen draaien en anders wat de regeling gaat worden,. 

Van mijn eigen abonnement die nog meer dan 1 jaar loopt inmiddels al een schrijven ontvangen dat deze naar kpn per 26e wordt gezet met dezelfde voorwaarden en maandbedrag incl. meename mbs en minuten naar volgende maanden. 

Was uiteindelijk ook voor mijn vrouw zo simpel geweest.

Wachten af. 

Reputatie 8
Badge +11

@Harald32 Het is jammer dat het zo gelopen is. Ik ben wel blij om te lezen dat ze druk bezig zijn om de beste oplossing voor je te vinden. Fijn dat je ook de bevestiging voor je eigen abonnement hebt ontvangen, over de overgang naar KPN. 

Laat maar weten hoe het verder gaat en wanneer je nieuws hebt.

Reageer