Toestellease!

• 31 juli 2012
  • 6 reacties
  • 2556 keer bekeken

Badge
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Hallo,

Ik had een vraagje, als je een nieuw toestel aanschaft bij Telfort met een Lease Abonnement en aan het eind van het jaar wanneer je Abbo afgelopen is, kan je dus besluiten of je de nieuwste toestel uitkiest of het toestel behouden, ik wil dan het toestel behouden. Maar mijn vraag is of er dan weer kosten bij komen?

Gr

6 reacties

Hoe wordt bepaald welk toestel in welke categorie komt.
Vertegenwoordigd categorie A een toestel met een losse prijs onder de 50 euro? en categorie G tussen de 300-350 euro?
Ik kan dit nergens terugvinden op de website en is totaal niet transparant.
Hebbe jullie een overzicht hiervan?
Badge +2
@all,

glenmorangie schreef:

wat ik er van begrijp is dat hi kpn en telfort de leasewaarde boekhoudkundig afschrijven voor bepaling van de marktwaarde, dus de afkoopsom is in de praktijk ongeveer dit; de hoogst geldende adviesverkooprijs vanuit de fabrikant van het toestel (toen je hem kocht), daarvan 35% als afkoopsom voor 1 jaar lease, 15% voor 2 jarige lease.

Dat is correct. Over het algemeen is het prijsverschil tussen een zelf gekocht toestel of huren na een periode van 24 maanden minimaal.

Graag deel ik ook het volgende met u:

Op het moment dat u een toestel huurt profiteert u van de gratis Basis Toestelservice. U hoeft niet meer bang te zijn dat u zonder toestel komt te zitten. Als het toestel het niet meer doet, kunt u contact leggen met de klantenservice. Indien nodig, staat er binnen 24 uur (afhankelijk van omstandigheden) een monteur voor de deur. Lukt de reparatie niet ter plekke, dan krijgt u van de monteur een tijdelijk leentoestel. Als het toestel weer is gemaakt, komen we weer bij u langs om het toestel om te ruilen. In geval van gebreken die binnen de garantievoorwaarden vallen, repareert of vervangt Telfort het toestel gratis.

Let op!

Schade als gevolg van diefstal, verlies, brand, water-, val- en drukschade valt niet onder de Basis Toestelservice. Deze schade is voor eigen rekening, tenzij u een Aanvullende Toestelservice heeft afgesloten. Het is mogelijk een Aanvullende Toestelservice af te sluiten voor Schade of Verlies & Diefstal, maar ook voor beide categorieën. Dat valt onder Toestelservice Totaal.

Daphne
wat ik er van begrijp is dat hi kpn en telfort de leasewaarde boekhoudkundig afschrijven voor bepaling van de marktwaarde, dus de afkoopsom is in de praktijk ongeveer dit; de hoogst geldende adviesverkooprijs vanuit de fabrikant van het toestel (toen je hem kocht), daarvan 35% als afkoopsom voor 1 jaar lease, 15% voor 2 jarige lease.

dat opgeteld wat je al die tijd aan lease betaald en risico wat je loopt bij een defect, diefstal of de kosten van verzekering, dan kun je op je houten klompen wel uitrekenen dat de providers hiervan het meeste profiteren. die kopen laag in tegen aantrekkelijk marktrentes en het maakt hen niet meer uit of je nu belt of niet. hopelijk dat de bundelprijzen door deze nieuwe verdienmodel wat zullen dalen, maar ga daar maar niet vanuit. bij de high end toestellen zoals de iphone 4s kun je in theorie voordelig uit zijn met leasen als je maar een gunstige afkoopsom kan regelen en een hoge marktplaats/ebay waarde erweer voor terug kan krijgen. maar dan moeten alle omstandigheden wel perfect zijn, geen schade aan toestel of ongunstige economie e.d.

mijn advies; als je het geld voor een nieuwe mobiel al (dubbel) op een spaarrekening hebt staan, kun je zelf ook maandelijks die paar tientjes extra aan lease en verzekering daarop bijschrijven en vang jezelf over de looptijd de rente zelf plus je weet wat de inkoop was en hebt een betere controle over een eventuele verkoopwaarde.
Badge
Haha ja gelijk heb je. Heel vaag. Ik heb Telfort ook gemailt, ik kreeg dit als antwoord:''Het is inderdaad mogelijk om na afloop van uw abonnement het toestel over te nemen. U kunt het toestel aan het einde van uw contract overnemen voor de op dat moment geldende marktprijs (voor het betreffende gebruikte toestel).''

Dus je betaald al maandelijks, plus na afloop wil je hem houden betaal je gewoon de prijs van de toestel over een jaar! You gotta be kidding me. Very sick!
Ik heb toen ook met een HI medewerker gesproken aangezien hun ook ToestelLease hebben, en bij HI is dat niet zo. Zij vertelde mij dat je aan het eind van het jaar als je toestel wilt behouden alleen het resterende bedrag betaald wat er over blijft aangezien je er al maandelijks voor betaald.
Na een jaar zal het minder zijn, wat je in dat jaar betaald hebt wordt van de waarde afgehaald, en dat wat overblijft betaal je dan als je het toestel wilt houden. En dat zou neer komen op een paar tientjes...
Dan komen er vaak kosten ja, helaas weten veel mensen dit niet vanwege de recente introductie van gsmlease en de beperkte voorlichting door providers die dit aanbieden. De prijs is afhankelijk van meerdere factoren (dagwaarde/tarievenplan/contractstermijn) . Erg vaag dus allemaal, ik adviseer er niet aan te beginnen. Er zijn genoeg providers die (nog) niet aan de leaseconstructie zijn begonnen, na afloop van het contract weet je dan in ieder geval waar je aan toe bent, zonder leuke verassingen achteraf. :eek:
Badge
Niemand die het weet?!

Reageer