beantwoord

Van Sim-Only naar abonnement met toestel

• 18 juli 2019
  • 33 reacties
  • 661 keer bekeken

Reputatie 2
ik ga binnenkort mijn sim only abonnement overzetten naar abonnement met telefoon. ik heb nu een samsung galaxy S3 NEO en wil naar de samsung A50.
Hoe zit dat met de simkaart. heb nu micro en de samsung A50 heeft het over nano.
En behoud ik mijn nummer.
Alvast hartelijk dank

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 29 juli 2019, 15:52

Dat is geen probleem hoor @sonjaDvE, ik was gewoon benieuwd of het al gelukt was. Ook de winkels in Groningen moeten dit kunnen. Bij welke ben je precies geweest, de KPN winkel in de Herestraat of de XL winkel aan de Kieler Bocht? Ondanks dat ze dit beide kunnen, verwacht ik dat de XL winkel de beste keuze is. Daar zijn namelijk ook zogenaamde service experts, die van begin tot eind willen helpen. Dat kan met het verlengen in de Mijn Telfort juist handig zijn 🙂
Bekijk reactie

33 reacties

In dat geval zal je met de telefoon een nieuwe geschikte sim ontvangen naar alle waarschijnlijkheid een 3 in 1 sim die je op de juiste formaat kan maken.

Als je de A50 als verlenging besteld behoud je het huidige nummer. Het beste kan je dan vanuit de Mijn Telfort omgeving verlengen.
Reputatie 2
Hallo Galdor,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Ik was ook van plan om de telefoon te bestellen vanuit mijn telfort omgeving.
Zoals ik begrijp krijg ik dan automatisch een geschikt sim kaartje meegeleverd?
Zo jammer dat de telfort winkels niet meer bestaan, in het verleden altijd erg goed geholpen door de medewerkers daar. En nu moet ik het zelf doen waar ik wel tegenop zie.

Met vriendelijke groet
Sonja😊
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @sonjaDvE, als je jouw SIM Only aanpast naar een abonnement met toestel kan je meteen een nieuwe SIM-kaart aanvragen, zodat die ook in jouw nieuwe toestel past. De Telfort winkels bestaan inderdaad niet meer, maar de KPN winkels hebben die functie overgenomen. Je zou daar ook heen kunnen gaan en een medewerker kan jou daar helpen met de wijziging 🙂
Die nieuwe sim moet je dus in tegenstelling waar ik vanuit ging wel apart aanvragen?
Reputatie 8
Badge +11
Die kan je meteen mee aanvragen inderdaad, dat bedoelde ik maar het staat er niet helemaal zoals ik het bedacht had 🙂 Ik de winkel kan een nieuwe SIM-kaart ook meteen geactiveerd meegegeven worden, dat is nog makkelijker.
Dat mag trouwens ook een niet KPN winkel zijn. Die hebben soms ook betere prijzen😉
Reputatie 2
Hartelijk bedankt voor jullie reactie.
Toch blijf ik met een probleem zitten.
Ik was gisteren even in een kpn winkel om het toestel te bekijken, en je snapt het wel ze willen je dus alles opleggen.
ik ben heel duidelijk geweest, dat ik geen enkele reden zie om over te stappen.
Met alleen een mobiel bij kpn ben ik al duurder uit. en ik verlies mijn voordelen die ik nu bij telfort heb.
Duidelijk werd het mij toen ik eerlijk vertelde dat ik de telefoon in mijn telfort kon aanschaffen.
Daarop werd gereageerd, maar dan moet jezelf alles instellen.
Met andere woorden zij doen dat dus niet voor mij.
Mijn probleem of vraag is: is dat moeilijk om de telefoon zelf in te stellen met de nano simkaart etc?
Daarom ook zo jammer dat de telfort winkels er niet meer zijn.
Het zal dan gaan om zaken als contact informatie en dergelijke overzeten.
Die KPN winkel medewerkers moeten gewoon jouw Telfort abonnement verlengen en als je dat wil alles omzetten naar het andere toestel.

Het is logisch dat ze zijn getraind om elke Telfort klant een KPN abonnement te verkopen maar wil je dit niet moeten ze je gewokn helpen, reden te meer om naar een niet KPN winkel te gaan en desnoods daar iets voor bij te betalen.

Die sim op maat maken is nog het makkelijkste dat is een kwestie van alles er om heen weghalen je hebt het kleinste formaat nodig.

Je blijft bij het zelfde merk dat maakt het makkelijker.
Veel merken waaronder samsung hebben daar heel handige apps voor.
Bij Samsungs heet dat Smart Switch voor de contacten is het hierbij van belang staan deze in het geheugen van de S3 Neo of op de simkaart zelf.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel gek inderdaad, sinds de Telfort winkels sloten hebben de KPN winkels die functie overgenomen. Voor alles waarbij je voorheen bij de winkels met onze naam erop terecht kon kan je nu bij de KPN variant terecht. Daarbij kan je zo'n SIM-kaartje krijgen zoals Galdor heeft afgebeeld, die kan je zelf op het juiste formaat uitdrukken en gebruiken.
Bij een verlenging hoef je nog niet over naar een KPN abonnement, dat kan ook nog steeds bij ons.

Dat mag trouwens ook een niet KPN winkel zijn. Die hebben soms ook betere prijzen😉
Voor de toestellen misschien wel, maar ik weet niet of zij daarbij ook een SIM-kaart van ons hebben 😉
Er zullen vast nog wel wat Telfort sims rondzwerven. Ook bij niet KPN Telecomwinkels zal je neem ik aan nog via Telfort kunnen verlengen.

Dat is wel gek inderdaad, sinds de Telfort winkels sloten hebben de KPN winkels die functie overgenomen.
Dat is niet gek dat is gewoonweg te triest voor woorden compleet onacceptabel totaal niet klant vriendelijk.

Je weet ongetwijfeld net als ik dat er diverse Telfort klanten met slechte ervaringen en onverrichte zaken bij een KPN winkel vandaan komen bij vragen over Telfort producten dat is echt jammer. Er zullen vast ook goede klant gerichte medewerkers zijn gelukkig.
Reputatie 2
Dank voor jullie oprechte uitleg en hulp.
Ik ga niet meer terug naar de kpn winkel heb ik besloten.
Ga binnenkort de A50 bestellen via mijn telfort. Alleen zag geen optie staan om de nano sim erbij te bestellen.
Dus laatste vraag hoe doe ik dat?
Heb straks de A50 in huis en zit dan zonder de nano sim.
Trouwens prachtige uitleg Galdo vd afbeelding.
Visueel begrijp ik dat. Dank daarvoor
Met vriendelijke groet Sonja😊
Ik kom nergens de optie om een sim mee te bestellen tegen als ik met toestel wil verlengen. Mogelijk komt dat pas bij de laatste bevestigings stap die in niet heb gedaan. Omdat ik nog niet wil verlengen 😉

Graag gedaan trouwens.
Sim kun je toch gewoon een vervangende voor bestellen, hoeft niet perse bij een verlenging.
Ik heb toen een nieuwe sim aangevraagd via de Mijn Telfort omgeving, denk niet dat dat er al uitgesloopt is.

Maar ik las ergens een opmerking van @Alex - Telfort

Jongens, ik zit 90% van de tijd op het KPN forum en soms ook hier. Ik kan jullie verzekeren dat we ook bij KPN nog wel weten wat we aan het doen zijn. Af en toe gaat er wat mis, maar daar gaat dit topic niet over.

M.A.W. dat de KPN medewerkers echt niet aan het drukken waren richting KPN en het een incident was, maar het komt elke keer ter sprake als iemand wil verlengen via de winkel, Telfort gaat toch verdwijnen, wij kunnen, willen, doen, hebben, niet.🤤
Maar ze weten wel wat ze aan het doen zijn.😉
Die opmerking is hier niet van toepassing in dat topic is simpelweg geblunderd daar was door de klant zelf al voor KPN gekozen.

In dit geval gaat het er om krijg je standaard een nieuwe sim als je verlengt met toestel. Of moet je deze toch apart bestellen via deze link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nieuwe-simkaart-ontvangen-bij-verlenging.htm

De klant hier Sonja, wil verlengen en een nieuw toestel waar een ander formaat sim in moet. Het is dus handig dat je dit tijdens de bestel procedure kan aanvinken. Jasper gaf aan dat het moet kunnen, ik heb gekeken omdat ik kan/mag verlengen ik kon nergens een checkbox tegen stuur mij ook een nieuwe simkaart. Als je verlengt met telefoon.
Reputatie 8
Badge +11
Ondanks dat er KPN boven de deur van de winkel staat, moeten zij ook gewoon helpen met Telfort vragen. Als je niet naar KPN wilt en wilt verlengen met de Telfort voorwaarden kan dat nog gewoon. Dat het vaker langskomt maakt het niet minder gek, ze horen gewoon te helpen.
Ik heb zelf geen Telfort mobiel, daardoor kan ik het niet in een werkende omgeving bekijken. Op deze pagina wordt beschreven dat je kunt kiezen voor een nieuwe SIM-kaart. Het 'hoe' staat daar alleen niet bij, het kan zijn dat die optie niet in de Mijn Telfort app aanwezig is en wel in de webvariant.
Ik heb de "web variant" bekeken en heb het echt nergens voorbij zien komen. Via die pagina zal de enige methode zijn. Er kan dus niet bevestigd worden dat je altijd een nieuwe sim ontvangt bij een nieuw toestel?
Reputatie 8
Badge +11
Als de huidige SIM-kaart al langer in gebruik is wordt deze in ieder geval automatisch vervangen, als er al een nieuwe 3-in-1 SIM-kaart in gebruik is gebeurt dat niet altijd. Het kan zijn dat het systeem ziet dat het een vrij recente SIM is en de optie daardoor niet in beeld komt.
Als er bij het verlengen niet automatisch een nieuwe kaart wordt gestuurd, kan ik ook een nieuwe kaart toesturen als dat nodig is. Op die manier kunnen we dat ook ondervangen 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @sonjaDvE, is het aanvragen van de verlenging gelukt sinds ons vorige contact? 🙂
Reputatie 2
Dag Jasper,
Sorry voor mijn late reactie op je bericht.
Ik heb de verlenging nog even uitgesteld, omdat ik bang ben dat het me allemaal niet gaat lukken met de nano simkaart, die ik dan achteraf moet aanvragen. Komt nog bij dat ik alles moet overzetten vd oude mobiel naar de nieuwe.
Hier in Groningen zijn de kpn winkels niet zo happig om een telfort klant te helpen. ( zij verkopen liever kpn abonnementen)
Zodra ik het aandurf laat ik je het weten.
Met vriendelijke groet Sonja😊
Reputatie 8
Badge +11
Dat is geen probleem hoor @sonjaDvE, ik was gewoon benieuwd of het al gelukt was. Ook de winkels in Groningen moeten dit kunnen. Bij welke ben je precies geweest, de KPN winkel in de Herestraat of de XL winkel aan de Kieler Bocht? Ondanks dat ze dit beide kunnen, verwacht ik dat de XL winkel de beste keuze is. Daar zijn namelijk ook zogenaamde service experts, die van begin tot eind willen helpen. Dat kan met het verlengen in de Mijn Telfort juist handig zijn 🙂
Reputatie 2
Beste forumleden,
Eindelijk de knoop doorgehakt en morgen komt mijn samsung A50.
Alleen zit ik nog met een vraagje: ik wil de gegevens van mijn oude telefoon overzetten met smart switch.
Ik heb een usb connector aangeschaft zodat ik ze met elkaar kan verbinden.
Ik weet alleen niet of ik dan eerst de simkaart in mijn nieuwe telefoon moet plaatsen. Ik lees namelijk dat ze allebei met wifi verbonden moeten zijn.

Veel gelezen hierover op internet, maar kan niks vinden in welk toestel ik de simkaart moet plaatsen tijden de smart switch handeling.
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen.
Bij voorbaat dank. Sonja
Reputatie 2
Dag Jasper.
Ik heb de moed verzameld en morgen komt mijn samsung A50.
Heb hierover nog even een vraag gesteld, maar zie hem hier niet staan. Nieuw topic gedaan denk ik.
@sonjaDvE

Dit is je nieuwe A50 topic:
A50 topic

Kom je hier verder mee?
Smart handling
Reputatie 2
Ik heb de handleiding gelezen, maar nog steeds niet duidelijk in welk toestel ik de simkaart moet plaatsen tijdens gebruik van smart switch. Kan het nergens vinden.
Reputatie 2
Jammer totaal geen reacties op mijn vraag die ik geplaatst heb

Reageer