Sticky

Veranderingen na onderhoud (Mobiel, feb 2018)

  • 7 februari 2018
  • 55 reacties
  • 12331 keer bekeken


Toon het eerste bericht

55 reacties

Reputatie 6
Badge +12
@Abc ik kan het voor je uitzetten wanneer je de e-mail niet wilt ontvangen. Je kunt je facturen ook in Mijn Telfort bekijken. Ik raad je aan om de facturen op te slaan, bijvoorbeeld op je computer, mocht je die later nog in willen zien of nodig hebben voor de Belastingdienst.
De sms kun je niet blijven ontvangen, die is komen te vervallen met de wijzigingen.
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.

Dit vraag ik mij ook af. Iedereen om mij heen heeft in het buitenland gewoon 4G behalve ik, ik heb alleen 4G in Nederland.
Gaat Telfort dit ook een keer regelen net zoals veel andere providers?
Nou ik wil graag gewoon dat het zo blijft via de sms of in de app maar niet via de mail want ik mijn email adderes de deur uit doen want wordt dood gegooid met reclame en spam daar ga ik niet tussen lopen zoeken naar een factuur plus toen ik bij jullie klant werdt hebben jullie mij dat niet gemeld want anders was ik niet eens klant geworden dus zou graag de factuur gewoon willen krijgen via de sms of in de app en niet via de email daar geef ik geen toestemming voor
Reputatie 6
Badge +12
Hallo Abc, welkom op het forum!
Ook wij letten op het milieu en daarom verzenden we de factuur per e-mail. Je kunt de factuur per post ontvangen. Daar betaal je 1,95 euro per factuur voor. Wanneer je dat wilt dan kan ik dat na het weekend voor je aanzetten en dan kan ik de factuur per e-mail uitzetten. Ik hoop op je begrip hiervoor en hoor het graag als je hier gebruik van wilt maken.
Ik wil niet dat jullie mij benaderen op de email want ik gebruik de email niet meer dus heeft het ook geen zin om mij een mailtje te sturen met een factuur zouden jullie die niet dan gewoon zoals gebruikelijk in nederland via de post kunnen sturen zodat ik weer gewoon een factuur in me handen heb dan een paar cijfertjes ergens in de lucht
Reputatie 6
Badge +12
• Blijf ik een sms ontvangen wanneer de factuur er is?
De sms die je nu ontvangt over de factuur wordt vervangen door de factuur per e-mail. De sms verzenden we niet meer.

• Waar kan ik mijn factuur bekijken?
Je facturen vind je terug in Mijn Telfort. Wanneer je een e-mailadres in Mijn Telfort hebt ingevuld dan sturen we je factuur ook per mail toe.

• Heb je een sms ontvangen om je e-mailadres te ontvangen, maar heb je daar een geldig e-mailadres staan?
Dat kan kloppen. Wanneer we een keer een e-mail niet hebben kunnen sturen naar je dan ontvang je een sms om je e-mailadres te controleren in Mijn Telfort. Heb je daar een geldig e-mailadres staan? Dan hoef je niks te doen
Reputatie 6
Badge +12
Graag gedaan 🙂.
Reputatie 1
Oké, dank voor de reacties.
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je aanvulling @nelly jacoba 🙂.
Badge +18


.......
1. Wat is de Mbps van internetten buiten de bundel?
.........


Bij KPN is het 64 Kbps, zal bij Telfort wel hetzelde zijn.
Bedenk wel dat je eerder helemaal niets meer kon, en dat deze aanvulling gratis is. :)

Wat kun je met 64 Kbps?
Voor gebruikers betekent een snelheid van 64 kilobits per seconde dat niet alle apps vlekkeloos werken. Bepaalde apps die om een stabiele en snelle internetverbinding vragen kunnen vrijwel niet gebruikt worden met de lage snelheid. Muziek of video’s streamen terwijl je onderweg bent is niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor het downloaden van afbeeldingen en grote data bestanden. Instant messaging apps zoals Whatsapp kunnen wel gebruikt worden met de lagere snelheid net als e-mails die bekeken en beantwoord kunnen worden.
Reputatie 1
Hoi Constantin, dat is gratis wanneer je buiten je bundel internet op lagere snelheid.

Wanneer je op volle snelheid wilt internetten dan kun je een bundel aanschaffen tegen betaling.


Dat had ik al begrepen. Mijn vragen zijn heel concreet:
1. Wat is de Mbps van internetten buiten de bundel?
2. Welke garantie geeft Telfort op de beschikbaarheid en stabiliteit van internetten buiten de bundel?
Kun je ook nog iets zeggen over de lagere snelheid?
Voldoende voor streamdiensten of navigatie?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Constantin, dat is gratis wanneer je buiten je bundel internet op lagere snelheid.

Wanneer je op volle snelheid wilt internetten dan kun je een bundel aanschaffen tegen betaling.
Reputatie 1
Vraagje: kun je laten weten wat "blijven internetten op een lagere snelheid" buiten de bundel precies inhoudt? Kun je dit uitdrukken in Mbps? En verwacht je dat dit overal en redelijk stabiel toegankelijk is? Ik heb op dit moment geen internetbundel, maar ben geïnteresseerd in een kleine databundel omdat ik onderweg heel af en toe internet wil gebruiken: bijv. adressen via de routeplanner of in de Navigon-app opzoeken en wellicht een kleine podcast o.i.d. downloaden. Snelheid is hierbij niet superbelangrijk, maar 't moet ook weer niet eeuwig duren of qua beschikbaarheid erg grillig zijn. Alvast bedankt.
"Je kunt altijd en overal internetten! Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid."

Kost dit MB buiten de bundel of is dit gratis maar dan op lagere snelheid?
Als je er voor moet betalen, kan je het dan ook uitzetten?
Ik vond het juist prettig dat je er nooit over heen kan gaan.

Als het gratis is, over wat voor snelheid hebben we het dan?
Genoeg om Spotify te blijven gebruiken, of YouTube of internetradio?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Bert, ik heb direct je facturen nagekeken en ook jij betaalt al niet meer extra voor 4G 🙂.
Ben te vreden met deze veranderingen,
maar wat ik al een paar keer heb aangegeven is dat ik graag gebruik wil maken van een open wifi verbinding zoals kpnfon.
Badge +1
Als je 3G-klant bent krijg je nu gratis 4G. Wat voor voordeel heb ik dan als lang betalende 4G-klant ?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Metonymia, dat geldt alleen wanneer je een internetbundel van ons afneemt bij je abonnement. Dat is in het geval van jouw abonnement niet van toepassing.
• De 4G internetbundel staat niet meer op je factuur. 4G hoort er gewoon bij en is tegenwoordig standaard.
Ik heb een sim only-abonnement met alleen belminuten. Begrijp ik het goed dat ik nu gratis gebruik kan maken van 4G? :?
Dank je wel Cindy!

Het klopt inderdaad dat Stephen en Jurgen al antwoord gegeven hadden.
Wat heel fijn is!
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de lay-out nog niet veranderd is.

Maar ik heb net het SMS bericht gehad over de veranderingen.

Met één ben ik niet blij.
Dat is dat je nu kunt internetten buiten je bundel.
Dit vond ik juist een pluspunt van Telfort.
Is er misschien een mogelijkheid om dit in Mijn Telfort te veranderen straks?
Ik weet wel dat je een alarm op je mobiel kunt zetten maar heb het liever zoals het nu is..
Reputatie 6
Badge +12
@mandy; dan krijg je inderdaad 2 berichten van ons. Jurgen en Stephen hebben je in het andere topic geantwoord zie ik 🙂. We sturen voortaan de factuur per e-mail toe.
Dit bericht had ik dus gemist.

Als het goed is krijg ik dan twee mails voor 2 abonnementen.

Maar misschien dat hierom gevraagd wordt het email adres te verifiëren via Mijn Telfort Mobiel?

Zie topic https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/er-wordt-gevraagd-om-emailadres-te-controleren-bevestigen-pagina-doet-het-niet-74061

Ik krijg overigens nog steeds dezelfde melding....
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.
Reputatie 6
Badge +12
Dank voor je oplettendheid @Anne Marie 1968, dat staat inderdaad slordig en dat is niet de bedoeling.

@Galdor68; fijn he 🙂. Een groot voordeel inderdaad! Je doelt op de gebruiksstatus waarin het verbruik zichtbaar is? Die blijft gewoon dagelijks updaten en inzichtelijk.

Reageer