Sticky

Veranderingen na onderhoud (Mobiel, feb 2018)

Reputatie 6
Badge +12
Wij hebben de systemen vernieuwd en daarvoor is onderhoud nodig. Voor onze prepaid klanten hebben we dit al eerder gedaan. Nu gaan we dat ook doen voor alle klanten met een mobiel abonnement. Dat gaan we op 26 februari doen. Het onderhoud doen we ’s nachts, zodat zo min mogelijk klanten het merken. Lees je mee wat je erover moet weten?

Wat verandert er?
• Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Vraag dan extra MB's aan.
• Vanaf 26 februari ontvang je je factuur per e-mail. Dat is handig, zo heb je ze altijd bij de hand in je mailbox. Hiervoor is het belangrijk dat wij je juiste mailadres hebben. Dit kun je controleren in Mijn Telfort.
• Wil je zien welke nummers je hebt gebeld? Dat kan vanaf 26 februari alleen nog op de gespecificeerde factuur.
• De 4G internetbundel staat niet meer op je factuur. 4G hoort er gewoon bij en is tegenwoordig standaard.
• Bij ingang van je nieuwe belbundel ontvang je geen sms meer over de status van je verbruik. Inzicht in je verbruik kun je zien en bijhouden in Mijn Telfort.
• Je ontvangt geen sms meer met je starttegoed van je bundels.

Belangrijk om te weten
• Mijn Telfort is niet bereikbaar van 25 februari, 18.00 uur tot 26 februari, 06.00 uur. Je kunt geen wijzigingen doen of extra bundels aanvragen. Ook wij en de andere collega’s van de Klantenservice kunnen dit niet doen op dat moment.
• In maart krijg je een melding dat je een factuur van 0 euro hebt. Hier hoef je verder niks mee te doen. Dit doen we om alle gegevens netjes over te zetten naar ons nieuwe systeem.
• De 1e factuur na 26 februari ziet er anders uit dan je gewend bent. Dat komt doordat een deel uit het oude systeem komt en een deel uit het nieuwe systeem. Belangrijk; je betaalt niks extra’s, maar het ziet er anders uit. De facturen daarna zien er weer uit zoals je van ons gewend bent.

Heb je vragen of opmerkingen? Dan helpen we je hier graag verder.

55 reacties

Op de app en de site geven beide, niet aan wat je daadwerkelijke abonnement inhoud maar je "basis" abonnement. Ik vraag me nu af wat er gebeurd als je buiten je "basis" abonnement bent.
Als ik naar mijn abonnement kijk de basis is 500Mb maar die is sind augustus opgehoogd dus ik ontvang 1000Mb plus 200 klantvoordeel dus maandelijks wordt er 1200Mb bij geschreven nu houd ik bijna altijd over dus ik kom bijna niet zonder.
In de oude situatie was de 1200Mb en eventueel opgebouwde reserves op dan kon ik niet meer internetten punt. Als ik nog wel wilde internetten kon ik een aanvullende bundel bijkopen.

Wat er nu gebeurd is je houd verbinding maar wat ik eerder aangaf een lagere verbindingssnelheid wil je de volle 4g snelheid benutten kan je alsnog een laat ik het een 'snelle data bundel" noemen bijkopen.

Dank voor uw uitleg.
ik hield altjd over helaas ben in 1 week 575 MB lichter terwijl ik niets anders doe dan wat ik normaal gesproken ook zoui doen. Dus als u, uw telfort app opend ziet u de 1200 MB ??
Bij mij staat er 1000MB terwijl dat dus hoger moet zijn vanwege het klantvoordeel.
Jammer maar ben al ah kijken voor het overstappen, Ziggo/Vodaphone gaf mij een een mooie optie maar even goed uitzoeken voordat ik een keuze maak.

nogmaal dank voor uw reactie en uitleg
Op de app en de site geven beide, niet aan wat je daadwerkelijke abonnement inhoud maar je "basis" abonnement. Ik vraag me nu af wat er gebeurd als je buiten je "basis" abonnement bent.
Als ik naar mijn abonnement kijk de basis is 500Mb maar die is sind augustus opgehoogd dus ik ontvang 1000Mb plus 200 klantvoordeel dus maandelijks wordt er 1200Mb bij geschreven nu houd ik bijna altijd over dus ik kom bijna niet zonder.
In de oude situatie was de 1200Mb en eventueel opgebouwde reserves op dan kon ik niet meer internetten punt. Als ik nog wel wilde internetten kon ik een aanvullende bundel bijkopen.

Wat er nu gebeurd is je houd verbinding maar wat ik eerder aangaf een lagere verbindingssnelheid wil je de volle 4g snelheid benutten kan je alsnog een laat ik het een 'snelle data bundel" noemen bijkopen.
De lagere snelheid is precies dat, geen 4g maar 2g of nog minder snel.(bij KPN is dit 64 kb/s download en 32 upload)
Op de app vind je nu inderdaad alleen je basis abonnement zonder extra's bij verbruik zou je wel moeten zien dat de volle maandelijkse bundels data/minuten worden bijgeschreven.

De lagere snelheid is precies dat, geen 4g maar 2g of nog minder snel.(bij KPN is dit 64 kb/s download en 32 upload)
Op de app vind je nu inderdaad alleen je basis abonnement zonder extra's bij verbruik zou je wel moeten zien dat de volle maandelijkse bundels data/minuten worden bijgeschreven.
Beste Telfort en mee-lezers 🙂 ,

Quote Telfort: “Wat verandert er?
• Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Vraag dan extra MB's aan.”

Tijdens de "nieuwe verandering" zat ik plots (voor het eerst) buiten mijn internetbundel, nu vraag ik me af wat de lagere snelheid precies inhoud gezien ik ? ( met 2 telefoons, werk en privé, kom ik er nl nooit doorheen en met het neemnemen van de bundel voor “ 2 maanden” zou er toch wat over moeten zijn?)

Tevens is het erg vreemd dat ik bij mijn bestelling (1707116781) uit augustus 2017 een bundel had en deze ook plots tijdens de " nieuwe verandering" ter verslechtering voor uw consument niet correct op de app staat. Zo kunnen wij, als consument, het weer goed bijhouden de komende maanden.

Wel erg jammer, maar augustus komt eraan en wie weet is het een en ander dan wel weer “verandert” ter verbetering voor de consument
Ook ik heb een aantal dingen die niet kloppen sinds het nieuwe systeem.

*De datum van mijn nieuwe periode is ineens een dag vroeger (normaal de 8e, nu de 7e).

* Ik zie bij mijn verbruik veels te weinig MB staan. Ik had nog meer dan 1100 mb over en hoor er 2000 bij te krijgen, dus zeker heb ik recht op 3100 mb, maar bij mij verbruik staat 2144 over (dus 1000 te weinig).

*Hetzelfde telt voor mijn belminuten, staat volgens mij ook veel minder dan waar ik recht op heb.

*ik heb vandaag ook geen STARTUPDATE SMS ontvangen om na te kijken wat daar in staat betreffende wat ik over heb voor mijn nieuwe periode.

Heeft dit allemaal te maken met de nieuwste update? kunnen jullie inzien wat er bij jullie staat hoeveel MB ik nog over heb voor deze periode?
Ik krijg nu ook te weinig nb's en bel minuten bijgeschreven hoe kan dit.
Reputatie 6
Badge +7
Hier op alle telefoons (5 stuks) staan de gegevens ook niet goed, heb 1000 mb minder gekregen terwijl ik en mijn broer (met hetzelfde abonnement) er 4000 bij zouden krijgen in de app staat ook alleen maar 1000 mb + 1000 mb combivoordeel maar door de vaste klanten korting moet ik er 1000 bij krijgen dat betekend dan mijn abbo dus 1000 mb (abbo) met 1000 mb (klanten voordeel) met combivoordeel = 4000 mb en nu krijgen we er 1000 minder ipv minimaal 4000 erbij ?
Ik heb een abo van 300 min + (100 min klantvoordeel) en 2000MB + (2000MB Unit voor onbepaalde tijd) . Elke maand 400 min en 4000MB. Hierbij heb ik ook nog het combivoordeel omdat we internet thuis hebben van de Telfort. Kortom, elke maand 800 min en 8000MB.
Maar deze periode heb ik een raar aantal MB's dat ik mocht meenemen en hierbij kwam ipv 8000 MB maar 6000 MB bij. Dit is ook het geval bij de minuten. Hier kwam geen 800, maar 600 min bij.

Dit ik overigens niet alleen bij mij het geval, maar ook bij het abonnement van mijn moeder.
Voor mij is het niet echt van belang, ik heb genoeg, maar bij mijn moeder is het een ander verhaal. Dus zou ik graag horen wat er aan de hand is of veranderd is.

Is er iets veranderd in het klantvoordeel of is er misschien iets anders gebeurd?

Mvg
Waarom staan de extra MBs en belminuten niet meer in mijn gebruiksoverzicht
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Pieter, bedankt voor je screenshots. Het klopt bij meerdere klanten niet hoe de data zichtbaar is; sorry daarvoor dat ook jij hier last van hebt. Ik wacht op reactie totdat het is opgelost en laat je dat hier in dit topic weten.

@Mus; welkom op het forum! Ik wil hierover direct eerlijk zijn; de functionaliteit komt (voor nu) niet terug. Dat staat niet op de planning, omdat het systeemtechnisch niet haalbaar is. Ik kan goed begrijpen dat je dit jammer vindt, helemaal als je er speciaal voor gekozen hebt.
Ik vind het erg vervelend dat ik nu niet meer in app of online direct de gebelde nummers en verbruik kan inzien!
Heb namelijk kinderen met mobiel en vond het enorm fijn om direct te kunnen zien welke nummers ze gebeld, gesmst hadden en ook gelijk het verbruik van hun mbs was een pré!
Nu moet ik steeds wachten op factuur en word het voor mij erg onduidelijk hoe het die dag ook alweer zat toen ze een bepaald nr gebeld/gesmst hadden, ook omdat ik meerdere facturen dan moet gaan controleren.

Met afsluiten van de abonnementen , was dit namelijk één van mijn punten , waar ik toen providers op heb vergeleken en uiteindelijk voor jullie gekozen heb.

Zou dit weer terug gedraaid kunnen worden?
Hallo Cindy,

Vorige maand mocht ik 800 minuten meenemen. Heb deze maand weer minder gebeld dan 400 minuten (300+100), dus begin van mijn nieuwe saldo zou 800 + 400 =1200 moeten zijn. En dus niet 1100.

MB's hetzelfde verhaal. Vorige maand mocht ik 2897 MB meenemen.en was mijn beginsaldo dus ruim 4000 MB (incl. 1000 +1000 MB) etc etc.

Ook de geldigheisduur klopt niet. Moet zijn 28 dagen i.p.v. 27. Maart heeft 31 dagen.
Reputatie 6
Badge +12
Ik heb een abo van 300 min + 100 min en 1000MB + 1000MB. Kortom, elke maand 400 min en 2000MB. Maar deze periode heb ik maar 300 min en 1000MB gekregen, dus geen klantvoordeel. Hoe kan dit??
Hoi Pieter, ik heb direct voor je gekeken en hier in het systeem staat het goed, dus je hebt de juiste MB's wel. Wil je een screenshot maken van Mijn Telfort en die hier posten? Dan kijk ik graag met je mee naar hoe het kan dat jij het anders ziet en wat er vanaf onze kant aan gedaan kan worden 🙂.
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.

Dit vraag ik mij ook af. Iedereen om mij heen heeft in het buitenland gewoon 4G behalve ik, ik heb alleen 4G in Nederland.
Gaat Telfort dit ook een keer regelen net zoals veel andere providers?

Daar is natuurlijk een reden voor, Telfort zal daar een afspraak/contract met de buitenlandse providers voor moeten hebben, waardoor de abonnementskosten omhoog moeten, of dat dit een extra betaalde service wordt.
Ik heb een abo van 300 min + 100 min en 1000MB + 1000MB. Kortom, elke maand 400 min en 2000MB. Maar deze periode heb ik maar 300 min en 1000MB gekregen, dus geen klantvoordeel. Hoe kan dit??
Reputatie 6
Badge +12
Hoi A.liebregts, welkom op het forum. Je zou zonder bundel niet op internet moeten kunnen, dus dat klopt niet helemaal dat dat kan. Ik heb direct gekeken op het telefoonnummer in je profiel en er worden geen kosten in rekening gebracht op dit moment. Bedankt voor het melden en we pakken het verder op 🙂.
Hallo , vandaag heb ik en mijn vrouw ineens internet op de telefoon, normaal enkel belminuten en wifi.
We hebben beide geen internet bundel en ook stond dat uit op de telefoon zelf.
Vandaag buitenshuis kreeg ik apps berichtjes.
Is internet nu ineens gratis ? Ook zonder bundel of krijg ik een rekening ?
Groet
@Cindy - Telfort Ik mis heel veel mb’s. Mijn bundel klopt wel, maar ik het helemaal niet zo veel verbruikt.
Reputatie 6
Badge +12
Bedankt voor je snelle reactie Roowin96. Dit is zeker niet hoe je het hoort te zien met de foutmelding in de app. Je geeft aan dat je MB's niet kloppen, wat voor bundel hoor je te hebben?
@Cindy - Telfort Hier is het screenshot. Mijn zus heeft precies hetzelfde, ook bij haar kloppen de mb’s niet en krijgt ze deze melding.
Reputatie 6
Badge +12
@Roowin96, welkom op het forum! Wil je een screenshot plaatsen zonder dat je privégegevens daarop te zien zijn? Er is geen onderhoud meer, dus dan is er wat anders aan de hand en dan pak ik dat verder op.

@Afshin je kunt de details zien op je factuur. Dat kan niet meer in de app. De details (hoeveel) van je internetverbruik zie je terug per internetsessie op je factuur.
Geachte Telfort, van zondag 25 februari 17:00 tot maandag 07:00 was u bezig geweest met de werkzaamheden zowel Mijn Telfort als Telfort App. Vòòr deze werkzaamheden kon op mijn telfort verbruik/bekijk al je verbruik/details zien wie mij gebeld had, wie ik gebeld had en hoelang, wanneer en ik kon zien hoe laat en hoelang ik internet had gebruikt. Sinds vanochtend kon ik niets meer zien. Ik zie alleen hoeveel minuten en MB's ik nog over heb en helaas niet meer de details! Dat vind ik erg jammer en niet handig en niet leuk! Dat is erg vervelend! Waarom deze verandering?? Dat was toch handig! Nu moet een maand lang op mijn factuur wachten? En op mijn factuur kan ik ook de details van internet gebruik niet zien en alleen de gebelde nummers. Ik hoop dat dit bericht leidt tot een verandering en een betere versie!
Graag de vorige versie! En de details en update per uur! Met vriendelijke groet
Is er nog onderhoud aan mijn Telfort? Mijn mb’s kloppen niet, en ik krijg een fout melding.
Reputatie 6
Badge +12
@Zwaan1990 op dit moment is er nog geen sprake van 4G in het buitenland. Mocht me iets ter oren komen dat dit er komt, dan kun je dat hier onder andere op het forum teruglezen.

Reageer