beantwoord

totaal geen bereik meer en hele grote rekening

• 8 september 2017
  • 20 reacties
  • 227 keer bekeken

Van het ene op het andere moment kon ik niet meer bellen.
Toen ik naar "mijn telfort" ging, zag ik tot mijn grote verbazing bij extra kosten een bedrag staan van €244,24. Ik heb niets speciaals gedaan, niet naar buitenland gebeld of zoiets.
Buiten mijn bundel ben ik ook nog nooit geweest.
Bij de telfort winkel wisten zij het ook niet, ze konden alleen vertellen dat mijn simkaart niet geblokkeerd was. Ik moest maar de maand afwachten en dus de factuur. Maar nu kan ik dus een hele maand niet meer bellen/internetten. Alleen wifi thuis werkt nog.
Zelf dacht ik dat ik op een of andere manier gehackt ben en daarom is mijn nummer geblokkeerd.
Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Kimberley7 11 september 2017, 20:54

Telefonisch contact gehad met de fraude afdeling van Telfort.
Waarschijnlijk heeft er iemand gefraudeerd via een mailtje (fishing mail). Telfort gaat dit rechtzetten.
Chappeau voor deze service !!!
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@Kimberley7 Als je naar "Mijn Telfort" > Verbruik ga en klikt op verbruiksdetails (onder het woord verbruik) kan je dan ook niet zien waardoor de kosten ontstaan zijn?
Reputatie 8
Badge +11
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik zou haast denken dat er een toestel besteld is.
Reputatie 8
Badge +15
@GJC Daar zat ik ook al aan te denken. Aanbetaling toestel van 240 euro + 4,24 euro thuiskopieheffing. Maar dat verklaart niet waarom ze denkt geblokkeerd te zijn. Kan verklaring zijn dat ze de nieuwe simkaart gebruikt maar nog niet geactiveerd heeft.
Reputatie 8
Badge +11
Goed mogelijk, maar ik lees niets over een nieuwe simkaart. Hopelijk komt @Kimberley7 met meer info, want tot die tijd blijft het speculeren.
Dat is nu ook juist het rare ervan. Er staat alleen extra kosten van €244,24. Verder helemaal niets.
Bij de telfort winkel konden ze ook niets meer verder zien.
Er is geen nieuwe telefoon of Simkaart besteld, helemaal niets. Deze simkaart gebruik al driekwart jaar ongeveer.
Nu nog steeds kan ik niet bellen/internetten etc.
En die extra kosten, daar snap ik ook helemaal niets van.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je ook gekeken (online) bij verbruik > verbruiksdetails?
Reputatie 8
Badge +15
@Kimberley7
Als je het toestel eens uit en aan zet en daarna handmatig netwerk probeert te selecteren. Lukt aanmelden op het netwerk of krijg je een melding?
verbruiksdetails zijn er niet, heel raar

uit en aan gezet heb ik al diverse keren geprobeerd, ook handmatig netwerk selecteren.De telefoon blijft geen bereik aangeven. Ook een andere telefoon geprobeerd, geen resultaat.
Ik kan nu ook niet meer inloggen op "mijn telfort" !!!
Er komt nu telkens; Oeps, er gaat iets mis. Probeer het later nog eens.
Reputatie 8
Badge +11
En dat kon eerder dus wel? Ik kan gewoon inloggen dus het ligt aan jouw account.
Is er een kans dat iemand met je gegevens aan de haal is gegaan?
Ik zou problemen met inloggen in MijnTelfort niet als een indicatie van wat dan ook willen zien.
Er zijn zoveel klachten over MijnTelfort dat ik dat eerder als, al lang openstaand, verbeterpunt voor Telfort zou zien. :(

Het topic https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/tips-van-telfort-inloggen-op-mijn-telfort-61493
is 10 maanden oud: 248 reacties 12463 keer bekeken
Reputatie 8
Badge +11
Eens, misschien denk ik wel te slecht naar aanleiding van wat @Kimberley7 aan gegevens geeft.
Veel meer dan dingen uitsluiten kunnen we vooralsnog niet.
Dat iemand anders inlogt met mijn gegevens lijkt me sterk.

Het probleem van niet meer kunnen inloggen, is sinds vanmorgen. De dagen ervoor kon ik nog gewoon inloggen.
Zelf dacht ik dat ik op een of andere manier gehackt ben, daardoor zijn er aparte kosten gemaakt en dat daarna Telfort zelf de SIM kaart had geblokkeerd om verder misbruik te voorkomen.

Maar bij de telfort winkel zeiden ze dat mijn Sim kaart in ieder geval NIET geblokkeerd zou zijn. Hun konden die extra kosten van €244,24 ook zien, maar wisten ook niet waar dat vandaan kwam.
Ook dat ik nu geen diensten meer heb, daar konden ze ze bij de telfort winkel niets aan doen.
Het enigste wat hun nog zeiden; Wacht de maand af en dus de factuur.
Maarja, dan hebben we nu het probleem nog niet in kaart.
En die hoge kosten, die ik zelf niet heb gemaakt, wat doen we daarmee?
En nu kan ik dus 20 dagen niet bellen, gebeld worden en internetten
Reputatie 8
Badge +11
Okee, sluiten we dat even uit. Hoe zit het met de vraag/opmerking van @Koffiemok over de simkaart? Een vervangende gehad? Iets met nummerbehoud?
Dat gaat over de verbinding. Die factuur blijft even een raadsel. Misschien dat webcare er wat mee kan als ze er morgen weer zijn.
Maandag is webcare er weer. Ze zullen begin volgende week je topic wel oppaken.
Je kan ook maandagmorgen om 09.00 belen, of Twitter of Facebook proberen.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kimberley, welkom op het forum! Ik zie dat jouw telefoonnummer door ons is afgesloten. Het komt inderdaad niet door overmatig gebruik. De details kan ik je echter niet kenbaar maken maar wel dat het gaat om een fraudegeval. Om verder geholpen te worden is er echter telefonisch contact nodig. Ik zou je daarom graag willen verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice (0900 9596) en vragen om doorverbonden te worden met de afdeling Fraude. Laat je even weten als het is gelukt?
Waarschijnlijk heeft er iemand gefraudeerd via een mailtje (fishing mail). Telfort gaat dit rechtzetten.
Reputatie 8
Badge +11
Mooi dat het is opgelost en fijn dat je het even meldt!
Reputatie 8
Badge +16

Ik betreur het dat je hiervan last heb ondervonden. Gelukkig wordt het weer rechtgezet. :)
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen laat dan gerust een reactie achter in dit topic.
Ook bedankt voor het melden.

Reageer