beantwoord

verlengen bij 6 maanden

• 16 juni 2019
  • 88 reacties
  • 947 keer bekeken

#telfort . Vind jullie een beetje erg triest om mij op twitter en messenger te blokkeren. Het enige wat ik wil is mij abbo per 3 juli te kunnen verlengen en daarna weg bij jullie. . Ben helemaal klaar met jullie.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 juni 2019, 12:50

Hoi @witte07 Ik lees dat jouw abonnement in januari 2020 bij ons afloopt. Daarna wil je overstappen na een andere provider. Je kan dan niet eerder dan 2 maanden voor einddatum contact aanvraag doen bij een andere provider met nummerbehoud.

Verlengen binnen Telfort kan 4 maanden van te voren, maar dan blijf je bij ons.

Dus in november kun je pas een nieuw abonnement aanvragen bij een nieuwe provider. Dus niet al in juli.

Dit is hoe het zit, anders wordt het niet. Dit is door iedereen al meerdere malen beschreven. Tenzij je het abonnement gaat afkopen zoals ook al aangegeven.

Blijven zeuren heeft geen zin. De situatie zal niet veranderen. Zie dit ook als een waarschuwing om geen ban te krijgen.
Bekijk reactie

88 reacties

Hallo @witte07 , wil je even uitleggen wat het probleem is. Verlengen is iets anders als weg willen bij Telfort.
Ik wil bij 6 maanden mij abbo kunnen verlengen en niet bij 4 maanden zodat ik naar een andere provider kan per 3 januari . Aangezien jullie kpn gaan worden ben ik ook al met telfort thuis gestopt. En krijg totaal geen medewerking van jullie kant . Allen dat ik mij tel krediet kan afkopen Maar ik ga geen 120 euro betalen. En dan nog mij blokkeren op twittere en messenger. Ben al zo lang klant bij jullie. Zie het liefst per direct dat ik kan overstappen met nummer behoud .
Reputatie 8
Badge +10
Ik wil bij 6 maanden mij abbo kunnen verlengen en niet bij 4 maanden zodat ik naar een andere provider kan per 3 januari .
Tja, je kan wel zoveel willen.
De voorwaarden van je abonnement zijn nou eenmaal dat je bij 4 maanden kan verlengen en niet bij 6 maanden.
Dat geldt voor alle klanten en dus ook voor jou.
Maar waarom zou je in vredesnaam willen verlengen bij Telfort, dan zit je er nog langer aan vast..?
En je wil toch juist overstappen naar een andere provider, dan kan je dat aan het einde van je huidige contract doen.

En krijg totaal geen medewerking van jullie kant . Allen dat ik mij tel krediet kan afkopen Maar ik ga geen 120 euro betalen.

Ook dat valt gewoon onder de voorwaarden van je contract, net als voor alle klanten.

En dan nog mij blokkeren op twittere en messenger.

Blokkeren op social media kan alleen bij wangedrag dus dat heb je vermoedelijk aan jezelf te danken... 🙄
Nou sorry wangedrag totaal geen sprake van. . En wil per 3 juli verlengen en overstappen dus. en dan per 3 jan weg bij telfort/ kpn.
Reputatie 8
Badge +10
Nou sorry wangedrag totaal geen sprake van. . .
'Wangedrag' is er in verschillende vormen...
Dat kan ook zijn dat je via Twitter of Messenger een medewerker blijft bestoken met dezelfde vragen terwijl hij die al afdoende beantwoord heeft.

En wil per 3 juli verlengen en overstappen dus. en dan per 3 jan weg bij telfort/ kpn.

Hoe kan je nou verlengen (dan krijg je weer een nieuw contract bij Telfort) en daarna gelijk willen overstappen..???
Als je nou niet verlengt en gewoon wacht tot 3 januari dan kan dat toch ook, maar dan zonder al dit gedoe..?
Ik wil via naar een andere provider die een goede aanbieding heeft voor mij. En dan met nummer behoud overstappen zodat ik mij thuis internet kan combineren met mij dan nieuwe mob abbo van hun. Dan weet ik zeker dat ik een goede deal heb met deze provider.
Reputatie 8
Badge +10
Ik wil via naar een andere provider die een goede aanbieding heeft voor mij. En dan met nummer behoud overstappen zodat ik mij thuis jnternet kan combineren met mij dan nieuwe mob abbi van hun.
Als je dat eerder (nu) wil dan zal je dus je huidige contract inderdaad moeten afkopen bij Telfort.
Het is niet anders...
Het gaat erom dat ik per 3 juli dan een contract afsluit bij de nieuwe provider zodat ik er zeker van ben dat ik op 3 jan die deal heb.Daarom wil ik per 3 juli dit doen. Nu duidelijker
Reputatie 8
Badge +10
Het gaat erom dat ik per 3 juli dan een contract afsluit bij de nieuwe provider zodat ik er zeker van ben dat ik op 3 jan die deal heb.Daarom wil ik per 3 juli dit doen. Nu duidelijker
Dan zal je moeten wachten tot 4 maanden voor de verlengdatum, dus 3 oktober.
Maar dan loop je die deal blijkbaar mis...
Dan wil je dus helemaal niet verlengen, verlengen betekent bij Telfort blijven.
Dat is heel iets anders dan overstappen en ten overvloedde dat kan al heel lang vanaf 4 maanden voor eind contract!!
Hallo @witte07 , nog even voor alle duidelijkheid: je kunt binnen 4 maanden voor het einde van je contract overstappen naar een nieuwe aanbieder per einde contractdatum.
Dus als jouw contract bij Telfort (bijvoorbeeld) op 3-1-2020 afloopt kun je vanaf 3-9-2019 een nieuw contract aangaan bij je nieuwe aanbieder per einde contractdatum 3-1.
Verlengen is dus niet aan de orde, want dan heb je weer een contract voor een jaar en je wilt juist weg bij Telfort.
Als je binnen je lopende contract weg wilt moet je de nog niet-verstreken termijnen + een boete in één keer betalen en ben je contractvrij.
Zo simpel is het allemaal.
Over Twitter en Messenger geef ik geen oordeel, want daar ken ik de achtergrond niet van.
Succes.
Waarom kan er gewoon niet mee gewerkt worden om het op 3 juli te zetten. Jullie gaan toch kpn worden. Was jaren lang tevreden klant nooit achterstand of wat ook gejad.
Waarom kan er gewoon niet mee gewerkt worden om het op 3 juli te zetten. Jullie gaan toch kpn worden. Was jaren lang tevreden klant nooit achterstand of wat ook gejad.
Heel simpel
Jij koopt je contract af, of je wacht! Zo zijn de afspraken, ook bij jou nieuwe provider werkt dat zo!
Dat je niet mee wil en KPN klant worden is iets voor te zeggen jou keuze, maar dan gewoon volgens het boekje afkopen of wachten.

Als je het echt wil kan je over 1 a 2 maanden al bij de provider van je keuze zitten.
Je besteld daar je start hun overstap service met nummerbehoud de rekening met het rest bedrag van Telfort komt vanzelf niemand die je tegenhoudt.

Wil je die €120,00 niet betalen dan bruut gezegd niet zeuren en wachten tot het kan zonder extra kosten.
Hallo @witte07 , wanneer loopt jouw mobiele contract eigenlijk echt af?
3 jan 2020
Hallo @witte07 , dan kun je dus vanaf 3 sep 2019 een nieuw contract afsluiten met je nieuwe aanbieder per 3-1-2020.
Volgens mij is het niet mogelijk bij het afkopen nummerbehoud aan te vragen?

Pffffff wil per 3 juli die deal afsluiten.
Sorry hoor, maar Enterprise, Galdor68, JanD en ik zijn net als jij klanten die je proberen te helpen.
Maar ook jij moet je aan de voorwaarden houden, net als ik.
En ja, soms is dat niet fijn......
Waarschijnlijk hebben ze bij telfort nooit van coulance gehoord.
Reputatie 8
Badge +17
Volgensmij snap je het begrip "coulance" niet...
Reputatie 8
Badge +10
Je lijkt niet te begrijpen dat als Telfort jou die coulance geeft dat ze daarmee het precedent scheppen dat ze dan aan iedereen die coulance moeten geven.
Iedereen die hier meeleest gaat dan vragen om coulance omdat jij die ook gehad hebt...
Als je dat op die manier doet zoals dat screenshot kan je inderdaad geen nummerbehoud gebruiken.

Er is uiteraard coulance maar er zijn ook regels daar moet ook Telfort zich aanhouden.
Wil je weg met nummerbehoud dan zal je dat via de overstap service van de andere provider moeten doen. Op die manier krijg je de afkoop ook.

Je hebt blijkbaar zelf ook weinig geduld en begrip, ik begin die blokkerring te begrijpen.
'coulance' betekent letterlijk 'om van het gezeur af te zijn'.
Maar als Telfort zich aan de voorwaarden houdt, net zoals de klant zich aan de voorwaarden dient te houden zal er géén coulance toegepast worden.
Dit ook om andere klanten niet tekort te doen.
Was dat ook idd niet van plan zo zonder nummerbehoud.

Reageer