Sticky

Veranderingen na onderhoud (Mobiel, feb 2018)

  • 7 februari 2018
  • 55 reacties
  • 12065 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +12
Wij hebben de systemen vernieuwd en daarvoor is onderhoud nodig. Voor onze prepaid klanten hebben we dit al eerder gedaan. Nu gaan we dat ook doen voor alle klanten met een mobiel abonnement. Dat gaan we op 26 februari doen. Het onderhoud doen we ’s nachts, zodat zo min mogelijk klanten het merken. Lees je mee wat je erover moet weten?

Wat verandert er?
• Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Vraag dan extra MB's aan.
• Vanaf 26 februari ontvang je je factuur per e-mail. Dat is handig, zo heb je ze altijd bij de hand in je mailbox. Hiervoor is het belangrijk dat wij je juiste mailadres hebben. Dit kun je controleren in Mijn Telfort.
• Wil je zien welke nummers je hebt gebeld? Dat kan vanaf 26 februari alleen nog op de gespecificeerde factuur.
• De 4G internetbundel staat niet meer op je factuur. 4G hoort er gewoon bij en is tegenwoordig standaard.
• Bij ingang van je nieuwe belbundel ontvang je geen sms meer over de status van je verbruik. Inzicht in je verbruik kun je zien en bijhouden in Mijn Telfort.
• Je ontvangt geen sms meer met je starttegoed van je bundels.

Belangrijk om te weten
• Mijn Telfort is niet bereikbaar van 25 februari, 18.00 uur tot 26 februari, 06.00 uur. Je kunt geen wijzigingen doen of extra bundels aanvragen. Ook wij en de andere collega’s van de Klantenservice kunnen dit niet doen op dat moment.
• In maart krijg je een melding dat je een factuur van 0 euro hebt. Hier hoef je verder niks mee te doen. Dit doen we om alle gegevens netjes over te zetten naar ons nieuwe systeem.
• De 1e factuur na 26 februari ziet er anders uit dan je gewend bent. Dat komt doordat een deel uit het oude systeem komt en een deel uit het nieuwe systeem. Belangrijk; je betaalt niks extra’s, maar het ziet er anders uit. De facturen daarna zien er weer uit zoals je van ons gewend bent.

Heb je vragen of opmerkingen? Dan helpen we je hier graag verder.

55 reacties

Reputatie 6
Badge +12
• Blijf ik een sms ontvangen wanneer de factuur er is?
De sms die je nu ontvangt over de factuur wordt vervangen door de factuur per e-mail. De sms verzenden we niet meer.

• Waar kan ik mijn factuur bekijken?
Je facturen vind je terug in Mijn Telfort. Wanneer je een e-mailadres in Mijn Telfort hebt ingevuld dan sturen we je factuur ook per mail toe.

• Heb je een sms ontvangen om je e-mailadres te ontvangen, maar heb je daar een geldig e-mailadres staan?
Dat kan kloppen. Wanneer we een keer een e-mail niet hebben kunnen sturen naar je dan ontvang je een sms om je e-mailadres te controleren in Mijn Telfort. Heb je daar een geldig e-mailadres staan? Dan hoef je niks te doen


.......
1. Wat is de Mbps van internetten buiten de bundel?
.........


Bij KPN is het 64 Kbps, zal bij Telfort wel hetzelde zijn.
Bedenk wel dat je eerder helemaal niets meer kon, en dat deze aanvulling gratis is. :)

Wat kun je met 64 Kbps?
Voor gebruikers betekent een snelheid van 64 kilobits per seconde dat niet alle apps vlekkeloos werken. Bepaalde apps die om een stabiele en snelle internetverbinding vragen kunnen vrijwel niet gebruikt worden met de lage snelheid. Muziek of video’s streamen terwijl je onderweg bent is niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor het downloaden van afbeeldingen en grote data bestanden. Instant messaging apps zoals Whatsapp kunnen wel gebruikt worden met de lagere snelheid net als e-mails die bekeken en beantwoord kunnen worden.
Reputatie 8
Badge +11
Het lijkt me raadzaam om het tijdelijke niet bereikbaar zijn van Mijn Telfort te communiceren met alle klanten die het aangaat (mail/sms). Daarbij zou ik ook meenemen dat wijzigingen/aanvullingen in de bundel tijdelijk niet mogelijk zijn. Je zult maar tegen het einde van je MB's aanzitten.......:)
Reputatie 8
Badge +11
Mooi, dan komt het helemaal goed.
Reputatie 1
Hierboven staat dat jullie bijna een jaar niet bereikbaar zijn... 26 februari tot 29 JANUARI.
Ik begrijp dat het voor beide data februari moet zijn, maar het staat zo slordig....
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je oplettendheid @Anne Marie 1968, dat staat inderdaad slordig en dat is niet de bedoeling.

@Galdor68; fijn he 🙂. Een groot voordeel inderdaad! Je doelt op de gebruiksstatus waarin het verbruik zichtbaar is? Die blijft gewoon dagelijks updaten en inzichtelijk.
Dank je wel Cindy!

Het klopt inderdaad dat Stephen en Jurgen al antwoord gegeven hadden.
Wat heel fijn is!
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de lay-out nog niet veranderd is.

Maar ik heb net het SMS bericht gehad over de veranderingen.

Met één ben ik niet blij.
Dat is dat je nu kunt internetten buiten je bundel.
Dit vond ik juist een pluspunt van Telfort.
Is er misschien een mogelijkheid om dit in Mijn Telfort te veranderen straks?
Ik weet wel dat je een alarm op je mobiel kunt zetten maar heb het liever zoals het nu is..
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bert, ik heb direct je facturen nagekeken en ook jij betaalt al niet meer extra voor 4G 🙂.
Reputatie 1
Vraagje: kun je laten weten wat "blijven internetten op een lagere snelheid" buiten de bundel precies inhoudt? Kun je dit uitdrukken in Mbps? En verwacht je dat dit overal en redelijk stabiel toegankelijk is? Ik heb op dit moment geen internetbundel, maar ben geïnteresseerd in een kleine databundel omdat ik onderweg heel af en toe internet wil gebruiken: bijv. adressen via de routeplanner of in de Navigon-app opzoeken en wellicht een kleine podcast o.i.d. downloaden. Snelheid is hierbij niet superbelangrijk, maar 't moet ook weer niet eeuwig duren of qua beschikbaarheid erg grillig zijn. Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je aanvulling @nelly jacoba 🙂.
Ik heb een abo van 300 min + 100 min en 1000MB + 1000MB. Kortom, elke maand 400 min en 2000MB. Maar deze periode heb ik maar 300 min en 1000MB gekregen, dus geen klantvoordeel. Hoe kan dit??
Reputatie 1
Oké, dank voor de reacties.
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan 🙂.
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.

Dit vraag ik mij ook af. Iedereen om mij heen heeft in het buitenland gewoon 4G behalve ik, ik heb alleen 4G in Nederland.
Gaat Telfort dit ook een keer regelen net zoals veel andere providers?

Daar is natuurlijk een reden voor, Telfort zal daar een afspraak/contract met de buitenlandse providers voor moeten hebben, waardoor de abonnementskosten omhoog moeten, of dat dit een extra betaalde service wordt.
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb een abo van 300 min + 100 min en 1000MB + 1000MB. Kortom, elke maand 400 min en 2000MB. Maar deze periode heb ik maar 300 min en 1000MB gekregen, dus geen klantvoordeel. Hoe kan dit??
Hoi Pieter, ik heb direct voor je gekeken en hier in het systeem staat het goed, dus je hebt de juiste MB's wel. Wil je een screenshot maken van Mijn Telfort en die hier posten? Dan kijk ik graag met je mee naar hoe het kan dat jij het anders ziet en wat er vanaf onze kant aan gedaan kan worden 🙂.
Hallo , vandaag heb ik en mijn vrouw ineens internet op de telefoon, normaal enkel belminuten en wifi.
We hebben beide geen internet bundel en ook stond dat uit op de telefoon zelf.
Vandaag buitenshuis kreeg ik apps berichtjes.
Is internet nu ineens gratis ? Ook zonder bundel of krijg ik een rekening ?
Groet
Hallo Cindy,

Vorige maand mocht ik 800 minuten meenemen. Heb deze maand weer minder gebeld dan 400 minuten (300+100), dus begin van mijn nieuwe saldo zou 800 + 400 =1200 moeten zijn. En dus niet 1100.

MB's hetzelfde verhaal. Vorige maand mocht ik 2897 MB meenemen.en was mijn beginsaldo dus ruim 4000 MB (incl. 1000 +1000 MB) etc etc.

Ook de geldigheisduur klopt niet. Moet zijn 28 dagen i.p.v. 27. Maart heeft 31 dagen.
Ik wil niet dat jullie mij benaderen op de email want ik gebruik de email niet meer dus heeft het ook geen zin om mij een mailtje te sturen met een factuur zouden jullie die niet dan gewoon zoals gebruikelijk in nederland via de post kunnen sturen zodat ik weer gewoon een factuur in me handen heb dan een paar cijfertjes ergens in de lucht
Reputatie 6
Badge +12
Hallo Abc, welkom op het forum!
Ook wij letten op het milieu en daarom verzenden we de factuur per e-mail. Je kunt de factuur per post ontvangen. Daar betaal je 1,95 euro per factuur voor. Wanneer je dat wilt dan kan ik dat na het weekend voor je aanzetten en dan kan ik de factuur per e-mail uitzetten. Ik hoop op je begrip hiervoor en hoor het graag als je hier gebruik van wilt maken.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi A.liebregts, welkom op het forum. Je zou zonder bundel niet op internet moeten kunnen, dus dat klopt niet helemaal dat dat kan. Ik heb direct gekeken op het telefoonnummer in je profiel en er worden geen kosten in rekening gebracht op dit moment. Bedankt voor het melden en we pakken het verder op 🙂.
Nou ik wil graag gewoon dat het zo blijft via de sms of in de app maar niet via de mail want ik mijn email adderes de deur uit doen want wordt dood gegooid met reclame en spam daar ga ik niet tussen lopen zoeken naar een factuur plus toen ik bij jullie klant werdt hebben jullie mij dat niet gemeld want anders was ik niet eens klant geworden dus zou graag de factuur gewoon willen krijgen via de sms of in de app en niet via de email daar geef ik geen toestemming voor
Ik vind het erg vervelend dat ik nu niet meer in app of online direct de gebelde nummers en verbruik kan inzien!
Heb namelijk kinderen met mobiel en vond het enorm fijn om direct te kunnen zien welke nummers ze gebeld, gesmst hadden en ook gelijk het verbruik van hun mbs was een pré!
Nu moet ik steeds wachten op factuur en word het voor mij erg onduidelijk hoe het die dag ook alweer zat toen ze een bepaald nr gebeld/gesmst hadden, ook omdat ik meerdere facturen dan moet gaan controleren.

Met afsluiten van de abonnementen , was dit namelijk één van mijn punten , waar ik toen providers op heb vergeleken en uiteindelijk voor jullie gekozen heb.

Zou dit weer terug gedraaid kunnen worden?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Pieter, bedankt voor je screenshots. Het klopt bij meerdere klanten niet hoe de data zichtbaar is; sorry daarvoor dat ook jij hier last van hebt. Ik wacht op reactie totdat het is opgelost en laat je dat hier in dit topic weten.

@Mus; welkom op het forum! Ik wil hierover direct eerlijk zijn; de functionaliteit komt (voor nu) niet terug. Dat staat niet op de planning, omdat het systeemtechnisch niet haalbaar is. Ik kan goed begrijpen dat je dit jammer vindt, helemaal als je er speciaal voor gekozen hebt.
Waarom staan de extra MBs en belminuten niet meer in mijn gebruiksoverzicht
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.

Dit vraag ik mij ook af. Iedereen om mij heen heeft in het buitenland gewoon 4G behalve ik, ik heb alleen 4G in Nederland.
Gaat Telfort dit ook een keer regelen net zoals veel andere providers?

Reageer