beantwoord

Verleng.....aanbod?

• 10 april 2018
  • 16 reacties
  • 982 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Nieuw verlengaanbod: Meer GB's én maandelijks opzegbaar. Je kiest helemaal zelf wat je nodig hebt.
Bekijk je aanbod

De aanbieding:

ziet er goed uit, maar wat zou een nieuwe klant betalen?

:?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 10 april 2018, 16:37

Hi Dennis, het klopt dat met de nieuwe abonnementen geen onderscheid wordt gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten. Zo willen we iedereen hetzelfde voordeel bieden. Je kunt hier alles lezen over onze nieuwe abonnementen en wat er precies veranderd is.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Dennis, het klopt dat met de nieuwe abonnementen geen onderscheid wordt gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten. Zo willen we iedereen hetzelfde voordeel bieden. Je kunt hier alles lezen over onze nieuwe abonnementen en wat er precies veranderd is.
Reputatie 3
Badge +1

Hoi Rozemarijn,

Dan is het bijzonder vreemd dat ik bij het inloggen een melding krijg over een aanbod waarin wordt gesproken over Meer MB's en maandelijks opzegbaar.

Ik verwacht dan bij mijn verlenging ook Meer MB's en niet hetzelfde aantal MB's als nieuwe klanten.

Inmiddels heb ik al een aantal topics voorbij zien komen hierover en ik zal ook een terugbelverzoek gaan indienen binnenkort om dit te bespreken.
Het is absoluut niet netjes om bestaande klanten nog steeds het idee te geven een aanbieding te krijgen terwijl dat totaal niet aan de orde is.
Ook snap ik niet wat Telfort hiermee wil bereiken? Bestaande klanten wegjagen?
Diegene die dit heeft verzonnen had of zijn/haar dag niet, of snapt nog niet zo heel erg veel van klantenbinding :?
Reputatie 3
Badge +4
Hi Dennis, erg vervelend dat je dit zo ervaart. De Meer MB's hebben betrekking op het aantal MB's dat in de bundels wordt uitgegeven. Ik snap dat je als trouwe klant ook een fijne aanbieding wilt. Je kunt inderdaad altijd even een terugbelverzoek indienen zodat een van mijn collega's je terug belt en met je kan bespreken wat er mogelijk is. Je kunt via deze link je telefoonnummer invullen. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!
Reputatie 3
Badge +1
Hi Dennis, erg vervelend dat je dit zo ervaart. De Meer MB's hebben betrekking op het aantal MB's dat in de bundels wordt uitgegeven. Ik snap dat je als trouwe klant ook een fijne aanbieding wilt. Je kunt inderdaad altijd even een terugbelverzoek indienen zodat een van mijn collega's je terug belt en met je kan bespreken wat er mogelijk is. Je kunt via deze link je telefoonnummer invullen. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt!

Gezien andere topics ben ik niet de enige die dat zo ervaart.
Maar nog steeds niemand bij Telfort die even achter zijn of haar oren krabt?

Dit is letterlijk de tekst die je ziet als je inlogt:
Nieuw verlengaanbod: Meer GB's én maandelijks opzegbaar. Je kiest helemaal zelf wat je nodig hebt.
Bekijk je aanbod

2x het woord aanbod en Meer GB's én maandelijk opzegbaar in 1 zin.
En dan vinden jullie het vreemd dat mensen het niet goed opvatten?
Die zin zegt namelijk gewoon dat er een aanbod is voor mij, waarin ik meer GB's krijg én dat mijn abonnement maandelijks opzegbaar is.
Echter krijg ik niet meer GB's en moet ik extra betalen om mijn abonnement maandelijks op te kunnen zeggen.

Ook de term verlengshop kan de verkeerde indruk wekken.
Hiermee kan je, geheel onterecht achteraf, het idee krijgen dat dit een shop speciaal voor jou als vaste klant is.
Een shop waar je een speciaal aanbod krijgt omdat je vaste klant bent.
Echter, nergens in de verlengshop staat iets als "U vindt hier geen speciaal aanbod, u krijgt hier exact hetzelfde aanbod als nieuwe klanten".
Iemand die in de verlengshop zijn abonnement gaat verlengen doet dat zeer waarschijnlijk met het idee dat hij een speciaal aanbod heeft gekregen als vaste klant.
Wat mij betreft is dat misleiding, ik ga dit daarom ook even met de conumentenbond e.d. opnemen want jullie maken hier wat mij betreft een behoorlijke fout.
Even inhoudelijk het enige Meer Mb zit hem in de €12,50 vorm hoewel die 1Gb (was 500) is daar al 'normaal' sinds juli 2017. Er is eigenlijk helemaal niks veranderd in die bundels behalve de standaard 150 belminuten a € 7,50 en het verdwijnen van het klantvoordeel, en de verdubbelde belminuten bij het combivoordeel.

Spotify is erbij gekomen maar dat is dan ook meteen een extra kostenpost, er zullen ongetwijfeld klanten blij mee zijn.
En de extra kosten om maandelijks op te kunnen zeggen daar heb ik gemengde gedachten bij zowel voor als tegen.

Over de verlengshop hoewel, de naam vrij duidelijk is je verlengt en dat impliceerd een verlenging van het abonnement volgens de voorwaarden van je eerste abonnement. In dat op zicht klopt de benaming niet omdat zoals ik het begrijp je net als in de fysieke winkel niks verlengt maar gewoon een nieuwe contractsperiode aangaat tegen de op dat moment geldende voorwaarden en tarieven. Het is inderdaad geen persoonlijk aanbod wat ik ooit ergens meen te hebben gelezen.

Als je er met de gedachte van een 'persoonlijk voordelig' aanbod heen gaat kom je inderdaad bedrogen uit. Nu weet ik niet of iemand kan en wil reageren die zich heeft laten terugbellen, want ik verwacht eerlijk gezegd dat er via die weg niet veel meer dan 1 tot 3 maanden korting in zit(wel mooi meegenomen) en dat is bij vast internet ook voor nieuwe klanten een standaard iets. Dus ik zou toch wel willen weten hoeveel beter of persoonlijker een aanbod voor mobiele diensten is bij terugbellen.

Ik ben eind vorig jaar mobiel klant geworden komende van KPN, ik had al glasvezel via Telfort, als ik nu zou moeten kiezen heeft het bijna geen meerwaarde zeker niet met mijn verbruik.

Zoals een ander topic de titel heeft is Telfort nog voordelig, dat antwoord is niet zo 1, 2, 3 te geven.
Reputatie 2
Badge
Beste @Dennis-L,

Dank voor je feedback! Zoals @Rozemarijn - Telfort al aangeeft heeft 'Meer MB's' betrekking op de abonnementen. We hebben een vergelijking gemaakt met de oude abonnementen en dan is het inderdaad 'meer'.

Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn en heb daarom 'meer' gewijzigd in 'veel'.

Nogmaals dankjewel voor het meedenken met ons!

Groetjes,
Marijn
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor je reactie, Marijn! Zoals Galdor68 al aangeeft, zijn inderdaad alleen het klantvoordeel, de dubbele minuten bij Combivoordeel en de standaard belminuten bundel weg. Daar tegenover staat wel de mogelijkheid om te kiezen voor Onbeperkt Bellen. Bij Telfort houden we de markt goed in de gaten. Daarbij kijken we naar de behoeften van alle klanten en stellen op basis daarvan de bundels zo goed mogelijk samen. Feedback als de jouwe nemen we daarin zeker ter harte. Bedankt voor het meedenken! Laat je me nog weten of ik nog iets anders voor je kan doen?
Reputatie 3
Badge +1
@Marijn - Telfort
Dat is al beter.
Denk dat het nog iets beter kan.

Ik denk dat de combinatie "Je aanbod" en het bewegende percentage logo ook niet echt handig is.
Mensen associëren een percentage logo snel met korting waarbij "je aanbod" dan gezien kan worden als een speciaal aanbod voor jou alleen waarbij je korting krijgt.
Echter het aanbod is niet speciaal voor jou en korting krijg je niet.
Ik zou het logo vervangen en de tekst aanpassen in "Bekijk het/ons aanbod" of "Bekijk onze abonnementen" zodat het wat algemener is.
Reputatie 3
Badge +4
Dank voor deze feedback. Ik heb het signaal doorgegeven aan de collega’s die werken aan onze online teksten en onze webwinkel. Als er nog ergens staat dat je als bestaande klant meer MB’s, belminuten of korting krijgt opzichte van anderen, dan moeten we dat verwijderen. Of en hoeveel voordeel een abonnement bij Telfort jou oplevert, hangt natuurlijk af van je situatie. Bijvoorbeeld of je onbeperkt wil bellen en of je Spotify al gebruikt of wil gebruiken.

Wat ik wel heb begrepen: we willen het aanbod persoonlijker gaan maken via Mijn Telfort. Dat persoonlijke advies staat nog in de kinderschoenen, maar heeft als uiteindelijk doel om het aanbod op jouw gebruik toe te spitsen. Bijvoorbeeld: heb je vorig jaar FOX Sports Eredivisie gekeken maar je abonnement op dit pakket opgezegd? Dan attenderen we je iets voor de start van het nieuwe seizoen van de Eredivisie weer op dit pakket. Of kun je verlengen en heb je nu een Samsung telefoon? Dan laten we een aanbod zien met de nieuwe Samsung S9.
Ik denk dat meeste klanten gewoon een concreet extra voordeel willen zien als ze verlengen.
Wat er nu is, en wat er in de pen zit, is niets extra tov nieuwe klanten.
Ik denk dat meeste klanten gewoon een concreet extra voordeel willen zien als ze verlengen.
Wat er nu is, en wat er in de pen zit, is niets extra tov nieuwe klanten.
Dat dus er is ogenschijnlijk geen verschil tussen bestaande en trouwe (plus 5 jaar of langer) klanten en nieuwe klanten.

De uitleg van Rozemarijn is voor mij wel duidelijk het persoonlijke zit dus in je verbruik en voorkeuren.

.........
Dat dus er is ogenschijnlijk geen verschil tussen bestaande en trouwe (plus 5 jaar of langer) klanten en nieuwe klanten.

De uitleg van Rozemarijn is voor mij wel duidelijk het persoonlijke zit dus in je verbruik en voorkeuren.

Niet alleen ogenschijnlijk. Er is geen verschil.
Bestaande klanten krijgen een suggestie voor een mogelijk abo en toestel.
Maar ook die tegen dezelfde prijs als nieuwe klanten.
Heb vorige week 2x een aanbod gekregen om een mobiel abb te verlengen. Heb het 6-4 verlengt. Ben ook al een week bezig om hiervan een bevestiging te krijgen. Niemand weet er wat van, want staat niets vermeld bij hun in het systeem. Deze dame die mij het aanbod gedaan heeft zou mij terug bellen voor uitleg, maar is nu niet zo snel met het terug bellen als toen met het afsluiten. Allemaal zeer onduidelijk.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Mout, wat vervelend dat je geen bevestiging hebt gekregen! Gaat het om het mobiele nummer wat je in je profiel hebt ingevuld? Ik zie namelijk dat er voor dat nummer op 27 maart een nieuw abonnement is ingegaan. Ik zie dat de bestelling al in november vorig jaar is geplaatst, en ook dat er een bevestigingsmail is gestuurd. Heb je deze ontvangen? Zo niet, stuur me dan gerust even een privé-bericht zodat ik het je alsnog kan toesturen.
Hoi, het gaat om het abb van mijn vrouw. Is er een link om jou een prive- bericht te sturen met de gegevens?
Reputatie 8
Badge +11
https://forum.telfort.nl/inbox/conversation?with=103276

Reageer