beantwoord

Twee simkaarten gebruiken in 1 abonnement

• 8 januari 2020
  • 10 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,
Ik wilde graag een 2e simkaart ontvangen voor mijn huidige abonnement.
Ik heb 2 mobile telefoons, waarbij ik 1 alleen voor internet gebruik en de ander voor
telefonie. 
Kan ik, als ik 2 simkaarten op 1 abonnement heb, dit zo gebruiken?
Of moet ik daarvoor 2 abonnementen afsluiten (wat ik overigens dan erg duur vind).

Graag een advies.

Alvast bedankt.

BSvD

Admin: Titel van topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 11 januari 2020, 16:06

Hoi @BSvD, leuk dat je ons forum gevonden hebt, van harte welkom hier!

Fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent hier en goede tips gekregen hebt. Twee simkaarten bij één abonnement gebruiken is helaas niet mogelijk, maar ik snap waar de vraag vandaan komt, als je internetsnelheid zo laag is. De tip van @Friesian is een hele goede, ik denk ook dat (zoiets als) Internet voor het Buitengebied een goede oplossing voor je zou zijn.

Ik hoop dat je daarmee verder kan :slight_smile: Laat ons gerust weten hoe het afgelopen is, en natuurlijk ook als je nog vragen hebt.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @BSvD , een duo simkaart kent Telfort niet.

Reputatie 8
Badge +17

Twee phones dat betekent voor je ook twee abonnementen 

Beste @BSvD,

Zou een duo-simkaart mogelijk zijn dan kan slechts 1 simkaart actief zijn op het netwerk. Het andere toestel staat uit.

Een Duo Simkaart kan toch alleen bij een zakelijk abonnement?

Een Duo Simkaart kan toch alleen bij een zakelijk abonnement?

Dat klopt zeker bij Telfort, bij KPN kon dit altijd wel ook voor particulieren. Voor de beschrijving zijn twee losse sims 1 met een 06 spraak abonnement en 1 met een 097 data sim mogelijk slimmer, omdat zoals gezegd er maar 1 fysieke sim aangemeld kan staan op het netwerk. Als beiden tegelijk aan moeten staan gaat dat nooit werken.

Hardop gedacht.

Zijn de twee telefoons altijd in elkaars buurt? Zijn het beide smartphone's? De workaround is dan stel de spraak telefoon in als hotspot en verbind via wifi met het andere toestel er is dan zelfs geen simkaart noodzakelijk. Behalve apps als whatsapp zal moeilijk zijn. Het ligt dus echt aan de reden voor deze methode wat wijsheid is.

Reputatie 1

Hallo Galdor,

Bedankt voor je reactie.
De situatie is zo.
Met 1 telefoon bellen we alleen maar of we zitten op het wifi signaal. Echter hebben we hier zeer slecht internet (geen kabel of glasvezel) dus is de internet snelheid 5mb of zo iets.
Dit is veel te traag, dus had ik gedacht om mijn wifi router op een mobile data abonnement aan te sluiten. Dan hebben we ongeveer 80mb snelheid. Ook voor de PC en laptop. Dit kan met een oude telefoon maar nog beter is met een 4g router (mifi router). Dus daar gaan we alleen op internetten. Met de telefoon die we hebben alleen bellen. Soms wel gelijktijdig.
Nu kan ik voor de mifi router een apart mobiel internet abo afsluiten, echter heb ik dat al bij mijn huidige telefoon abonnement in zitten dat ik dan niet ga gebruiken. Vandaar de vraag of er 2 simkaarten (een voor bellen ander voor internet) beschikbaar zijn en dat het natuurlijk dan goed werkt.

Ik hoop dat ik de situatie zo goed omschreven het.

Groeten, Twan.

Hallo BSvD, Twan.

Ben je hiermee bekend? Zowel KPN als T-mobile hebben iets dergelijks.

Reputatie 1

Hallo Friesian,

Bedankt voor de tip. ik heb het snel even bekeken, maar is zeker een goede optie.
Volgende maand gaat Telfort over in KPN dus dan zal ik dit zeker gaan proberen.

Groeten,

Hallo Friesian,

Bedankt voor de tip. ik heb het snel even bekeken, maar is zeker een goede optie.
Volgende maand gaat Telfort over in KPN dus dan zal ik dit zeker gaan proberen.

Groeten,

Hallo @BSvD , deze maand gaat Telfort mobiel al over naar KPN, over 2 ½ week dus al, deze maand nog.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @BSvD, leuk dat je ons forum gevonden hebt, van harte welkom hier!

Fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent hier en goede tips gekregen hebt. Twee simkaarten bij één abonnement gebruiken is helaas niet mogelijk, maar ik snap waar de vraag vandaan komt, als je internetsnelheid zo laag is. De tip van @Friesian is een hele goede, ik denk ook dat (zoiets als) Internet voor het Buitengebied een goede oplossing voor je zou zijn.

Ik hoop dat je daarmee verder kan :slight_smile: Laat ons gerust weten hoe het afgelopen is, en natuurlijk ook als je nog vragen hebt.

Reageer