verhogen abonnement

• 15 september 2012
  • 1 reactie
  • 1680 keer bekeken

Ik heb begin augustus mijn abonnement verhoogd van 200 naar 300 minuten per maand. Nu moet ik gedurende deze periode ineens 14 euro meer betalen vanwege extra kosten. Ik heb echter gedurende de verhoging niet gebeld buiten de bundel. Wellicht kan iemand mij aangeven wat hiervan de reden is.

vriendelijke groet cor duran

1 reactie

Badge +2
Wanneer je factuurdatum bijv de 1e van de maand is en je halverweg de maand je bundel verhoogt, wordt achteraf een herberekening gemaakt. Je krijgt hierbij de teveel betaalde abonnementskosten van de oude bundel terug, en betaalt hiervoor in de plaats de nieuwe abonnementskosten (beiden naar verhouding van het aantal dagen van de maand). Stel je bundelverhoging gaat per de 15e in (halverwege) dan wordt echter ook geredeneerd als zijnde dat je naar verhouding van het aantal dagen van de maand recht had op een halve belbundel (15 dagen /  30 dagen * 200 minuten bij volledige maand = 100 minuten). Als je dan dus in de periode tot de 15e meer dan 100 minuten hebt gebeld is al het extra gebelde 'boven de bundel'. Als je bundel dus al op was toen je verhoogde heb je dus jezelf voor die lopende maand helaas op extra kosten gejaagd.

Reageer