Veel meegemaakt met Telfort sinds mijn simonly activatie

  • 23 augustus 2012
  • 0 reacties
  • 1737 keer bekeken

Ik heb heel veel meegemaakt met Telfort sinds mijn simonly activatie.

Probleem met onbekende nummers:
Ik had eerst een abonnement bij TMobile met een Blackberry bold 9780. Na het floop van mijn contract heb ik besloten om over te gaan naar Telfort simonly.
Sinds ik de Telfort simkaart gebruikte (april 2012), kon ik niet gebeld worden door onbekende nummers. Ze belden mij maar ze werden na 1sec automatisch doorgeschakeld naar mijn voicemail.
Ik heb de klantenservice benaderd.. "ja mevrouw, u moet de fabrieksinstellingen resetten".. zo gezegd zo gedaan.. en guess what?! Nergens geholpen.
Ik ben 3 maanden met die gozers aan het sukkelen geweest.. en alles wat ze zeiden was over de fabrieksinstellingen..

Ik was toevallig in Den Bosch en toen heb ik geprobeerd of ze mij konden helpen. Wij hebben alles er aan gedaan. Cross-check met meerdere telefoons uitgevoerd, smartphones en niet smartphones en.. nada, niente.. hetzelfde probleem.. Ze waren in ieder geval met mij eens dat het niet aan de fabrieksinstellingen lag en dat daadwerkelijk een technisch probleem was...
Om deze reden hebben een melding gemaakt om op een technische manier mijn instellingen te analyseren en het probleem op te lossen. Het moest door een specialist opgepakt worden.

Probleem met onbekende nummers en toen ineens data...
Na 6 weken niets gehoord te hebben.. ben ik naar Telfort winkel te Den Haag Grote Markt gegaan (09 augustus 2012)...
Ze hebben een simswap gedaan.. en toen was het echt een hel geworden..
Niet alleen het onbekende nummers verhaal is niet verholpen, maar mijn data deed niet..
"Ja mevrouw, wij hebben een storing met internet, of ja het ligt aan uw toestel.. het is een Tmobile toestel"..
Wat ze niet wisten is dat: ik stopte mijn simkaart op een andere telfort.. ik kon googlen.. geen blackberry data gebruiken... maar in eens kreeg ik een melding dat ik aan het roamen was. WHAT? ik was gewoon in Den Haag hoor, bij de tram halte kalvermarkt/spuimarkt.

Ik heb daarna de telefoon van mijn broer gebruikt als test.... Het was een blackberry gekocht zonder enkele abonnement erbij.. en guess what?! Mijn data deed nog steeds niet.. alleen googlen, geen roaming melding meer... maar het onbekende nummers probleem was afgelopen..
Ik ben naar Telfort winkel in Den Haag teruggegaan omdat mijn internet niet optimaal deed..

"Ja mevrouw, wij hebben alle instellingen gekeken en specialisten aan de lijn gehad... en het zou moeten doen hoor.. het ligt echt aan je blabkberry"
Oh ja 3 verschillende blackberries die hetzelfde probleem aantonen: Geen blackberry dataservice???!!! De ene geen enkele internet allen via wifi en de andere 2 alleen googlen maar geen dataservice.

Op hun advies ben ik naar KPN business Center gegaan om de instellingen van mijn blackberry te bestuderen..
Hun argument was: "Wij hebben geen verstand van blackberry... ja blackberries worden niet zoveel verkocht... ja 1 per 4 maanden".
Ik snapte nog steeds waar het deel in dit verhaal mijn probleem zou moeten zijn... maar goed...

Ik als een braaf jantje heb naar ze geluisterd.. en ben dus naar KPN Business Center te Rijswijk gegaan..
De enige wat ik kon doen, was een kopje koffie drinken en lekkere koekje eten en te horen krijgen dat het LAG NIET AAN MIJN TOESTEL.. >(
Omdat ik een klant was van Telfort, moest Telfort dit echt oppakken.

Dus bijna 2 weken zonder blackberry internet en ik moest voor de roamingskosten in NL voor betalen...

Uiteindelijk heb ik besloten om weer naar Den Bosch te gaan en nog een keer uitleggen.
Ze hebben keurig naar mijn probleem geluisterd en gezegd: dat ze 100% wisten wat het probleem was. Ze konden mij niet helpen op diezelfde dag maar wel een mail sturen naar de juiste afdeling om mijn probleem op te lossen. Blijkbaar stonden mijn ipcv waardes (of zoiets degelijks) verkeerd.
Tevens hebben ze een klacht ingediend over de roamingskosten.. en gevraagd om deze te vergoeden...

Uiteindelijk opgelost:
Zo gezegd zo gebeurd: Gisteren kreeg een telefoontje vanuit die betreffende afdeling. met als melding dat ze de waardes aangepast hebben en dat alles moet werken.
En ja hoor: ik heb weer keurig blackberry internet en de onbekende nummers probleem is ook opgelost.
Het lag dus aan Telfort en niet aan mijn toestel.
Van die klachtmelding over roamingskosten heb ik niets meer gehoord.. maar hopelijk wordt het in de volgende factuur verrekend.

Kortom: TELFORT WINKEL DEN HAAG HEEFT ALLEEN MAAR PRUTSERS ALS MEDEWERKERS. Ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn!

Telfort winkel Den Bosch rules!!!!! Ze zijn de beste.. ze weten echt waar ze mee bezig zijn!

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer