Toestellease - toestel kopen?

• 30 mei 2012
  • 5 reacties
  • 2877 keer bekeken

Badge
Dus als ik het goed begrijp biedt Telfort alleen nog maar telefoons te huur aan, met een optie om hem tegen het eind van het contract te kopen.

Maar nou was mijn vraag, om wat voor bedragen gaat het dan bij die koop? Ik kan er alleen dit over vinden:

"Je kunt het toestel aan het einde van je contract overnemen voor de op dat moment geldende marktprijs (voor het betreffende gebruikte toestel)."

Maar wat betekent dat dan precies? Moet je dan het volledige aankoopbedrag neertellen? Of het bedrag minus wat je al hebt betaald via de lease? Of is het nog weer anders?

Wil graag antwoord want ben wel geïnteresseerd om na mijn uitstap bij T-Mobile weer terug over te stappen naar Telfort. 🙂

5 reacties

Badge +2
@spiritmuse,

"Je kunt het toestel aan het einde van je contract overnemen voor de op dat moment geldende marktprijs (voor het betreffende gebruikte toestel)."

Maar wat betekent dat dan precies? Moet je dan het volledige aankoopbedrag neertellen?

De afkoopsom van het toestel wordt aan het einde van het contract met u gedeeld. Het exact te betalen bedrag is nog niet bekend aan het begin van het contract, omdat de afkoopsom van het toestel afhankelijk is van de marktwaarde van het toestel aan het einde van het contract. Bij een 2-jarig contract is dat ongeveer 15% van de oorspronkelijke nieuwwaarde van het toestel en bij een 1-jarig contract 35%. Het te betalen bedrag staat los van de eerder betaalde leasekosten.

Daphne
Als ik de kosten over 2 jaar van populaire toestellen (bv HTC ONE-X huidige prijs €490,-) via het lease gebeuren optel dan, is het toestel gewoon aan het einde van die 2 jaar betaald, 24 maanden x €24,- = €576,- , en dan nog ook nog 15% betalen om het toestel te mogen houden aan het einde van die 2 jaar?
Van de zotte gewoon, beroving is het, niets meer en niets minder.
dubbel post, sorry!
leasen is nooit de goedkoopste optie, hier is een hele draad over dit onderwerp.

https://forum.telfort.nl/abonnementen-254/vinden-jullie-nieuwe-abonnement-25884/
Kansloze constructies. Vaste klanten interessert ze geen helemaal nix bij Telfort. Je merkt de KPN invloed steeds sterker. Ze gokken waarschijnlijk op de steeds groter wordende vergrijzende massa die weinig of niets met telecom heeft en dus niet in de gaten heeft dat ze worden genaaid. Na weg bij KPN, nu ook maar weg bij Telfort. Kansloos.

Reageer