beantwoord

Uitgaande e-mail op mobiel instellen lukt niet

• 14 maart 2013
  • 20 reacties
  • 17327 keer bekeken

Goedendag,

De klantenservice online werkt te traag, op de site nog niet echt een antwoord gevonden en ook niet in het forum, daarom maar hier mijn vraag:

Ik heb een Sony Ericsson ST17i en het instellen van de uitgaande e-mail lukt niet.
Het gaat om een eigen account met een eigen provider en de inkomende e-mail gaat prima. Maar om de mail te verzenden staat overal gezegd dat er smtp.telfortmail.nl gebruikt moet worden. Als ik die instel en voor een bepaald beveiligingstype kies, dan past hij zelf het poortnummer aan. Maar elk type dat ik gebruik, resulteert in een foutmelding. 
Ik heb de optie Aanmelden vereist uitstaan.
Ook pport 25 zelf instellen bij alle types lukt niet.

Ik snap niet wat er verkeerd zit en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dank en groet,

V.
icon

Beste antwoord door pruygje 15 maart 2013, 17:24

zo te lezen is het een mobiel abonnement van Telfort.

smtp.telfortmail.nl is allen te bereiken vanuit het mobiele netwerk van Telfort.

als je thuis (via de wifi) mail wil versturen moet je de smtp server van je glasvezelprovider gebruiken.
Bij jouw toestel kun je helaas niet twee smtp servers instellen voor één mailaccount.

Je zult dus moenten kiezen:
* mail versturen via 3G (mobiele netwerk van Telfort) -> smtp.telfortmail.nl
of
* mail versturen via wifi -> smtp van je glasvezelprovider.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Kijk hier eens hoe je instellingen moeten staan (ik zag niet jou toestel erbij staan, maar denk niet dat het zoveel verschil uitmaakt) http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/sony-ericsson/xperia-x10-mini-pro/e-mail/handmatig-instellen

J
e hebt een eigen provider zeg je is dat niet Telfort dan, dit vraag ik omdat je in Telfort forum je vraag stelt
we hebben een  apple tablet 4  gekocht  voor de e-mail voor mijzelf is alles ingesteld en die werkt ook nu wil ik ook voor mijn vrouw dit instellen dus maak ik voor haar ook een account aan  en dan geeft hij steeds aan dat hij geen berichten kan ontvangen of verzenden.
Hoe verder ?
Daar heb ik al gekeken, o.a. daar wordt dus smtp.telfortmail.nl gezegd. Verder staat er niets over die poorten of de soort beveiliging.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je ook de optie om imap te gebruiken  voor instellen mail op je toestel, bij mij is inkomend poort 143 zonder beveiliging en uitgaand 25 zonder beveiliging.
Ik heb het dan over een samsung tablet

Vergeet niet als je de mail hebt ingesteld om je telefoon uit en weer aan te zetten
Reputatie 8
Badge +17
als het goed is heb je ook een smtp server van je hoster gekregen, die moet je ook instellen in je mobiel.
Badge +1
als je jouw mobiele abonnement bij Telfort hebt moet je inderdaad de smtp server van Telfort gebruiken:

server: smtp.telfortmail.nl
port: 25
ssl/tls: uit
verificatie: uit

als je jouw toestel op een ander mobiel netwerk gebruikt moet je de smtp server van die provider gebruiken.

@Kees-Jan: er zijn veel (budget) hosters die allen POP aanbieden. Voor SMTP services ben je dan aangewezen op de server van je (mobiele) provider.
Mag je 1x raden waarom ik deze vraag op dit Telfort-forum stel.... :o
En nee, die combinatie die Pruygje al laatste geeft, heb ik dus ook al geprobeerd en werkt niet.

En wat zijn de IMAP-instellingen dan...?
Reputatie 8
Badge +17
Mag je 1x raden waarom ik deze vraag op dit Telfort-forum stel.... :o
omdat je geen support van je hoster krijgt? 🆒
Badge +1
zit je toestel terwijl je dit probeert in te stellen op Wifi of 3G?
Reputatie 8
Badge +18
Wat is provider v.w.b. je abo van je telefoon
Ik zit op WiFi via een glasvezel. Als ik buiten ben (dus geen wifi) kan ik keurig de mail versturen. Als ik binnen zit (dus wel wifi) dan lukt het helaas niet. Ik heb de instructies precies gevolgd en de juiste instellingen (vlgs Telfort). Maar hoe kan ik nu mail versturen?
Reputatie 8
Badge +18
Als je buiten bent wordt je mail dus verzonden via je 3g echter als dat zo is zou dit binnen ook gewoon gaan.
Maar heb je nu een mobiel telfort abonnement of is het een mobiel  abonnement van Vodafone of T mobile ?
Badge +1
zo te lezen is het een mobiel abonnement van Telfort.

smtp.telfortmail.nl is allen te bereiken vanuit het mobiele netwerk van Telfort.

als je thuis (via de wifi) mail wil versturen moet je de smtp server van je glasvezelprovider gebruiken.
Bij jouw toestel kun je helaas niet twee smtp servers instellen voor één mailaccount.

of
Badge +1
En nee, die combinatie die Pruygje al laatste geeft, heb ik dus ook al geprobeerd en werkt niet.

En wat zijn de IMAP-instellingen dan...?

IMAP instellingen zijn google mail instellingen
Badge +1
 IMAP instellingen zijn google mail instellingen

als je niet weet waar je het over hebt, bemoei je er dan niet mee ipv foute info te geven.

IMAP is een mail standaard, zeg maar de tegenhanger van POP.

Dat google IMAP ondersteund wil niet zeggen dat IMAP hetzelfde is als Google....

of

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen maar...
Hoe doet gmail het dan? Ik heb dat ook op mijn telefoon (Samsung SII plus) en daar kan ik wel mee mailen binnen en buiten dus... rara?
Badge +1
gmail maakt gebruik van een eigen smtp server (met verificatie) die vanaf bijna elk netwerk te benaderen is.

Je kunt er voor kiezen om de smtp server van Gmail te gebruiken om je mailtjes te verzenden, alleen moet je dan in gmail goed instellen dat je email vanaf een ander account wil verzenden, anders zien mensen als afzender adres jouw gmail ipv je eigen emailadres

of

Jaaa, dit was het! Ik heb mijn wifi uitgezet en probeerde het toen met de eerder genoemde instellingen (smtp.telfortmail.nl / ssl uit en verificatie uit) en toen werkte het wel.

Goh, het klinkt eigenlijk wel logisch, maar verzin het maar eens.
Telfort zou dit eigenlijk op de site moeten noemen, want er zijn er zoveel met wifi!

Bedankt!!!
Reputatie 8
Badge +18
Pruygje is niet voor niets een Telfort topper :D

Reageer