Sticky

Veranderingen na onderhoud (Mobiel, feb 2018)

  • 7 februari 2018
  • 55 reacties
  • 12352 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +12
Wij hebben de systemen vernieuwd en daarvoor is onderhoud nodig. Voor onze prepaid klanten hebben we dit al eerder gedaan. Nu gaan we dat ook doen voor alle klanten met een mobiel abonnement. Dat gaan we op 26 februari doen. Het onderhoud doen we ’s nachts, zodat zo min mogelijk klanten het merken. Lees je mee wat je erover moet weten?

Wat verandert er?
• Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Vraag dan extra MB's aan.
• Vanaf 26 februari ontvang je je factuur per e-mail. Dat is handig, zo heb je ze altijd bij de hand in je mailbox. Hiervoor is het belangrijk dat wij je juiste mailadres hebben. Dit kun je controleren in Mijn Telfort.
• Wil je zien welke nummers je hebt gebeld? Dat kan vanaf 26 februari alleen nog op de gespecificeerde factuur.
• De 4G internetbundel staat niet meer op je factuur. 4G hoort er gewoon bij en is tegenwoordig standaard.
• Bij ingang van je nieuwe belbundel ontvang je geen sms meer over de status van je verbruik. Inzicht in je verbruik kun je zien en bijhouden in Mijn Telfort.
• Je ontvangt geen sms meer met je starttegoed van je bundels.

Belangrijk om te weten
• Mijn Telfort is niet bereikbaar van 25 februari, 18.00 uur tot 26 februari, 06.00 uur. Je kunt geen wijzigingen doen of extra bundels aanvragen. Ook wij en de andere collega’s van de Klantenservice kunnen dit niet doen op dat moment.
• In maart krijg je een melding dat je een factuur van 0 euro hebt. Hier hoef je verder niks mee te doen. Dit doen we om alle gegevens netjes over te zetten naar ons nieuwe systeem.
• De 1e factuur na 26 februari ziet er anders uit dan je gewend bent. Dat komt doordat een deel uit het oude systeem komt en een deel uit het nieuwe systeem. Belangrijk; je betaalt niks extra’s, maar het ziet er anders uit. De facturen daarna zien er weer uit zoals je van ons gewend bent.

Heb je vragen of opmerkingen? Dan helpen we je hier graag verder.

55 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Het lijkt me raadzaam om het tijdelijke niet bereikbaar zijn van Mijn Telfort te communiceren met alle klanten die het aangaat (mail/sms). Daarbij zou ik ook meenemen dat wijzigingen/aanvullingen in de bundel tijdelijk niet mogelijk zijn. Je zult maar tegen het einde van je MB's aanzitten.......:)
Badge +13
Hi GJC, we informeren inderdaad al onze klanten per mail en sms!
Reputatie 8
Badge +11
Mooi, dan komt het helemaal goed.
Reputatie 1
Hierboven staat dat jullie bijna een jaar niet bereikbaar zijn... 26 februari tot 29 JANUARI.
Ik begrijp dat het voor beide data februari moet zijn, maar het staat zo slordig....
Dat blijven internetten op een lagere snelheid is wel fijn dat was 1 van de pluspunten van mijn tijd via KPN.
Blijft het data verbruik wel per dag zichtbaar of veranderd dit ook?
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je oplettendheid @Anne Marie 1968, dat staat inderdaad slordig en dat is niet de bedoeling.

@Galdor68; fijn he 🙂. Een groot voordeel inderdaad! Je doelt op de gebruiksstatus waarin het verbruik zichtbaar is? Die blijft gewoon dagelijks updaten en inzichtelijk.
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.
Dit bericht had ik dus gemist.

Als het goed is krijg ik dan twee mails voor 2 abonnementen.

Maar misschien dat hierom gevraagd wordt het email adres te verifiëren via Mijn Telfort Mobiel?

Zie topic https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/er-wordt-gevraagd-om-emailadres-te-controleren-bevestigen-pagina-doet-het-niet-74061

Ik krijg overigens nog steeds dezelfde melding....
Reputatie 6
Badge +12
@mandy; dan krijg je inderdaad 2 berichten van ons. Jurgen en Stephen hebben je in het andere topic geantwoord zie ik 🙂. We sturen voortaan de factuur per e-mail toe.
Dank je wel Cindy!

Het klopt inderdaad dat Stephen en Jurgen al antwoord gegeven hadden.
Wat heel fijn is!
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de lay-out nog niet veranderd is.

Maar ik heb net het SMS bericht gehad over de veranderingen.

Met één ben ik niet blij.
Dat is dat je nu kunt internetten buiten je bundel.
Dit vond ik juist een pluspunt van Telfort.
Is er misschien een mogelijkheid om dit in Mijn Telfort te veranderen straks?
Ik weet wel dat je een alarm op je mobiel kunt zetten maar heb het liever zoals het nu is..
• De 4G internetbundel staat niet meer op je factuur. 4G hoort er gewoon bij en is tegenwoordig standaard.
Ik heb een sim only-abonnement met alleen belminuten. Begrijp ik het goed dat ik nu gratis gebruik kan maken van 4G? :?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Metonymia, dat geldt alleen wanneer je een internetbundel van ons afneemt bij je abonnement. Dat is in het geval van jouw abonnement niet van toepassing.
Badge +1
Als je 3G-klant bent krijg je nu gratis 4G. Wat voor voordeel heb ik dan als lang betalende 4G-klant ?
Ben te vreden met deze veranderingen,
maar wat ik al een paar keer heb aangegeven is dat ik graag gebruik wil maken van een open wifi verbinding zoals kpnfon.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bert, ik heb direct je facturen nagekeken en ook jij betaalt al niet meer extra voor 4G 🙂.
"Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid."

Kost dit MB buiten de bundel of is dit gratis maar dan op lagere snelheid?
Als je er voor moet betalen, kan je het dan ook uitzetten?
Ik vond het juist prettig dat je er nooit over heen kan gaan.

Als het gratis is, over wat voor snelheid hebben we het dan?
Genoeg om Spotify te blijven gebruiken, of YouTube of internetradio?
Reputatie 1
Vraagje: kun je laten weten wat "blijven internetten op een lagere snelheid" buiten de bundel precies inhoudt? Kun je dit uitdrukken in Mbps? En verwacht je dat dit overal en redelijk stabiel toegankelijk is? Ik heb op dit moment geen internetbundel, maar ben geïnteresseerd in een kleine databundel omdat ik onderweg heel af en toe internet wil gebruiken: bijv. adressen via de routeplanner of in de Navigon-app opzoeken en wellicht een kleine podcast o.i.d. downloaden. Snelheid is hierbij niet superbelangrijk, maar 't moet ook weer niet eeuwig duren of qua beschikbaarheid erg grillig zijn. Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Constantin, dat is gratis wanneer je buiten je bundel internet op lagere snelheid.

Wanneer je op volle snelheid wilt internetten dan kun je een bundel aanschaffen tegen betaling.
Kun je ook nog iets zeggen over de lagere snelheid?
Voldoende voor streamdiensten of navigatie?
Reputatie 1
Hoi Constantin, dat is gratis wanneer je buiten je bundel internet op lagere snelheid.

Wanneer je op volle snelheid wilt internetten dan kun je een bundel aanschaffen tegen betaling.


Dat had ik al begrepen. Mijn vragen zijn heel concreet:
1. Wat is de Mbps van internetten buiten de bundel?
2. Welke garantie geeft Telfort op de beschikbaarheid en stabiliteit van internetten buiten de bundel?
Badge +18


.......
1. Wat is de Mbps van internetten buiten de bundel?
.........


Bij KPN is het 64 Kbps, zal bij Telfort wel hetzelde zijn.
Bedenk wel dat je eerder helemaal niets meer kon, en dat deze aanvulling gratis is. :)

Wat kun je met 64 Kbps?
Voor gebruikers betekent een snelheid van 64 kilobits per seconde dat niet alle apps vlekkeloos werken. Bepaalde apps die om een stabiele en snelle internetverbinding vragen kunnen vrijwel niet gebruikt worden met de lage snelheid. Muziek of video’s streamen terwijl je onderweg bent is niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor het downloaden van afbeeldingen en grote data bestanden. Instant messaging apps zoals Whatsapp kunnen wel gebruikt worden met de lagere snelheid net als e-mails die bekeken en beantwoord kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je aanvulling @nelly jacoba 🙂.
Reputatie 1
Oké, dank voor de reacties.
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan 🙂.
Reputatie 6
Badge +12
• Blijf ik een sms ontvangen wanneer de factuur er is?
De sms die je nu ontvangt over de factuur wordt vervangen door de factuur per e-mail. De sms verzenden we niet meer.

• Waar kan ik mijn factuur bekijken?
Je facturen vind je terug in Mijn Telfort. Wanneer je een e-mailadres in Mijn Telfort hebt ingevuld dan sturen we je factuur ook per mail toe.

• Heb je een sms ontvangen om je e-mailadres te ontvangen, maar heb je daar een geldig e-mailadres staan?
Dat kan kloppen. Wanneer we een keer een e-mail niet hebben kunnen sturen naar je dan ontvang je een sms om je e-mailadres te controleren in Mijn Telfort. Heb je daar een geldig e-mailadres staan? Dan hoef je niks te doen

Reageer