beantwoord

Twee nieuwe KPN abonnementen in plaats van overstap met nummerbehoud

• 24 juli 2019
  • 24 reacties
  • 777 keer bekeken

Een medewerkster van Telfort raadde mij aan om mijn huidige 2 abonnementen die ik bij Telfort heb, onder dezelfde voorwaarden (nummer behoud, belminuten en gig) kon overzetten naar KPN. Dit zou ons €20,- per maand schelen.
Deze dame heeft 2 totale nieuwe abonnementen afgesloten die ik vanwege verblijf in het buitenland niet op tijd kon annuleren.
Nu heb ik 2 overbodige abonnement met nieuwe nrs en minder minuten en gig. TELFORT NEEMT GEEN VERANTWOORDING en KPN kan niet meer annuleren. Schandalige situatie en al uren aan de telefoon gehangen met de klacht. TELFORT vindt dat ik het zelf mag uitzoeken met KPN maar ik kom er niet onderuit!!!! Het kan toch niet zo zijn dat ik 2 jaren aan deze abonnementen vastzit?
Zo ja dan zal ik een geschillencommissie in moeten schakelen!!!

Telfort, ik begrijp hier niets van. Ik ben al jaren trouwe klant bij jullie en dan deze behandeling????

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 6 augustus 2019, 09:46

Dag @Djien. Ik heb je een aantal keer geprobeerd te bellen, maar ik krijg je niet te pakken, dus deel ik de update in het topic. Ik heb bericht vanuit de klachtenafdeling van KPN. Omdat je verkeerd bent geïnformeerd, heeft mijn collega daar beide nieuwe mobiele abonnementen bij KPN geannuleerd en de factuur van € 64,17 vergoed.

Je abonnementen bij Telfort blijven gewoon actief en op 26 augustus wordt je te behouden 06-nummer naar ons overgezet. 🙂
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dag @Djien. Dank je wel, allereerst, voor je bericht. Als ik je verhaal zo lees heb je contact gehad om met twee abonnementen over te stappen naar KPN met nummerbehoud, waarbij is toegezegd dat je abonnementen verder niet zouden veranderen en je zelfs minder abonnementskosten zou gaan betalen per maand. Echter, je hebt nu twee nieuwe abonnementen bij KPN en je abonnementen bij ons lopen ook nog door, waardoor je nu dus met vier abonnementen zit. Heb ik je zo goed begrepen? Als dit inderdaad het geval is, kan ik me je onbegrip en frustratie heel goed voorstellen.

Ik durf je niet te zeggen óf ik je kan helpen, maar ga vanzelfsprekend mijn best voor je doen. Om te beginnen zou ik graag je gegevens ontvangen, zodat ik kan kijken wat er in onze systemen staat. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummers, klantnummers en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag!
Dag @Djien. Dank je wel, allereerst, voor je bericht. Als ik je verhaal zo lees heb je contact gehad om met twee abonnementen over te stappen naar KPN met nummerbehoud, waarbij is toegezegd dat je abonnementen verder niet zouden veranderen en je zelfs minder abonnementskosten zou gaan betalen per maand. Echter, je hebt nu twee nieuwe abonnementen bij KPN en je abonnementen bij ons lopen ook nog door, waardoor je nu dus met vier abonnementen zit. Heb ik je zo goed begrepen? Als dit inderdaad het geval is, kan ik me je onbegrip en frustratie heel goed voorstellen.

Ik durf je niet te zeggen óf ik je kan helpen, maar ga vanzelfsprekend mijn best voor je doen. Om te beginnen zou ik graag je gegevens ontvangen, zodat ik kan kijken wat er in onze systemen staat. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummers, klantnummers en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag!

Hoi Natasja, dank je wel voor je reactie/begrip en ik heb de gevraagde informatie aangevuld. Het lijkt me geen dankbare taak om dit op te lossen maar na jarenlang trouwe klant geweest te zijn reken ik echt op een passende oplossing. In overleg met KPN zou de beste oplossing zijn als Telfort de nieuwe abonnementen bij KPN annuleert. Ik kan ze zelf niet meer annuleren omdat de bedenktijd precies in onze vakantie viel.
Vast dank voor je inzet,
Djien.
Hoi Natascha,

Ik heb de gevraagde informatie ingevuld en hoop dat je ermee uit de voeten kunt,
Groet Djien.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Djien. Dank voor het aanvullen van je gegevens. Ik heb je abonnementen erbij gepakt en zie dat je klacht al in behandeling is (geweest) bij onze Backoffice. Ik lees in de notities dat de aanvraag voor nummerbehoud was afgewezen, omdat je nog binnen je contract zit. Daardoor is op 4 mei je contract ingegaan met het tijdelijke 06-nummer en betaal je nu dubbele abonnementskosten. Een collega van de Backoffice heeft je gisteren gebeld en een oplossing aangeboden in de vorm van een vergoeding. Per 26 augustus wordt je 06-nummer dan alsnog overgezet. Klopt het dat het zo is opgelost voor jou? Als er nog iets is wat ik voor je kan doen of als je nog ergens vragen over hebt, dan lees ik het natuurlijk graag.
Hoi Natascha,

Ht klopt dat ik gister kontakt met een medewerker heb gehad maar dat ging over een totaal andere klacht. Idd nummerbehoud.

Mijn klacht nu met jou gaat over het afsluiten van de ongevraagde 2 NIEUWE abonnementen bij KPN. Terwijl de abonnementen die we nu bij jullie hebben lopen zouden worden overgenomen onder dezelfde voorwaarden. Heel raar want het abonnement van mijn zoon loopt nog een heel jaar en die van mezelf was nog maar net geregeld met Telfort. Toch zei de medewerkster dat het kon omdat KPN en Telfort onder hetzelfde parapluutje verder gaan. Ik nam het aan op haar woord en nadat ze dit allemaal heeft geregeld betaal ik elke maand, 2 jaar lang 34,00 voor niks.
Begrijp je mijn probleem?
Groet Djien.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Djien. Bedankt voor de verduidelijking. Ik ben alle notities nog even langs gelopen en begrijp het nu inderdaad. Ik heb kunnen achterhalen welke medewerker je hebt gesproken omtrent het overzetten van je abonnementen naar KPN. Als ik het goed begrijp zou het opgelost zijn als de twee nieuwe abonnementen bij KPN geannuleerd zouden worden. Klopt dat?

Ik heb zojuist een achterliggende afdeling gemaild om te vragen of het telefoongesprek kan worden teruggeluisterd, zodat we kunnen nagaan wat er precies mis is gegaan. Ik heb daarbij gevraagd of er kan worden gekeken of er alsnog een mogelijkheid is om de nieuwe abonnementen te annuleren als inderdaad blijkt dat je verkeerd bent geïnformeerd. Hoe lang dit precies gaat duren durf ik je niet te zeggen. Ik hoop je in ieder geval snel van een update te kunnen voorzien!
Hi Natasja,

geweldig dat jullie het opgenomen hebben want dat zal alles verduidelijken!!! Ik ben hier heel blij mee. Ik ben nog steeds van mening dat jullie medewerkster alles heeft afgesloten met de beste bedoelingen en ik alles heb afgewacht met de meest oprechte verwachtingen.

En ja, ik zou helemaal tevreden zijn als beide KPN abonnementen geannuleerd worden want na een simpele rekensom zit ik 24 maanden aan 2 abonnementen die samen 34,00 per maand kosten. Het gaat dus om een bedrag van rond de €800,-.

Vast vriendelijk dank voor je inzet,
Djien.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Djien, ik neem het even over van Natasja, zij geniet van een vakantie.

Ik heb even gekeken of ze al een reactie heeft gehad. Dat is nog niet het geval. We moeten onze collega ook nog even de tijd geven om te kunnen reageren. Ik hoop in ieder geval nu op een snelle reactie zodat duidelijk wordt wat we kunnen betekenen. Ik zal nog weer van mij laten horen.
Hi Bart, dankjewel dat je het overneemt van Natasja. Als laatste update kan ik je meegeven dat een collega vandaag gebeld heeft met het voorstel om de telefoons die we bij onze Telfort abonnementen hebben, in 1x af te betalen (300,00) en dat jullie ons met nummerbehoud overzetten naar KPN met de abonnementen die al afgesloten zijn.
Ik heb juist abonnementen met een telefoon erbij omdat ik.zoiets niet in ene kan kopen. Dus nu €300,00 ophoesten dat kan ik niet. Bovendien zouden de KPN maar de helft zijn qua gig en ga ik er daar ook nog eens op achteruit. Ondanks dat ik blij ben dat jullie meehelpen naar een oplossing te zoeken, kan ik hier niet op ingaan.

Ik hoop dat jullie snel de telefonische opnames vinden, dat zal alles verklaren.
Tor hoors Bart.
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt Djien, goed dat je bent gebeld. Ik snap ook dat je niet direct zoveel geld wilt ophoesten. Hoe dit nu precies zit durf ik niet te zeggen. Ik heb daarom nog wel even weer navraag gedaan bij mij collega hoe het precies zit. Als ik antwoord hebt, dan laat ik zeker weer van mij horen.
Hi Bart,

Ik hoop toch dat er wat meer vaart achter deze hele toestand kan worden gezet want inmiddels heb ik al €118,- naar KPN overgemaakt voor 2 nutteloze abonnementen.

Dit kan toch allemaal niet! Jullie weten welke werknemer hiervoor verantwoordelijk is, op welke datum dit gebeurt is, dus waar is het wachten op en kan je mij uitleggen waarom ik voor deze kosten moet opdraaien door een fout van Telfort ?
Reputatie 8
Badge +12
Ik ga mijn beste doen. Ik heb zojuist weer om een update gevraagd bij mijn collega. Ik hoop hier snel meer duidelijkheid over te krijgen. Ik snap ook heel goed dat je dat wilt, dit speelt al een tijdje. Je hoort van mij zodra ik reactie heb.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Djien. Ik heb je een aantal keer geprobeerd te bellen, maar ik krijg je niet te pakken, dus deel ik de update in het topic. Ik heb bericht vanuit de klachtenafdeling van KPN. Omdat je verkeerd bent geïnformeerd, heeft mijn collega daar beide nieuwe mobiele abonnementen bij KPN geannuleerd en de factuur van € 64,17 vergoed.

Je abonnementen bij Telfort blijven gewoon actief en op 26 augustus wordt je te behouden 06-nummer naar ons overgezet. 🙂
Hi Natasja,

Ppfff ik ben enorm opgelucht met deze uitkomst!!! Ik zal de simkaarten retour sturen naar de KPN, dat lijkt me wel zo netjes en heb ze uiteraard nooit gebruikt.
Het bedrag van €64,17 wordt door julie vergoed? Ik begrijp niet heel goed waar dit bedrag op gebaseerd is...ik heb onlangs €118,00 betaald en vermoed dat het over een periode langer dan een maand gaat en ws ook overstap kosten?

Top dat ik jullie simkaart vanaf de 26ste kan gebruiken met mijn oude nr.

Als je dat bedrag van de KPN nog voor mij wilt uitzoeken en kunt vertellen of het overgemaakt of verrekent wordt dan hoor ik het graag.

Dusverre bedankt, Gina.
Reputatie 8
Badge +10
Ik kan me levendig voorstellen dat je opgelucht bent! De simkaarten hoef je niet te retourneren. ☺ Voor het mobiele abonnement met het 06-nummer dat eindigt op '802' is de volledige eerste factuur van € 64,17 vergoed (inclusief de aansluitkosten van € 25). Daarnaast zijn de aansluitkosten van € 25,- automatisch vergoed. Daar is een creditnota van opgemaakt. Je krijgt de aansluitkosten dus als het ware twee maal terug. Voor je andere abonnement geldt ook dat de aansluitkosten van € 25,- automatisch zijn vergoed. Die drie genoemde bedragen (samen in totaal € 114,17) worden bijgeschreven op het bij KPN bekende rekeningnummer óf verrekend met eventuele openstaande facturen.
Natasja,

Enorm bedankt voor al je moeite en inzet!!! Dit was een complexe zaak en erg lastig om uit te leggen, maar het is je toch gelukt om alles uit te rafelen en met een oplossing te komen die tot tevredenheid leidde 👍😊.

Job well done, hartelijke groet Gina.
Reputatie 8
Badge +10
Wat een mooi compliment, @Djien. Dank je wel! 😄 Heel graag gedaan. Ik ben zelf ook blij dat het eindelijk is opgelost. Als je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan weet je mij te vinden. 👍🏼
Beste luitjes,

Nu is er woensdag weer €28,50 door Telfort van mijn rekening gehaald voor mijn mobiele abonnement die pas 26 augustus in moet gaan.

Ook zijn de bedragen bij KPN van €19,00 en €25,00 van mijn rekening gehaald voor de mobiele abonnementen die door jullie geannuleerd zouden worden.

Ik heb alle bedragen gestorneerd omdat geen van de abonnementen nu in gebruik zijn. Ik hoop dat jullie dit nu corrigeren.

Verder heb ik op 9 augustus 2x 25,00 teruggeboekt gekregen door KPN (ws aansluitkosten) maar nog geen vergoeding gekregen voor het bedrag wat ik eerder moest betalen. 118,00.

Willen jullie dit nu afhandelen want dit gaat niet goed zo als KPN tot de dag van vandaag denkt dat ik nog klant bij hen ben met deze 2 'nieuwe ' abonnementen. Mijn oude mobiele abonnement loopt bij hen tot 26 aug 2019.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Djien. Goed dat je dit meldt. Betreft het mobiele abonnement bij Telfort: het klopt dat de factuur van € 28,50 is afgeschreven. Omdat je nog binnen je contract zat op het moment dat je je bestelling plaatste, is nummerbehoud afgewezen. Daardoor is op 4 mei je contract bij Telfort ingegaan met het tijdelijke 06-nummer. Op 26 augustus wordt alsnog je 06-nummer naar ons overgezet. Mijn collega van de Backoffice heeft de abonnementskosten van 4 mei tot 26 augustus vergoed. De vergoeding bestaat uitsluitend uit de abonnementskosten exclusief de toestelkosten. Ik raad je daarom aan het openstaande bedrag te betalen.

De facturen die zijn opgemaakt zijn beide voor de periode van 1 augustus tot 31 augustus. De twee abonnementen bij KPN zijn per 5 augustus beëindigd. Vandaar dat die facturen nog zijn geïncasseerd. Voor die facturen vindt voor de periode van 5 augustus tot 31 augustus nog een verrekening plaats. Verder klopt het dat er twee keer € 25,- is overgeboekt. Dat is inderdaad voor de aansluitkosten. Daarnaast is de factuur van € 64,17 vergoed voor het 06-nummer dat eindigt op '802'. Is dat bedrag nog niet bijgeschreven? Of had je die factuur toentertijd gestorneerd?
Hi Natasja,

Ik heb het even nagekeken en wat KPN klopt het...ik heb die €65,00 toen gestorneerd dus dat gedeelte kunnen we afsluiten. Dankjewel.

Mijn abonnement naar Telfort heb ik via mobiel.nl afgesloten en je kan niet overstappen als de datum nog niet klaar is. Dat is meestal zo een 4mnd voordat het oude abonnement afloopt. De mijne heb ik op 29-4 geregeld. Mijn nieuwe abonnement gaat op de 26-8 in. Ik deed dit via GSM wijzer al jaren en heb nooit een tijdelijk nr gehad of moeten betalen voor de nieuwe mobiel voordat het abonnement inging? De betalingstermijnen zijn toch berekend op de looptijd? Dus dit gedeelte snap ik nog niet?
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Djien. Fijn dat het, wat de mobiele abonnementen van KPN betreft, nu duidelijk is. Wat het nieuwe Telfort abonnement betreft: het klopt inderdaad dat je nog binnen contract zit bij je huidige provider. In april heb je al een aanvraag bij ons gedaan met nummerbehoud. Nummerbehoud is toen afgewezen, omdat we je nummer pas op de einddatum van het contract bij je huidige provider mogen overnemen. Dat is op 26 augustus. Gezien het vandaag 26 augustus is, heb je als het goed is inmiddels een berichtje gehad dat je 06-nummer is overgezet.

Door de afwijzing van nummerbehoud is je mobiele abonnement alsnog van start gegaan op 04-05-2019 met een tijdelijk 06-nummer. De startdatum van je abonnement is dus 04-05-2019, ondanks dat je 06-nummer vandaag is overgezet. Mijn collega van de Backoffice heeft toen de abonnementskosten voor de periode van 4 mei tot 26 augustus vergoed, zodat je geen dubbele abonnementskosten zou hebben. De toestelkosten zijn niet vergoed, omdat je het toestel afkoopt.
Hi Natasja,

Ahaaaaa mijn hele startdatum van mijn abonnement is nu op 4-5 ingegaan. Daar zat het misverstand want ik dacht dat het afgelopen maandag inging maar dat was alleen mijn oude telefoon nr . Ik zal het bedrag overmaken.

Dankjewel voor je uitleg hoop dat we het hierbij kunnen laten....ik heb het gevoel dat we de hele zomervakantie hieraan besteedt hebben.

Groeten Djien.
Reputatie 8
Badge +17
Van 4 mei tot nu, dan heb je toch een aardige vakantie periode... 🤔🤤

Ik heb het gevoel dat we de hele zomervakantie hieraan besteedt hebben.
Reputatie 8
Badge +10
Geen enkel probleem, @Djien. Ik snap wel dat je hier veel tijd aan kwijt bent geweest en dat is natuurlijk zuur. Hoe dan ook: ik vind het fijn om te lezen dat het nu allemaal duidelijk is. ☺

Reageer