beantwoord

van sim naar micro sim

• 25 december 2013
  • 2 reacties
  • 2611 keer bekeken

ik krijg binnen kort van mijn dochter haar iphone 4 , hoe krijg ik op de iphone mijn tel lijst ( de micro sim kan ik in de telfort winkel kopen) of kunnen ze daar ook mijn tel,nummers over zetten
icon

Beste antwoord door Koffiemok 25 december 2013, 23:13

Heb je nu ook een iPhone?
Dan kan het makkelijk via een backup / iTunes.

Heb je geen iPhone dan wordt het lastiger.
Je zou dan de contacten op de huidige simkaart  kunnen zetten en vervolgens de simkaart laten knippen naar een micro formaat. Vervolgens plaats je die geknipte simkaart in de iPhone en dan volg je dit stappenplan.
Wel wil ik erbij vermelden mocht de simkaart niet goed geknipt zijn dan zal dit problemen opleveren.

Een andere mogelijkheid is een simadapter.
Je kopieert de contacten van de simkaart naar het adresboek van het oude toestel.
Je plaatst de nieuwe micro sim in de adapter en zo in het oude toestel. Vervolgens kopieer je de contacten van het telefoonboek naar de simkaart.
Dan haal je de micro sim uit de adapter en plaatst deze in de iPhone 4. Ook dan kan je het bovenstaande stappenplan volgen om de contacten in de adresboek van de iPhone te plaatsen.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Heb je nu ook een iPhone?
Dan kan het makkelijk via een backup / iTunes.

Heb je geen iPhone dan wordt het lastiger.
Je zou dan de contacten op de huidige simkaart  kunnen zetten en vervolgens de simkaart laten knippen naar een micro formaat. Vervolgens plaats je die geknipte simkaart in de iPhone en dan volg je dit stappenplan.
Wel wil ik erbij vermelden mocht de simkaart niet goed geknipt zijn dan zal dit problemen opleveren.

Je kopieert de contacten van de simkaart naar het adresboek van het oude toestel.
Je plaatst de nieuwe micro sim in de adapter en zo in het oude toestel. Vervolgens kopieer je de contacten van het telefoonboek naar de simkaart.
Dan haal je de micro sim uit de adapter en plaatst deze in de iPhone 4. Ook dan kan je het bovenstaande stappenplan volgen om de contacten in de adresboek van de iPhone te plaatsen.
Badge +1

de nieuwe mircro simkaart die je bij de telfort winkel kunt krijgen zit tegenwoordig standaard in een adapter (kun je hem uitdrukken) waardoor hij ook in je oude toestel past.
Je kunt dan je contacten op de nieuwe sim zetten, de micro sim eruitdrukken en hem in je iPhone plaatsen.

suc6!

Reageer